КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
XVI. Вчення про апейрон Анаксимандра
Жень Запитання і завдання для самоперевірки 1. Які економічні наслідки другої світової війни? У чому полягає значення плану Маршалла для відбудови європейської економіки? 2. Визначте тенденції й напрями розвитку світового господарства у 50-х — 90-х роках XX ст. Охарактеризуйте структурні зрушення у світовому господарстві. 3. Проаналізуйте чинники, що сприяли "економічному диву" Німеччини та Японії в 50-х — 60-х роках. 4. Яке значення має науково-технічний прогрес для розвитку національних господарств і світової економіки в цілому? 5. Охарактеризуйте місце сільського господарства в світовому і національних господарствах. 6. Яка роль держави у розвитку національних господарств розвинених країн? 7. Визначте основні форми і напрями розвитку міжнародних економічних відносин у 50-х — 90-х роках XX ст. Назвіть основні центри економічного суперництва у світовому господарстві. 8. У чому полягає суть постіндустріального суспільства? 9. Назвіть основні причини, суть та наслідки світових інтеграційних процесів. 1) Основою конфуціанської моральної концепції є вчення про жень — людинолюбство. Вчення про жень — це варіант нової моралі, яка підривала основу патріархально-родових звичаїв. Ця мораль покликана була регулювати стосунки людей у містах, державі, які часто не знають одне одного, але інтереси яких стикаються. 2) Головну моральну вимогу, її істинність Конфуцій обґрунтовував не посиланням на Бога, а вказівкою на соціальну корисність. 3) Людинолюбство Конфуція характеризує відносини, які повинні існувати передусім між батьками і дітьми, між правителями і чиновниками. А вже потім воно поширюється на відносини між усіма іншими людьми. Така дещо звужена сфера «жень» пояснюється тим, що моделлю суспільства (держави) для Конфуція була сім'я. Правитель у такій державі уподібнювався батькові, а підлеглі — дітям 4) Жень -людинолюбство,гуманність любов і повага до старших і вищих за суспільним становищем, чого не бажаєш собі того не роби людям 5) Лі – ритуал, обряд – мудрість древності 6) Людина існує лише у зв’язку з іншими людьми 7) Практика лі – шлях до Жень 8) Древність має бути базою для нового, слідувати новому на базі старого потрібно 9) І – відчуття обов’язку(справедливість)
X. Вчення Конфуція про виправлення імен, людські взаємини і етикет 1. Теорія імен 1) «Виправлення імен» - якщо чогось хочеш маєш тому відповідати 2) Правитель – правитель,міністр – міністр, батько – батько – теорія імен(все має відповідати собі) 2. Взаємини і етикет 1) Відповідальність: вік і статус – приклад іншим 2) П’ять типів стосунків можновладець і підданий, чоловік і дружина,батько і син,старша і молодь(ієрархія і управління) рівність – стосунки між друзями 3) Шана колишніх мудреців і предків – старші люди ближчі до древності 4) В принципі сутність етикету полягає у змиренні із соціальним статусом і відповідними діями XI. Ґенеза, природа і розвиток античної філософії
1. Філософія і мистецтво, філософія і релігія 2. Математика і астрономія запозичені з Єгипту і Вавилону, тому є певний східний вплив на Греків на цьому базувалась філософія і частково на релігії, а не як у сході повністю на релігії 3. Міфологія, Поліси, Гесіод і Гомер 4. Для раннього періоду в цілому характерні натурфілософія (філософія природи) і космоцентризм, тобто центральною проблемою філософії було питання про Космос: його пристрої (космологія) і походить ходінні (космогонія). Питання про походження Космосу був не-посередньо буття пов'язаний з уявленнями про вихідний першооснову (або першооснову). 5. Гомер – немає чогось потворного, деформованого в поемах, гармонія, міра, пропорція 6. Гесіод – сутність справедливості. 7. Філософія і релігія: релігія суспільна – все божественне і відбувається із волі Богів(війна і мир – воля богів) релігія містерій(езотерична) – безсмертя душі, дуалізм душі і тіла, очищення душі через усамітнення, мета - очищення душевного від тілесного XII. Періодизація античної філософії 1 Натуралістичний 6-5ст.да.н.е. – ключові проблеми космосу, природи – іонійці, піфагор.,елеати, атомісти. 2 Космологічний(антропологічний) 5 ст.до н.е. – перші спроби визначити сутність і природу людини – софісти, Сократ. 3 Синтетичний 5-4 ст.до н.е. – відкрита реальність надчуттєвого світу. Органічне формування основних філос ідей – Платон, Арістотель. 4 Елліністичний 4ст. до н.е.-2-3ст.н.е. – епоха А. Македонського, створ.еллініст.шкіл:кінізм, епікуреїзм, стоїцизм, скептицизм. 5 Релігійний 3-5ст. н.е. – період античної язичницької думки. Ключова ідея – неоплатонізм. Наступним був етап зародження і формування догматів християнства.
Основные периоды развития античной философии
XIII. Роль Гомера і Гесіода у формуванні давньогрецького світогляду 1. Гомер «Іліада», «Одіссея» 1) Люди покликані забезпечити справедливість - Діке – вічна справедливість - Темес – справедливість, права людей 2) Фаталізм 3) В поемах немає потворного, деформованого 4) Гармонія, міра, пропорція 5) Причини і мотиви подій, воля до находження мотивів
2. Гесіод «Теогонія», «Праці і дні» 1) Зевс і Феміда породили три дочки: - Діке - справедливість - Ейрена – мир - Еномія – порядок 2) Для забезпечення справедливості всі повинні тяжко працювати
XIV. Перші іонійці: натурфілософія Мілетської школи Першою історичною формою філософії є натурфілософія. Мислителі цього періоду вдаються до природи, космосу, ще не протиставляючи людину світові. Те, що грецькі мислителі розпочали свої філософські шукання зі спроб осягнення світу Загалом натурфілософи розмірковували над такими основними проблемами: — що є основою (субстанцією) світу, як вона співвідноситься з конкретними речами (співвідношення загального та одиничного, єдиного та множинного); — як пояснити зникнення і виникнення речей за не-знищуваності субстанції; — як поєднати мінливість та усталеність речей, рух і спокій. Поєднанням філософії та зародків науки в натурфілософії можна пояснити те, що греки послідовно, через логічні обґрунтування і заперечення висунули геніальні здогадки, які довелося поглибити або відкинути фундаторам науки Нового часу. Цим поєднанням зумовлена підвищена увага до логічної аргументації, яка відрізняє давньогрецьку філософію від східної. Філософія, що перебуває в лоні міфології, не знає такої аргументації. Особливо відчутним був взаємовплив філософії та математики, починаючи від Фалеса, який був філософом і математиком, до Евкліда, який був послідовником однієї з сократівських шкіл. Цей взаємозв'язок сприяв плідному розвитку обох галузей знання. Шукали щось постійне в вічно змінному світі Фалес 6 ст до н е
XV. Філософія Фалеса 1. Перший поставив питання про першооснову 2. Астрономія(затемнення, колодязь), виміряв висоту пірамід, виноград 3. «Вода це найкраще з усього» 4. Перше цеглина – вода 5. Три агрегатні стани – лід, рідина, пара 6. Вода – основа усього живого – без вологи ніщо не існує 7. Душа у Магніті 1. Безмежжя – апейрон – первісна субстанція, яка перетворюється у все інше 2. Апейрон – вічна і нестаріюча субстанція 3. Безмежжя світів – наш один з небагатьох 4. Людина вийшла з рибоподібної істоти 5. Вологе, сухе і холодне взаємодіють і борються – так усе виникає – якби вода, вогонь чи повітря перемагали вони б нічого не утворювали 6. Все вертається в апейрон, бо в боротьбі є несправедливість, яка повинна покаратись 7. «Звідки речі беруть своє походження, туди ж вони повинні повернутись, згідно з необхідністю, чи повинні платити пенні за свою несправедливість, згідно встановленого часу» - циклічність і справедливість XVII. 20. діалектика Геракліта Ефеського
1. Діалектика полягає у єдності різноманіття, в суперечності того різноманіття і існуванню єдності через нього 2. Першопочаток – вогонь – згущення і розрідження, він спалахує і згасає 3. Мізантроп – людиноненависник, більшість думає про земні речі 4. «Цей логос вічно люди не розуміють» - «Темний» - логос вічний, його не розуміють коли він існує 5. Лише діти подібні до філософів – вічна допитливість 6. «Все тече» двічі в одну річку не ввійдеш основа змін – внутрішня боротьба - 5-75 років – та сама людина, але яка вона різна 7. Смерть – абсолютний спокій – життя по смерті – вічне і не змінне 8. Вічний лише вогонь, але він вічно міняється 9. «Надмір знань розуму не приносить» - не ширина, а глибина 10. Він стверджував: все тече, все змінюється; не можна двічі ввійти в одну й ту ж річку, оскільки і води будуть не ті, та й людина стане іншою. 11. Геракліту належить геніальний здогад про боротьбу протилежностей як джерело руху, становлення. «Війну», тобто боротьбу, він проголошує батьком і матір'ю всього. «Слід знати, що війна всезагальна і що все відбувається через боротьбу». Й 12. логосу — космічної закономірності, розуму, порядку. Він надавав великого значення мірі, яку логос (доля) відвела кожній речі.
XVIII. 21. Геракліт і вчення про Логос 1. Логос - «слово», «мова» самої вічної природи. Про це найважливіший 2. фрагмент Геракліта, перероблений 3. Логос прихований від більшості людей. Найчастіше вони про Логос чутки не 4. чували. Але якщо їм про нього і розповісти, розповісти, то навряд чи вони відразу 5. зрозуміють, що це таке. 6. Геракліт, вважав, що логос - те, що притаманне всім і всьому, те, що всім і через всі управляє. 7. «Цей логос вічно люди не розуміють» - «Темний» - логос вічний, його не розуміють коли він існує» XIX. 22. філософія Піфагорейців 1. Нумерологія 1) 10 число повноти і досконалості – закриває ряд 2) Непарні більш досконалі 3) Всі речі можуть бути виражені математичними числами 4) 1-точка, 2 – лінія – 3 поверхність, 4 – тіло – тому всі речі – числа
Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 791; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |