Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Філософія тотожності Й шеленгла




Філософії тотожності - вчення, розроблене Шеллінгом в 1801-06 під впливом ідей Бруно і Спінози. Основні положення викладені в "Викладі моєї системи філософії" (1801), "Бруно" (1802), 1-й частині "Філософії мистецтва" (1804), "Системі всієї філософії" (1806) та ін Вихідним для філософії тотожності є поняття абсолюту як тотожності протилежностей. Абсолют вводиться як онтологічний корелят зв'язки "є" в судженні і обгрунтовується за допомогою онтологічного аргументу; буття абсолюту безпосередньо виникає з його поняття. Абсолют, осягаються в акті інтелектуальної інтуїції, є нерозрізнене тотожність буття і мислення, ідеального і реального, універсальна зв'язка, яка об'єднує в органічне ціле всі сторони і аспекти світобудови.

Абсолютне як збіг протилежностей (coincidentia ppositorium) є загальне підставу речей. Світ мислиться у філософії тотожності як диференційований абсолют: одиничні речі суть відмінності, які виступили з нерозрізнення абсолютної тотожності, кінцеві визначення нескінченного.

Первинне диференціювання абсолюту здійснюється в акті його самопізнання; продукт цього акту - світ ідей як "протівообраз" (Gegenbild) абсолютного. Однак оскільки в абсолюті ідеальне безпосередньо тотожна реального, то ідеї не можуть не набути втілення. Безпосередній перехід ідеального в реальне - "вічна форма" абсолютного, або "абсолютність" (Absolutheit). Самопізнання абсолютного - це "форма визначеності ідеального через реальне". У свою чергу реальне, певне через ідеальне, є тут безпосереднім наслідком форми абсолютності. Згідно філософії тотожності, світ речей є вираз абсолюту, "ендаумент" абсолютної тотожності. Т. о., Походження світу постає як свого роду логічна еманація: вічно виливаючи з абсолютного, світ водночас вічно перебуває в ньому. Світ побудований в абсолюті як досконалий витвір мистецтва.

Кінцеві визначення абсолюту, форми його различенности Шеллінг позначає як потенції. Для прояснення поняття потенцій вводиться категоріально модель диференціювання абсолюту. Внутрішнє роздвоєння абсолютного на першообраз і "протівообраз" є виявлення в ньому ідеального і реального, але не так, що вони виявляються частинами абсолютного (абсолютне не може бути складним або складовим), а так, щов кожному з них у свою чергу цілком міститься тотожність, але вже модифіковане у відповідну форму.

У кожному з розділів відносних єдностей особливим чином відтворюється едінораздельность абсолюту. Ідеальне дорівнює реальному, але в самому ідеальному у свою чергу є ідеальне і реальне. Та ж процедура має силу і для реального. Одне і те ж тотожність модифікується під двома різними онтологічними показниками. Завдяки тому, що в ідеальному виявилося також і покладене в ньому реальне, а в реальному - покладене в ньому ідеальне, є основа для вважають універсальною зв'язку між обома, тобто третьої модифікації тотожності. Саме такі модифіковані єдності Шеллінг називає потенціями. Вони - слідства абсолютного, подібні логічним наслідком, аналітично виведеним з основоположних понять. Філософія є інтелектуальне споглядання цього прямування.

Опора на поняття абсолютної тотожності при побудові онтології породжує серйозні труднощі. Нерозв'язними стають проблема походження матерії і проблема зла. Спроба усунути труднощі, розпочата Шеллінгом в трактаті "Філософія і релігія" (1804), призвела до кризи філософії тотожності, який виразився у прийнятті ним гіпотези про доконаний спонтанному відпадати світу від абсолюту, і позначила початок повороту Шеллінга до креаціонізму.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 453; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.