КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Полеміка про особу основоположника християнства
Скільки існує християнство, стільки ж продовжується полеміка навколо особи його засновника. В решті решт, суперечка про Ісуса Христа привела до виникнення двох основних шкіл – міфологічної та історичної. «Батьком міфологізму» можна вважати астронома і адвоката Шарля Дюпюі (1742-1807), діяча Французької революції. В своїй книзі «Походження всіх культів» Дюпюі стверджував, що Христос – сонячне божество, а всі події його життя слід розуміти як астральні алегорії (лат. astralis – зірковий). В середині ХІХ ст. німецький філософ-гегельянець Бруно Бауер, заперечуючи історичність Ісуса, стверджував, що християнство виникло зовсім не в Іудеї, а в Римі або Олександрії. Навіть Ф.Енгельс, якого неможна запідозрити в симпатіях до християнства, визнавав, що Бауер «хильнув через край». Найбільший пропагандист теорії міфа філософ Артур Древс (1865-1936) всі аргументи проти історичності Ісуса підсумував у книзі «Міф про Христа». Проте жоден з великих істориків ХХ ст. не підтримав А.Древса. В противагу цьому історична школа вважає Ісуса Христа реальною особою, проповідником нової релігії, який сформулював ряд принципових ідей, заклавши основу християнського віровчення. Реальність Ісуса підтверджується реальністю цілого ряду євангелістських персонажів, таких як Іоан Хреститель, апостол Павло та інших, безпосередньо зв’язаних з Христом євангелістською фабулою. Сьогодні в розпорядженні науки є ряд джерел, що підтверджують висновки історичної школи. Головним провідником з історії Іудеї І ст. є твори Йосипа Флавія (≈37− ≈100). В книгах «Іудейська війна» та «Археологія» він подає, хоча й короткі, відомості про євангелістські події. Він згадує про Іоанна Хрестителя. А в «Археології» є параграф, спеціально присвячений Христу, який завжди викликав подив і суперечки. Процитуємо його: «В цей час виступив Ісус, людина глибокої мудрості, якщо тільки можна назвати його людиною. Він робив дивні справи і був Учителем людей, які з радістю сприймали істину, привертав до себе багатьох, в т.ч. еллінів. Він-то і був Христом. Пілат розіп’яв його за доносом наших старійшин. Але ті, що його любили, не відступилися від нього, бо на третій день він знову з’явився до них живим, як це і прорікали боговдохновенні пророки, які також провістили про нього багато чудесних речей. І до цього часу є ще люди, які називаються по його імені християнами».
На протязі тривалого часу даний фрагмент про Ісуса Христа вважався пізньою інтерпретацією. Проте, знайдений в 1971 р. в Єгипті арабський текст, написаний єгипетським єпіскопом Агапієм в Х ст., дає всі підстави вважати, що Флавієм був описаний один з відомих йому проповідників на ім’я Ісус, хоча в цьому описанні і не говориться про здійснені Христом чудеса, і його воскресіння описується не як факт, а як одне з багаточисленних оповідань на тему. Більшість релігієзнавців поділяють думку представників історичної школи. Християнські джерела малюють Ісуса як ініціатора історичного руху, у витоків якого стояла палестинська першообщина його учнів. Про життя та особу Ісуса ці джерела повідомляють дуже мало, вони доносять його слово, його вчення. Носителем цього слова, цього вчення перекази називають Ісуса. І, можливо, не буде помилкою вважати, що так воно і було в дійсності.
Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 535; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |