Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Твори для текстуального обговорення 1 страница




Клас

Клас

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ 18.

Розквіт римської літератури у період правління династій Флавіїв і Антоніїв, творчість Апулея:

- творча спадщина Марціала і Ювенала, характеристика епіграм і сатир;

- вершина художньої прози античності роман Апулея „Метаморфози”, вплив єгипетської міфології, культ Із іди;

- структура роману, вставні елементи, гумор і сатира у творі;

- філософський зміст уривку „Амур і Психея”.

Завдання:

Композиція роману, вставні сюжетні елементи.

Образ Луція, еволюція.

Переказ казки „Амур і Психея”.

Література:

Марціал. Епіграми (гр).

Ювенал. Сатири

Петроній. Сатирикон

Лукіан. Сатири. – Избранное. М.: 1991.

Лукрецій. Про природу речей. В кн.: Франко І.Я. Збір тв. Т. ІХ.

Лосев А.Ф.Сонкина Г.А. та др. Античная литература. Уч. Для пед.инст. – М., 1963. – с. 375.

Радциг С.И. история древнегреческой культури. – М., 1969. – 527 с.

Чистякова Н.А. Вулих Н.В. История античной лмтератури. – М., 1986.

Лосев А.Ф. Античная литература. Изд. 4-е. – М., 1986.

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ 19.

Антична риторика та літературознавство:

- поняття „риторика”, основні течії красномовства Стародавньої Греції;

- жанри промов, творчість Демосфена, мистецтво Лісія, Сократа;

- взаємозв’язок риторики і філософії Греції: Геракліт, Демокріт, софісти, Сократ, Платон, Арістотель;

- „Поетика” Аристотеля;

- ораторське мистецтво Риму, термінологія, творчість Цицерона;

- трактати Цицерона „Про оратора”, „Оратор”, „Брут”, вимоги до оратора, естетична насолода, вільний і могутній стиль;

- християнське ораторське мистецтво, проповідницька література.

Завдання:

Записати основні терміни риторики.

Тези трактату „Оратор” Цицерона.

Обговорення творчого завдання.

Література:

Марціал. Епіграми (гр).

Ювенал. Сатири

Петроній. Сатирикон

Лукіан. Сатири. – Избранное. М.: 1991.

Лукрецій. Про природу речей. В кн.: Франко І.Я. Збір тв. Т. ІХ.

Ціцерон. Три трактата об ораторском искусстве. М.: 1990.

Катулл. Поет про себе або До Ціцерона. / пер. М.Зерова. Твори в 2-х томах. К.: Дніпро, 1990. Т.1: Поезії. Переклади / Упоряд. Г.К.Когур, Д.В.Павличко. – с. 192 або с. 195.

Горацій. До Мельпомени („Мій пам’ятник стоїть...”) або До Мельпомени („На кого, музо, погляд твій...”) / Пер. М.Зерова. Твори в 2-х томах. К.: Дніпро, 1990. – Т.1: Поезії. Переклади с. 297 або 298.

Асмус В.Ф. Античная философия. Учеб.пособие. Изд. 2-е, доп. – М.: Высшая школа, 1976.

Преображенский П.Ф. В мире идей и образов. – М., 1965.

 


ШКІЛЬНА ПРОГРАМА З КУРСУ АНТИЧНА ЛІТЕРАТУРА

(Зарубіжна література. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-12 класи. – К., 2005. – С.16-18; С.40-46)

 

Вибір художніх текстів зумовлений як їх значимістю в історії античної, європейської і, безумовно, українських літератур, так і вимогами діючих програм із зарубіжної літератури для середньої школи.

1. Міф про виникнення світу в різних народів. Причини появи схожих елементів у міфах різних народів. Взаємопов’язане та паралельне виникнення цих елементів. Поняття міф і його відмінність від казки.

2. Міф про Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації в міфі. Причини популярності образу Прометея.

3. Міфи про Геракла. Причини надзвичайності популярності образу.

4. Езоп „Вовк і Ягня”, „Крук і лисиця”, „Мурашка і Цикада”, „Хліборобові діти”.

1. Антична література – вихідна основа європейських літератур. Найвідоміші цикли міфів: троянський, фіванський, про аргонавтів.

2. Гомер „Іліада”: Заспів (пісня 1, вірші 1-10); „Щит Ахілла” (18; 478-608); „Двобій Ахілла й Гектора” (22; 139-411); „Пріам у Ахілла” (24; 469-670). Гуманістичний пафос „Іліади”, образи Ахіллі і Гектора. „Одіссея”: „Заспів” (1; 1-21); „Аед Демодок” (8; 486-520); Одісей і кіклоп Поліфем (9; 181-566); Одісей у кірки (10; 91-399). Звеличення людського розуму; засудження несправедливої сили (Поліфем), самовпевненості (Посейдон). Образ Одіссея – воїна, ватажка, сина, чоловіка, батька, мандрівника, патріота.

3. Тіртей „Добре вмирати тому”.

4. Архілох „Серце, серце”, „Хліб мій на списі замішаний”.

5. Сапфо „До богів подібний”, „Жереб мені...”

6. Анакреонт „Принеси води...”, „Золотоволосий Ерот”.

Види давньогрецької лірики (декламаційна: елегія і ямб; пісенна: сольна і хорова).

  1. Есхіл „Прометей закутий” (епсодій 2, вірші 436-525).
  2. Софокл „Антігона” (пісня хору „Багато в світі дивних див” (стасиль 1; вірші 332-384).

Театр у Давній Греції, виникнення трагедії і комедії.

  1. Вергілій „Енеїда”: „Заспів” 91; 1-33), „Пророцтво” (6; 752-853); „Щит Енея” (8; 626-731).
  2. Горацій „До Мельпомени”, „До Манлія Торквата”.
  3. Овідій „Метаморфози” („Чотири покоління людей”), „Сумні елегії” („Зима на чужині” 13, 10)

 


ТЕМИ, ВИНЕСЕНІ НА САМОСТІЙНЕ ОПРАЦЮВАННЯ

№ п/п Тема Зміст роботи Форма контролю
1. Егейська та мікенська культура. Античне суспільство. Значення Античності реферат перевірка письмових робіт
2. Відображення тем і сюжетів Античності в українській та зарубіжній літературі ХVІІІ – ХІХ ст. творча робота перевірка письмових робіт
3. Ф.Ніцше „Походження трагедії із духу музики” тези перевірка письмових робіт
4. Арістотель „Поетика” тези перевірка письмових робіт
5. Платон „Держава” тези перевірка письмових робіт
6. Тіт Лівій „Історія від заснування Риму” схема-конспект перевірка письмових робіт
7. Светоній „Життя ХІІ Цезарів” загальна характеристика твору усна відповідь
8. Плутарх „Порівняльні життєписи” характеристика Олександр – Цезар усна відповідь
9. Геродот „Історія...”    
10. Лонг „Дафніс і Хлоя” Читання тексту, загальна характеристика твору перевірка зошита, усна відповідь
11. Теокріт „Чаклунка” читання, аналіз твору усна відповідь
12. Лукіан „Розмови богів”, „Розмови у царстві мертвих” аналіз текстів усна відповідь
13. Катул „Плач Аріадни” аналіз тексту; образ Аріадни усна відповідь
14. Овідій „Фасти” аналіз тексту; образ Аріадни усна відповідь
15. Арістотель „Риторика” тези усна відповідь
16. Цицерон „Оратор” тези усна відповідь
17. Розвиток раннього християнства в Римі: історія, мистецтво, література, риторика реферат перевірка письмових робіт

Самостійна робота студентів над текстами художніх творів

Змістовий модуль І. Антична міфологія

Автор, твір Жанр Самостійна робота над текстом
Про утворення світу грецький міф дослідження тексту, переказ
Похмуре царство Аїда грецький міф дослідження тексту, переказ
Олімп і олімпійські боги грецький міф дослідження тексту, переказ
Героїчні міфи: Прометей, Геракл, Тесей грецький міф характеристика героя
Троянський цикл грецький міф порівн. з текстами Гомера
Про аргонавтів грецький міф переказ, відображення в літературі
“Міфи стародавньої Греції” / пер. А.Куна грецький міф читання, аналіз конспект.
Юпітер римський міф читання, порівн., переказ
Янус римський міф читання, порівн., переказ
Веста римський міф читання, переказ
Пенати, лари, мани римський міф читання, переказ
Тіт Лівій “Римська історія від заснування міста” оповідь, історичний текст читання, конспект, відобр. в худ. текстах

Змістовий модуль ІІ. Література Греції

Гомер “Іліада” героїчна поема, епос аналіз тексту, хар-ка персон. аналіз уривків твору
Гомер “Одіссея” поема, епос аналіз тексту, хар-ка персон.
Гесіод “Труди і дні” дидактична поема, епос аналіз тексту, композиція “П’ять поколінь”
Тіртей “Поради юнакам” декламаційна лірика аналіз, випис.цитат
Сапфо “До Афродіти” “До богів подібний” сольна лірика аналіз, мовно-поет. засоби, вивч.напам’ять
Алкей „До Сапфо” сольна лірика аналіз, поет.тексту
Анакреот “Дай мені Гомера ліру” сольна лірика аналіз, поет.тексту
Езоп “Байки” Байка аналіз, переказ
Есхіл “Прометей закутий” Трагедія засоби трагічного образ Прометея цит.уривків
Софокл “Едіп-цар” Трагедія образ Едіпа, порівн. з міфом
Евріпід “Медея” Трагедія композиція, образ Медеї образ Леона монолог Медеї напам’ять
Арістофан Хмари Комедія Філософськ. зміст, засоби комічного
Менандр “Відлюдник” Комедія ознаки новоантичної комедії, засоби комічного,
Лукіан “Розмови богів” сатиричні діалоги засоби сатири і гумору, соціальна
Лонг “Дафніс і Хлоя” Повість хар-ка персонажів, фабула твору, ідея

Змістовий модуль Ш. Література Риму

Автор, твір Жанр Самостійна робота над текстом
Тіт Макцій Плавт „Скарб” комедія композиція, засоби комічного образи скупого, старого нареченого, забраж. звичаїв римлян
Теренцій Афр „Свекруха” комедія родинно-побутові стосунки, образи персонажів засоби комічного
Гай Валерій Катулл ”До Лесбії” „Поет про себе” лірична поезія аналіз поет.тексту, традиції Сапро
Тублій Вергілій Марон „Буколіки” (4 еклога) еклоги пророцтво в творі, зображ.життя селян
Вергілій „Енеїда” поема, історичний епос композиція, кохання Дідони, образ Енея, щит Епея ідея поеми
Квінт Горацій Флакк „До Мельпомени” „До Пізонів” лірика вивч. напам’ять аналіз поет.тексту, цитати
Публій Овідій Назон „Метаморфози” епічні поеми дослідж.тексту, символи філософський зміст
Овідій „Скорботні елегії”: Зима на чужині ліричні поезії психологізм пейзаж ідея
Сенека „Федра” трагедія зображ.пристрасті, трагічний конфлікт натуралізм
Федр „Байки” байка аналіз, ідея переказ
Марціал „Епіграми” епіграма аналіз, цитати
Ювенал „Сатири” „Невигоди столичні” поет.сатири зображ. падіння моралі, картини життя Риму
Луцій Апулей „Метаморфози” роман композиція, ідея, містика і міфологія переказ вставної казки образ Луція

 

Змістовий модуль ІV. Антична риторика та літературознавство

Арістотель „Поетика” конспект, висновок
Плутарх „Порівняльні життєписи” характеристика тексту
Цицерон „Про оратора” конспект, висновок
Лукрецій „Про природу речей” аналіз тексту

 


ПОРАДИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ
ПО ПІДГОТОВЦІ ДО ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ:

Вивчити і коротко зафіксувати в зошиті зміст рекомендованих наукових праць, розділів, підручників, художнього твору.

Проаналізувати художній текст і зафіксувати у вигляді плану-конспекту композицію твору.

Підготувати характеристику і аналіз окремих сюжетних елементів твору.

Образна система твору, філософський зміст, зв’язок з міфологією.

РОЗПОДІЛ БАЛІВ, ЩО ПРИСВОЮЮТЬСЯ СТУДЕНТАМ

 

За національною шкалою (залік) За національною шкалою (екзамен) За шкалою ECTS Кількість балів
ЗАРАХОВАНО ВІДМІННО A 90–100
ДОБРЕ B 80–89
C 70–79
ЗАДОВІЛЬНО D 60–69
E 50–59
НЕ ЗАРАХОВАНО НЕЗАДОВІЛЬНО FX 25–49
F 1–24

 

ПІД ЧАС ВИСТАВЛЕННЯ ПІДСУМКОВОЇ ОЦІНКИ ЗА НАВЧАЛЬНУ ДИСЦИПЛІНУ ЗАЛІКОВИЙ КРЕДИТ (100% = 100 БАЛІВ) розподіляється для оцінювання в балах рівня, якості та обсягу знань, умінь та навичок студента відповідно до залікових модулів:

1. Відвідування лекцій – 5%.

2. Участь у практичному занятті (виступ) – 25%, передбачається, що максимально за виступ може бути 5 балів, тож студент може виступити не менше 5 разів.

3. Самостійна робота – 30%, зокрема максимальними є такі бали:

4. конспекти першоджерел – 10%;

5. виписки з літературознавчих джерел – 10%;

6. ведення словника літературознавчих термінів – 10%.

7. Творча робота – 15%, зокрема максимальними є такі бали:

8. аналіз ліричного твору – 5%;

9. аналіз прозового твору – 5%;

10. аналіз драматичного твору – 5%.

11. Підсумковий модульний контроль – 25%.


РЕЙТИНГОВИЙ РОЗПОДІЛ БАЛІВ

 

 

Навчальна дисципліна Спецкурс «Літературно-естетичні теорії»
Модулі навчально-творчої діяльності (змістові модулі) Форми навчально-творчої діяльності Рейтингова оцінка за 100 бальною шкалою
Модуль І Лекції, практичні заняття, консультації  
Домашні завдання для засвоєння теоретичних і практичних питань, самостійна робота  
Наукові публікації, участь у конференціях, олімпіадах, конкурсах, індивідуальний навчальний проект  
Поточний, проміжний, підсумковий контроль у формі тестування та опитування  
Модуль ІІ Лекції, практичні заняття, консультації  
Домашні завдання для засвоєння теоретичних і практичних питань, самостійна робота  
Наукові публікації, участь у конференціях, олімпіадах, конкурсах, індивідуальний навчальний проект  
Поточний, проміжний, підсумковий контроль у формі тестування та опитування  
Модуль ІІІ Лекції, практичні заняття, консультації  
Домашні завдання для засвоєння теоретичних і практичних питань, самостійна робота  
Наукові публікації, участь у конференціях, олімпіадах, конкурсах, індивідуальний навчальний проект
 
Поточний, проміжний, підсумковий контроль у формі тестування та опитування  
Модуль ІV
Лекції, практичні заняття, консультації  
Домашні завдання для засвоєння теоретичних і практичних питань, самостійна робота  
Наукові публікації, участь у конференціях, олімпіадах, конкурсах, індивідуальний навчальний проект  
Поточний, проміжний, підсумковий контроль у формі тестування та опитування  
Разом – 100 балів

 

Згідно вимог Болонської системи щодо рейтингової оцінки НТД студента

самостійна, індивідуальна і наукова робота – 40%,

аудиторна – 40%

контроль – 20%.

 

РОЗРАХУНОК ІНДИВІДУАЛЬНОГО РЕЙТИНГУ

за заліковим модулем (Рм)

Рм = М0 + Ба.р. + Бс.р. + Бі т.д. + ∑ К1

М0 вагова оцінка модуля в балах (50 б.)

Ба.р. аудиторна робота

Бс р. самостійна робота

Бі.т.д. індивідуальна, творча робота

К1 бальні коефіцієнти, які враховують організаційну складову навчальної діяльності (ведення конспекту, рівень творчої активності, термін складання модуля)

додатково – 1 б.

№ п/п Прізвище, ініціали студента Ваговий коефіцієнт модуля Оцінка аудиторної роботи Самостійна робота Індивідуальна, наукова, творча робота Оцінка рівня сформованості знань Відвіду вання Ведення конспекту Рівень творчої активності Термін складання модуля Загальний рейтинг
На лекціях На практичних заняттях Лекцій Практичних занять
Мо Бар1 Бар2 Бср Бінт К1 К2 К3 К4 К5 К6  
                           
                           
                           
                           
Автор, твір Жанр
Про утворення світу грецький міф
Похмуре царство Аїда грецький міф
Олімп і олімпійські боги грецький міф
Героїчні міфи: Прометей, Геракл, Тесей грецький міф
Троянський цикл грецький міф
Про аргонавтів грецький міф
“Міфи стародавньої Греції” / пер. А.Куна грецький міф
Юпітер римський міф
Янус римський міф
Веста римський міф
Пенати, лари, мани римський міф
Тіт Лівій “Римська історія від заснування міста” оповідь, історичний текст

 

