КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Іконографічні типи зображення
Іконописні техніки. Ікони початково виконувались технікою енкаустики (восковий живопис), потім темперою і в рідких випадках мозаїкою, а пізніше (в основному в 18 ст.) олійним живописом. Енкаустика (гр.-випалюю) – розчинником є віск. Розігріті фарби, до складу яких входять віск, олія, смоли, кольоровий пігмент наносять на розігріту основу, після закінчення роботи Ж обпалюється в жаровні. Старовинна техніка надає таємничості, лиск, урочистості. Темпера (лат.змішувати) – живопис фарбами, в якому зв’язуючою речовиною явл-ся найчастіше емульсія з води і яєчного жовтка, рідше – з розведеного на воді рослинного або тваринного клею з додаванням олії або масляного лаку. Фарби швидко висихають і не змиваються. Для отримання змішаного малюнку фарба наноситься поверх іншої. Колір і тон в творах написаних темперою є більш стійкими до зовнішніх впливів і зберігають початкову свіжість значно довше порівняно з фарбами масляного живопису. Для збереження живопису часто вкривається оліфою, яка з часом тускніє. Дає матову поверхню. Техніка жовткової темпери прийшла в Росію з Візантії в кін 10 ст. разом з мистецтвом іконопису. Олійний живопис - фарби, розчинником яких є олія росл. походження (льняна, соняшникова). Олійні фарби можна змішувати на палітрі. З часом вони темніють. Недолік – кракелюри – тріщини фарб. шару, що з’явл-ся з часом. Має жирнуватий блиск. Мозаїка – зображення з різнокольорових каменів або смальти(кольорове непрозоре скло). 16. Символіка кольорів: золотий колір є символом царства небесного, тому німби навколо голів- це смволи того, що зображення істоти знах-ся на небі, а золоті атрибути одягу – святість зображення людини. Білий – знак перетворення Божого, це колір б.-якого прояву небесного світу на землі. Блакитний та зелений – знаки земного життя. Пурпур (червоний з блакитним, синім або фіолет.) – царської влади.Одяг Христа склад- ся з пурпурного кіота (довга рубашка) та блакитного гіматія (плащ) Одяг Богородиці – блакитний чи зелений хітон та пурпуровий мафорій (верхн.жіноч.одяг) поєднання влади.Червоний: 1.колір божественої сили (в образах святих воїнах), енергії; 2. символ крові, що пролита за віру в образах святих мучеників. Чорний – знак скорботи, символ пекла та посланців Сатани. В іконоисі використовивали тільки фарби з пенментів природного походження+жовток або віск.
Іконографія Христа: -Христос Пантократор (Вседержитель) – поясне зображення Христа, в лівій руці тримає книгу(розкриту), а правою благословляє – в куполах; -Спас Нерукотворний – зображення обличчя Христа на тлі рушника або будь-якої тканини – драпіровка. -Емануіл (з нами Бог) – поясне зображення Христа – дитини, але без Богоматері. -Цар Царем – в убранні римського імператора з короною на голові (Х на престолі з атрибутами влади: скіпетром і державою). -Спас на престолі – зображення Христа, вбраного в хітон, гіматій та клавій, на троні. Іноді Христа зображено на троні в колі слави (мандолі) – Спас в силах. Іконографія Богоматері: -Одигітрія (путівниця – та, що вказує шлях) – поясне зображення Богоматері, яка на лівій руці тримає Христа, а правою вказує на нього – домашня ікона. -Єлєуса – (ніжності, розчуленості) – поясне зображення Богорамері, яка на правій руці тримає малого Х, який щокою притуляється до її щоки. -Оранта (Молительниця, заступниця) – в повний зріст з долонями, повернутими до глядача. -Знамення – поясне зображення Богоматері, яка тримає руки долонями до глядача, а на грудях у неї в колі слави зображення малого Христа. -Панагія – Всесвята – таке як знамення, але у повних зріст.
Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 4816; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |