Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Скульптурні техніки




Види скульптури.

Способи декорування іконних окладів, складові окладу.

Оклади бувають суцільними і набірними. В набірних окладах кожна частини кріпиться окремо за допомогою цвяхів. Оклади бувають металевими, із тканин з шиттям, а також різбляні дерев’яні, вкриті левкасом і позолотою. Окладами закривали не усю живописну поверхню, а переважно німби, фон і поля ікони; рідко – усю її поверхню окрім зображень голів, рук і ніг.

Вкриття золотом – це нанесення на поверхню окладу листового (сусального) золота, срібла та інших металів. Золото і срібло, виковані в тоненькі листки, називають сусальними. Листки були різних відтінків – від зеленуватого до червоного, що залежало від кількості домішок золота і срібла. Починаючи з XVI ст. російські художники стали використовувати ще один вид сусального золота – «двійник», сковані разом тонесенькі листки золота і срібла. Імітація срібла оловом, а золота міддю зустрічається дуже рідко.

 

Скульптура – (вирізаю, висікаю) – це вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об’єм і тривимірну форму, що розміщена в реальному просторі. При описі фіксують найвищі, найширші показники скульптури.

Види скульптури:

ü станкова має самостійний характер вільний від архітектурного ансамблю;

ü монументальна є частиною архітектурного ансамблю або органічно входить в природний ансамбль. Розрахована на сприйняття з великих відстаней і довге існування, тому встановлюється на великих просторах і виготовляється з міцних матеріалів.

ü декоративна прикрашає фасади та інтер’єри будинків, мости, арки, фонтани, дитячі площадки та ін.

Види скульптури за формою:

ü кругла не має зв’язку з заднім блоком, існує незалежно від задньої площини і може бути розглянута з усіх боків,

рельєфна. Рельєф – пластична форма, що розміщується на площині. Може бути: барельєф (низький рельєф), в якому зображення менш ніж на половину виступає над площиною; гарельєф (високий рельєф) – зображення більш ніж на половину виступає над площиною.

 

 

Техніку виконання скульптури залежить від матеріалу та способу виконання.

В залежності від матеріалу техніку можна розподілити на:

- ліплення (пластика) для м’яких матеріалів (глина, пластилін, віск);

- скульптура (вирізання) для твердих матеріалів(дерево, камінь, слонова кістка);

- лиття для металів.

Між ліпленням та вирізанням існує велика різниця, так як перед скульптором на початку роботи суцільна компактна брила, у якій він як би вгадує силует майбутньої статуї. У своїй роботі він йде зовні всередину, віднімаючи (відтинаючи або зрізуючи) більші або менші зайві частини. Навпроти пластик працює в м'яких матеріалах, він ліпить, додає матеріал, одним словом, процес його роботи йде зсередини назовні. При цьому в момент початку роботи перед пластиком або взагалі немає ніякого матеріалу, або ж є тільки кістяк майбутньої статуї, стрижень, що поступово обростає матеріалом.

Що стосується способу виконання, то її можна розподілити так:

- коли рука художника закінчують всю роботу (обробка глини, каменю, дерева);

- коли роботу художника закінчує вогонь (кераміка).

- коли художник дає тільки модель майбутньої статуї (відлив у бронзі).

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 1710; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.