Гомер “Іліада” героїчна поема, епос
Гомер “Одисея” поема, епос
Гесіод “Труди і дні” дидактична поема, епос
Тіртей “Поради юнакам” декламаційна лірика
Сапфо “До Афродіти” “До богів подібний” сольна лірика
Алкей „До Сапфо” сольна лірика
Анакреот “Дай мені Гомера ліру” сольна лірика
Езоп “Байки” Байка
Есхіл “Прометей закутий” Трагедія
Софокл “Едіп-цар” Трагедія
Евріпід “Медея” Трагедія
Арістофан „Хмари” Комедія
Менандр “Відлюдник” Комедія
Лукіан “Розмови богів” сатиричні діалоги
Лонг “Дафніс і Хлоя” Повість

 

Автор, твір Жанр
Тіт Макцій Плавт „Скарб” комедія
Теренцій Афр „Свекруха” комедія
Гай Валерій Катулл ”До Лесбії” „Поет про себе” лірична поезія
Публій Вергілій Марон „Буколіки” (4 еклога) еклоги
Вергілій „Енеїда” поема, історичний епос
Квінт Горацій Флакк „До Мельпомени” „До Пізонів” лірика
Публій Овідій Назон „Метаморфози” епічні поеми
Овідій „Скорботні елегії”: Зима на чужині ліричні поезії
Сенека „Федра” трагедія
Федр „Байки” байка
Марціал „Епіграми” епіграма
Ювенал „Сатири” „Невигоди столичні” поет.сатири
Луцій Апулей „Метаморфози” роман

 

 

Арістотель „Поетика”
Плутарх „Порівняльні життєписи”
Цицерон „Про оратора”
Лукрецій „Про природу речей”
Платон „Держава”
Светоній „Життя ХІІ Цезарів”

 


РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА ДО КУРСУ

Давня Греція

5. Гомер. Іліада. Одіссея. (Пер. Б.Тена/будь-яке видання).

6. Гесіод. Труди і дні. В кн.: Франко І.Я. Зібрані твори у 50 т.

7. Есхіл. Прометей закутий. Трилогія Орестея. В кн.: Давньогрецька трагедія. К.: 1981.

8. Софокл. Антігона, Едіп-цар. В кн.: Давньогрецька трагедія. К.: 1981.

9. Еврипід. Медея, Іпполіт. В кн.: Давньогрецька трагедія. К.: 1981.

10. Арістофан. Лісістрата, Мир, Жаби, Оси, Хмари, Птахи, Вершники. В кн.: Арістофан. Комедії. К.: 1985.

11. Менандр. Третейський суд, Відлюдник. В кн.: Менандр. Комедії. Фрагменти / изд.подготовил В.Н.Ярхо. М., 1982.

12. Бабрій. Байки.

13. Лонг. Пастуша повість про Дафніса і Хлою або Дафніс і Хлоя. В кн.: Лонг, Петроній, Апулей. М., 1969.

Давній Рим

14. Теренцій. Свекруха. Брати.

15. Плавт. Хвальковитий воїн, Скарб. В кн.: Плавт / изб.комедии. М., 1967.

16. Вергілій. Енеїда, Георгіки, Буколіки / пер. С.Шервинского и С.Ошерова. М., 1971.

17. Горацій. Послання до Пізонів. Наука поезій.

18. Овідій. Метаморфози / пер. А.Содомори. К.:, 1985.

19. Сенека. Медея, Едіп. В кн.: Сенека. Трагедії. М., 1983.

20. Федр. Байки. – К., 1983.

21. Апулей. Метаморфози або Золотий осел. / пер.М.А.Кузьмина и С.П.Мор. (изд.любое).

22. Геродот. Історія (гр). В кн.: Историки античности. В 2-х т. М.: 1990.

23. Фукідід. Історія (гр). В кн.: Историки античности. В 2-х т. М.: 1990.

24. Гай Юлій Цезар. Записки про гальську війну (р).

25. Арістотель. Поетика про мистецтво (гр). В кн.: Арістотель и античная литература. / пер. А.Гаспарова. М.: 1977.

26. Платон. Держава. Бенкет (гр).

27. Плутарх. Паралельні життєписи (гр) / В 3-х т. Т. 2-3. М.: 1963.

28. Марціал. Епіграми (гр).

29. Ювенал. Сатири

30. Петроній. Сатирикон

31. Лукіан. Сатири. – Избранное. М.: 1991.

