КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Тестові завдання. Властивості простору та часу
Властивості простору та часу ПРОБЛЕМНІ ЗАВДАННЯ
1. Французький філософ XVII століття Декарт уподібнював організм тварини механізму. У XVIII столітті Ламетрі пише трактат “Людина-машина”. Ф. Вольтер порівнював Всесвіт з годинниковим механізмом, а Бога ‒ з годинникарем, який спорудив цей механізм і завів його. Услід за Вольтером і Лаплас уподібнював пристрій Всесвіту годинниковому механізму. Чому картина світу XVII‒XVIIIстоліть набуває характеру механічної картини? Які її особливі риси? Чим відрізняється вона від сучасної картини світу? 2. Яким філософським напрямкам відповідають судження: А) рух – спосіб існування матерії; Б) рух – чиста енергія; В) рух – зміна наших відчуттів; Г) рух – це переміщення тіла в просторі і часі; Д) рух – це зміни взагалі; Е) рух – це розвиток ідеї як самостійної сутності. 3. Назвіть філософські та фізичні властивості простору і часу. Покажіть їх спільні риси та відмінності. Чому простір має зворотний характер, а час – незворотний?
1. Що не є способом вирішення проблеми “Бог - світ ‒ людина”? А) атеїзм; Б) деїзм; В) пантеїзм; Г) плюралізм.
2. Деїзм ‒ вчення про те, що: А) Бог є творцем світу; Б) Бог, створивши світ, далі вже не втручається в його розвиток; В) Бог розчинений у світі; Г) індивідуальна душа дорівнює Богові.
3. Концепція ноосфери була розроблена: А) Т. Мальтусом; Б) В. Вернадським і П. Тейяром де Шарденом; В) Т. Мором; Г) К. Марксом і Ф. Енгельсом.
4. Ідеальна, “ мисляча ” оболонка (Т. де Шарден, Е. Леруа), вищий шар біосфери, нова геологічна оболонка (В.І. Вернадський), яка є ланкою між земним розумом і космосом: А) техносфера; Б) стратосфера; В) ноосфера; Г) літосфера.
5. Ідея пантеїзму ‒ це: А) релігійно-філософське розуміння, згідно з яким Бог, створивши світ, надалі не втручається в закономірний хід розвитку цього світу; Б) ототожнення Бога зі світом; В) визнання Бога як джерела буття і зміни всіх речей, як істоти, яка керує цим світом, але відрізняється від нього; Г) уявлення про створення Богом світу з нічого.
6. Теорію відносності створив: А) Г. Галілей; Б) К. Маркс; В) А. Ейнштейн.
7. Креаціонізм як принцип біблейської світоглядної системи означає: А) визнання людини вінцем творіння; Б) визнання створення Богом світу з нічого як основної тези середньовічних вчень про природу; В) заперечення доцільності в природі; Г) розуміння людини як рівної Богові за своїми творчими можливостями.
8. Ноосфера включає (викреслити непотрібний пункт): А) виробничі, політичні, наукові, релігійні, етичні і естетичні відносини; Б) сімейно-шлюбні відносини; В) взаємозв’язки живих і неживих компонентів природи; Г) культурні відносини між людьми.
9. Пантеїзм ‒ вчення про те, що: А) всі релігії придумані людьми; Б) Бог і природа тотожні; В) Бог, створивши світ, не втручається в його закономірний розвиток; Г) Бог є Творцем світу.
10. Відзначте той пункт, який не має відношення до дуалістичної позиції у філософії: А) вчення про первинність двох початків світу ‒ духу і матерії; Б) твердження про дві форми природи ‒ живої та неживої; В) вчення про незалежність у людині двох субстанцій ‒ мислячої (духу) і протяжної (матерії); Г) концепція про рівноправ’я будь-яких протилежних начал: добра і зла, істини та помилки і т.д.
11. Простір і час названі “апріорними формами чуттєвого пізнання”: А) Г. Гегелем; Б) І. Кантом; В) К. Марксом; Г) Платаном.
12. Що не є проблемою сучасної онтології? А) проблема простору і часу; Б) проблема людського буття; В) проблема першоматерії; Г) проблема єдності світу.
13. Простір, згідно субстанціальної концепції, є: А) апріорною формою чуттєвого пізнання; Б) характеристикою світу в аспекті структури, протяжності, співіснування і взаємодії його елементів; В) порожнечею, порожнім вмістилищем для тіл і всієї речовини світу; Г) уявною моделлю для зручності користування пізнавальним матеріалом.
14. Викресліть помилкове твердження: “Плюралізм” ‒ це... А) визнання правомірності існування різних філософських поглядів; Б) ствердження Ляйбніца про існування множинних субстанцій-монад; В) діалектична єдність протилежностей; Г) визнання того, що кожна особистість має право на свою світоглядну позицію.
15. Яке з тверджень відображає реляційну концепцію простору і часу? А) кожному структурованому рівню матерії (фізичному, біологічному, соціальному) Б) відповідають специфічні просторово-часові параметри; В) простір і час є абсолютною суттю, яка не залежить від особливостей матеріальної системи; Г) простір і час є формами індивідуального людського досвіду.
16. До різновиду практичної діяльності не належить: А) матеріально-економічна діяльність; Б) інтелектуальна діяльність; В) соціальна активність по перетворенню суспільних відносин; Г) технічна діяльність.
17. Діалектика ‒ це філософське учення: Б) про походження світу; В) про загальну зміну всього сущого; Г) про вічність буття.
18. З наведених визначень виберіть правильне: А) субстанція ‒ це один з параметрів буття, що характеризує його з погляду тривалості; Б) субстанція ‒ це визначеність буття, що характеризує його з погляду протяжності і структурності; В) субстанція ‒ це першооснова буття; Г) субстанція ‒ це один з видів буття, що володіє розумом.
19. Виберіть судження, яке характеризує моністичне розуміння субстанції: А) в основі буття лежить декілька незалежних одне від одного начал, до яких може бути зведене все різноманіття світу; Б) основа світу ‒ єдине і неподільне начало; В) існують принципово недоступні для пізнання речі.
20. Онтологія ‒ це: А) філософське вчення про людину; Б) філософське вчення про буття; В) філософське вчення про цінності; Г) філософське вчення про пізнання. 21. До рівнів організації неживих систем можна віднести: А) літосферу; Б) соціальну систему; В) популяцію; Г) біоценоз.
22. Термін “ноосфера” означає: А) сфера інновацій; Б) глобалізація суспільства; В) сфера панування розуму; Г) сучасна цивілізація.
23. Вперше термін “ноосфера” використав: А) П. Тейяр де Шарден; Б) В. Вернадський; В) К. Ціолковський; Г) А. Камю.
24. Субстанція ‒ це: А) те, що не залежить від іншого і породжує його; Б) матеріальна основа сущого; В) духовна основа сущого; Г) об’єктивна реальність як така.
25. “Другою природою” називають: А) технологію; Б) псевдокультуру; В) звички людини; Г) культуру.
26. Розуміння матерії з позиції суб’єктивного ідеалізму: А) матерія ‒ об’єктивна реальність, яка існує поза нашою свідомістю; Б) матерія є речовиною і полем; В) матерія ‒ це сукупність відчуттів; Г) матерія ‒ це все, що існує
27. Матерія є філософська категорія для позначення: Б) речовини, поля, плазми і вакууму; В) об’єктивної реальності як такої; Г) об’єктивної реальності, даній людині у відчуттях.
28. Яка проблема лежить в основі поділу філософів на два табори ‒ матеріалізму та ідеалізму? А) проблема співвідношення матерії і свідомості; Б) проблема форм руху матерії; В) проблема співвідношення матеріальних і духовних інтересів; Г) проблема суспільного ідеалу.
29. Атрибутами матерії є: Б) простір і час; В) природа і час.
ТЕМА 3. ФІЛОСОФСЬКА АНТРОПОЛОГІЯ. ФІЛОСОФІЯ ЛЮДИНИ
1. Людина як предмет філософського осмислення. 2. Проблема історичного походження людини. 3. Людина, індивід, особа, особистість, індивідуальність як якісні прояви людини. 4. Проблема сенсу життя в духовному досвіді людини.
“Людина є мірою всіх речей”
Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 1530; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |