Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Список використаної літератури. Нормативність моральної традиції є основою для виникнення соціокультурних норм і водночас є особливим типом нормативного регулювання




Висновки

Нормативність моральної традиції є основою для виникнення соціокультурних норм і водночас є особливим типом нормативного регулювання. Норма постає допоміжним механізмом зв’язку між традицією та прийнятими в суспільстві морально-культурними цінностями.

Соціальні умови трансформації традицій в українській моральній культурі пов’язані з конкретними суспільно-історичними обставинами (територіальне сусідство, геополітичні зміни, урбанізація), зміною ментальності народу, що похитнули той життєвий світ, який забезпечував традиційне патріархальне начало, змінили тип соціальних зв’язків, а з ними і механізм передання традицій.

Залучення особистості до моральних цінностей та соціальних норм суспільства починається з повсякденного спілкування в сім’ї, із засвоєння її звичаїв і традицій. Одним із завдань сучасного сімейного виховання є засвоєння дитиною моральних цінностей, ідеалів, культурних традицій, етичних норм, стосунків між близькими людьми та забезпечення духовної єдності поколінь, збереження сімейних традицій. Традиції, які є носіями багатовікового духовного досвіду, дають можливість особистості знайти стійку морально-психологічну основу.

Освітньо-виховна роль сімейних традицій полягає в гармонійному поєднанні новаторства у моральному вихованні, основаному на апробованій спадщині й системі цінностей національної та світової культури, передачі й збереженні матеріальних, духовних і культурних цінностей та закріпленні важливих соціальних форм поведінки і нормативної діяльності. Сімейні традиції встановлюють активний діалог і міцні стосунки між поколіннями в сімейно-родинному колі, є ефективним засобом опосередкованого впливу на розвиток особистості, збагачують та вдосконалюють процес морального виховання. Отже, формування моральних цінностей дітей може бути ефективним завдяки використанню сімейних традицій як засобу морального виховання в родинному колі.

Збереження традицій в моральній культурі, як і формування нових цінностей, спрямовані на входження України до нової культурної цивілізації із здійсненням радикальної модернізації – світоглядної, організаційної та технологічної.

Звичаєва сімейно-побутова обрядовість завжди була і тепер лишається важливою формою відтворення соціальних відносин в невиробничій сфері, істотно впливаючи на взаємини між членами сім’ї, на поведінку окремої людини в побуті. Звідси її функції: по-перше, специфічного закріплення, збереження і відтворення моральних та духовних цінностей; по-друге, своєрідної форми спілкування.

Велику роль в успадкуванні морального досвіду в культурі ХІХ ст. відіграє система виховання та освіти, якій в українській традиційній культурі надається першочергового значення.

Особливості трансляції традицій морального досвіду полягають у здійсненні визначених регламентованих правил поведінки (ритуалу), усного передання у фольклорі та міфології, засобами релігійних установ, суспільних інституцій громади (в тому числі сімейно-шлюбних, практикою табу), звичаєвого права тощо.

Еволюція морального змісту традицій в українській культурі ХХ ст. дорадянського періоду полягає в ціннісній трансформації моральних традицій, в перегляді змісту самих моральних понять.

Розвиток моральних традицій в пострадянській Україні позначений як негативними, так і позитивними тенденціями. Негативні тенденції пов’язані переважно з “культурним шоком” суспільства і виявляються у прагненні до змін і компенсації цінностей, до антисекуляризму, в поширенні сфери ірраціонального (окультизму), споживацької психології тощо. Позитивні тенденції динаміки моральних традицій в Україні кінця ХХ ст. полягають в демократизації людських відносин, в розширенні і перенесенні принципів моралі на все живе і навіть на неживий світ (екологізація свідомості).


1. Александров Ю.В. Кримінологія: Курс лекцій /Александров Ю.В., Гель А.П., Семаков Г.С. – електронна публікація.

2. Ващенко Г. Виховний ідеал: Підручник для педагогів, виховників, молоді і батьків. –Полтава: Полтавський вісник, 1994. – 192 с.

3. Ващенко Г. Мораль християнська і комуністична // Вибрані пед. твори. – Дрогобич: Відродження, 1997. – С. 7-64.

4. Гордієнко Н.М. Вплив сімейного середовища на формування особистості дитини з особливими потребами

5. Дубов А.Г. Трудовое обучение // Педагогическая энциклопедия: В 4-х т. – Т. 4. – М.: Советская энциклопедия, 1964. – С. 313-319.

6. Жулковска Т. Социализация людей с ограниченными интеллектуальными возможностями: пер. с польск. / Т. Жулковска; [под ред и с предисл. А.И. Ковалёвой, В.А. Лукова; Моск. гуманит.-соц. академия.]. – М.: Специум, 2001. – 208 с.

7. Категорії з духовної культури народів. Свято, обряд, традиція, ритуал,звичай, побут, пережиток, інновація. (http://bookster.com.ua/seminars/question/1589)

8. Козловский, Ю. Б. Проблема личностного-индивидуального в духовно-культурной традиции народов Дальнего Востока: обзор лит. за 90-е г. / Ю. Б. Козловский. - С.4-20.

9. Коменський Я.А. Вибрані педагогічні твори. Т. 1. Велика дидактика. – К.: Радянська школа, 1940. – 247 с.

10. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка родинного виховання: Навч. посібн. – К.: Знання, 2006. – 324 с.

11. Макаренко А.С. О воспитании. – М.: Политиздат, 1988. – 256 с.

12. Мертон Р.К. Социальная структура и аномия / Р.К. Мертон // Социология: хрестоматия / [сост. Ю.Г. Волков, И.В. Мостовая]. – М.: Гардарики, 2003. – С. 306.

13. Науменко С.І. Виступ на науково-практичній конференції “Буття українців”. – Київ, 2007 р.

14. Носовець Н.М. Гуманістична спрямованість системи трудового виховання молоді в педагогічній спадщині А.С. Макаренка. Автореф. дис. канд. пед. наук. – Харків, 2004.

15. Орлова Н.В. Формування духовних цінностей. Від Сократа до Захаренка

16. Парфьонова О. Роль культурної норми в ментальній орієнтації людини // Культура і мистецтво у сучасному світі: Наукові записки КНУКіМ. Випуск 2 / КНУКіМ. - К., 2001. - С.101-107.

17. Парфьонова О. Традиційні механізми спадкоємності морального досвіду в культурі // Культура і мистецтво у сучасному світі: Збірник наукових праць. Вип.4 / КНУКіМ. – К., 2003.- С.59-66.

18. Парфьонова О. Традиційні цінності у сучасному українському суспільстві //Вісник книжкової палати. - 2002. - №11. - С.42-45.

19. Парфьонова О. Формування моральної культури молоді в сучасній Україні // Вісник книжкової палати. - 2003. - №8.- С.41-44.

20. Парфьонова О.І. Традиції в моральній культурі українського народу (друга половина XIX - XX ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук / О. І. Парфьонова; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. - К., 2004. - 19 с. - укp.

21. Педагогічні ідеї Г.С. Сковороди. – К.: Вища школа, 1972. – 160 с.

22. Перший Український Педагогічний Конгрес. 1935 р. – Львів, 1938. – 234 с.

23. Психологический словарь / [под ред. В.В. Давыдова, А.В. Запорожца, Б.Ф. Ломова и др]. – М., 1983. – С. 350.

24. Рибо Т. Психология чувств: пер. с фр. / Т. Рибо. – К.; Одесса; СПб.: Юж.-рус. кн. изд-во Ф.А. Иогансона, 1912. – С. 206.

25. Русова С. Дошкільне виховання // Вибрані педагогічні твори. – К.: Освіта, 1996. – С. 34-184.

26. Сковорода Г.С. Вірші, пісні, байки, діалоги, трактати, притчі, прозові переклади, листи. – К.: Наукова думка, 1983. – 522 с.

27. Сковорода Григорій. Твори в двох томах, Т. І. – К.: Вид-во АН УРСР, 1961.

28. Сковорода Григорій. Твори в двох томах, Т. ІІ. – К.: Вид-во АН УРСР, 1961.

29. Социология: наука об обществе: учеб. пособ. / [под общ. ред. проф. В.П. Андрущенко, проф. Н.И. Горлача]. – Харьков, 1996. – 688 с.

30. Сухомлинський В.О. Батьківська педагогіка. – К.: Радянська школа, 1978. – 263 с.

31. Сухомлинський В.О. Народження громадянина. – К.: Радянська школа, 1970. – 286 с.

32. Ушинский К.Д. Воспитание человека: Избранное / С.Ф. Егоров. – М.: Издательский дом “Карапуз”, 2000. – 256 с.

33. Ушинський К.Д. Праця в її психічному і виховному значенні: Вибрані педагогічні твори. У двох томах. Т. 1. Теоретичні проблеми педагогіки. – К.: Радянська школа, 1983. – 488 с.

34. Фляк М.М. Моральнісне підґрунтя галицької педагогіки 30-х років ХХ століття. Дис. канд. філософ. наук. – К., 2003. – 187 с.

35. Штейнер Е.С. Феномен человека в японской традиции: личность или квазиличность? // Человек и культура. М., 1990.

36. Юркевич П.Д. Труды Кіевской Духовной Академіи. – К., 1860. – Т. 1: Сердце и его значеніе въ духовной жизни человека, по учению Слова Божія. – 168 с.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 328; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.