32. Лукрецій. Про природу речей. В кн.: Франко І.Я. Збір тв. Т. ІХ.

33. Светоній. Жизнь ХІІ цезарей. М.: 1989.

34. Ціцерон. Три трактата об ораторском искусстве. М.: 1990.

35. Сапфо. До богів подібний мені здається (або інший за вибором студента). – В кн.: Золоте руно. К.: 1985.

36. Алкей. За вибором студента. В кн.: Золоте руно. К.: 1985.

37. Анакреонт. Золотоволосий Ерот (або інший) / пер. А.Содомори.

38. Катулл. Поет про себе або До Ціцерона. / пер. М.Зерова. Твори в 2-х томах. К.: Дніпро, 1990. Т.1: Поезії. Переклади / Упоряд. Г.К.Когур, Д.В.Павличко. – с. 192 або с. 195.

39. Горацій. До Мельпомени („Мій пам’ятник стоїть...”) або До Мельпомени („На кого, музо, погляд твій...”) / Пер. М.Зерова. Твори в 2-х томах. К.: Дніпро, 1990. – Т.1: Поезії. Переклади с. 297 або 298.

 

Навчальні посібники та підручники:

Тронський І.М. Історія античної літератури. Переклад з 2-го російського видання. – К.: Рад.шк., 1954 – с. 581.

Підлісна Г.Н. Світ античної літератури. – К.: Наукова думка, 1989. – с. 168.

Лосев А.Ф.Сонкина Г.А. та др. Античная литература. Уч. Для пед.инст. – М., 1963. – с. 375.

Радциг С.И. история древнегреческой культури. – М., 1969. – 527 с.

Чистякова Н.А. Вулих Н.В. История античной лмтератури. – М., 1986.

Лосев А.Ф. Античная литература. Изд. 4-е. – М., 1986.

Кучинський Б.В. та ін. Зарубіжна література. Нав.пос. для студентів. – К.: Вища шк., 1987. – 296 с.

Довідкова література:

Мифи народов мира. Єнциклопедия. – Т. 1-11. – М., 1992.

Мифологический словарь. – М., 1992.

Словник античної міфології. Укоадачі: Пономарів О.Д., Козовик. – К.: Наукова думка, 1989.

Лесин В.М. Літературознавчі терміни. Довідник учнів. К., 1985.

Додаткова література:

Бондар А. Греческая цивилизация. Т. 1-ІІІ. М.: 1992.

Кун М.А. Легенди та міфи давньої Греції. К.: 1993.

Головацька К. Міфи давньої Греції. – К.: Веселка, 1991.

Немировський О.Й. Книга для читання з історії Стародавнього Світу. Посібник. – К.: Рад.шк., 1990.

Гаспаров М.А. Античная литературная басня. – М., 1971.

Асмус В.Ф. Античная философия. Учеб.пособие. Изд. 2-е, доп. – М.: Высшая школа, 1976.

Преображенский П.Ф. В мире идей и образов. – М., 1965.

Моликин Н.А. История древнего Рима. – М., 1965.

Давньогрецька трагедія. Збірник / Пер. Б.Тен. – К.: Дніпро, 1981.

Золоте руно: З античної поезії. / Упор. О.Білецький/ К.: Дніпро, 1984.

 


ПИТАННЯ ДО ЗАЛІКУ

1. Античний театр. Психологізм трагедії Евріпіда „Медея”.

2. Своєрідність епічної поеми Вергілія „Енеїда”.

3. Поняття „античність”, світ античної культури у творах митців ХVІІІ–ХІХ ст.

4. Суспільно-історичні умови розвитку Стародавнього Риму.

5. Виникнення трагедії. Трагедія як жанр драматургії. Проблематика і жанрові особливості трагедій Есхіла, Софокла, Евріпіда.

6. Античність у творчості Лесі Українки.

7. Відображення протиріч римського суспільства в поезії Горація.

8. Творчість Арістотеля. Вчення про трагедію.

9. Ода до Мельпомени – філософський зміст, переклади твору, читання напам’ять.

10. Римська література періоду розквіту республіки. Комедія. Художні особливості та новизна комедії Плавта „Скарб”.

11. Суспільно-історичні умови розвитку Стародавньої Греції.

12. Образ міфологічного Прометея у європейських літературах ХІХ ст.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 775; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.121 сек.