Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Християнська Школа єдности




Християнська Школа єдности за своїм віровченням близька до Християнської Науки. Схожі в них історія появи та структура. Християнська Школа Єдности - це культ, опертий на авторитет лідера-засновника з рисами «пророка» і, подібно до Християнської Науки, наріжним каменем вважає знання, а не віру. Тут також вагоме місце посідає вчення про дари чудотворних зцілень та ревізія фундаментальних основ історичного Християнства. Відрізняє ж Християнську Школу Єдности від інших культів те, що в цій Школі реанімована одна з єресей ранньої Церкви - гностицизм і вводиться теза з релігій Азії (зокрема, з класичного Індуїзму) про перевтілення. Але та обставина, що основні постулати цей культ узяв з Християнської релігії, а не з релігій Сходу, дає підстави віднести Школу Єдности до західної, а не до змішаної групи сект і культів.

Заснована Школа Єдности Чарльзом Філмором (1854-1948) у другій половині 80-х рр, ХК ст. в місті Канзас-Сіті, штат Міссурі, США. І тут, як і у випадку з Мері Бейкер, поштовхом до нетра­диційного богошукання стала проблема здоров'я Філмора і його дружини Міртли. Дружина хворіла на сухоти, які нищили її з кожним тижнем. Лікар якось сказав Чарльзові, що його дружина проживе не більше шести місяців. Та ось Філмори прослухали лекцію одного з послідовників уже згадуваного народного цілителя і гіпнотиста Куїмбі. Коли цей лектор вимовив речення: «Я син Божий і тому не успадковую хвороб»,- це сколихнуло Міртлу Філмор до глибини душі. Бо її туберкульоз був спадковим - усі в її родині мали сухоти і вмирали від них. Міртла Філмор стала займатися само­гіпнозом, повторювати незліченне число разів фразу лектора і... вилікувалася!

Чоловік Міртли, який спочатку не сприймав методу серйозно і в думках готувався до її похорону, був украй здивований цим чудесним зціленням. У нього самого була суха нога, і він став сам собі навіювати думку, що нога стане нормальною - і так воно й сталося.

Сучасна медицина пояснює такі феномени особливістю психіки людини, проте в XIX ст. це сприймалося інакше. Своє оздоровлення Філмори зрозуміли як особливий знак їм і почали готуватися до ролі «пророків». Наприкінці XIX і на початку XX ст.ст. вони видавали журнали «Сучасна думка», «Християнська наукова думка», «Думка», «Єдність», в яких робили рекламу гіпнозу й самогіпнозу і, нарешті, 1914р. створили рух під назвою «Християнська Школа Єдности». Уже в ті роки рух мав усі ознаки культу. Філмори переконали багатьох людей, що їхня молитва має особливу силу-ефект. До них почали приходити тисячі листів — помолитися (в основному за зцілення, а також за різні удачі й успіхи в житті).

Філмори спорудили «башту молитви», в якій 150—200 відданих членів культу 24 години на добу молилися за тих, хто надсилав прохання. Молитви являють собою позитивні твердження та побажання - приблизно ось такого характеру: «Я є те, що я є: я Дух, я життя, я Христос, я не знаю зла, я відкидаю всі гріхи та хвороби. У мене вся могутність. Я Бог, наділений тілом».

Єресь гностицизму, яку взяли собі на озброєння лідери Християнської Школи Єдности, означає систему віри, що різко відмежовує духовне й матеріальне, причому все духовне є добре, а все матеріяльне погане. Розрізнити ці поняття може тільки віра, заснована на таємному знанні, яке дається Богом тільки окремим вибраним людям. Потаємні знання чудотворних зцілень, які опанували свого часу Філмори та інші керівні особи Школи Єдности, є частиною дару пізнання Добра і Зла. При володінні таким пізнанням стирається різниця між Богом і людиною, тому в молитвах цього культу часто вимовляється: «Я Христос, я Бог». Нема потреби пояснювати, яка небезпека ховається за такою ідентифікацією Творця із створеним. Ідеологи Школи Єдности весь час «роди­чаються», єднаються з Богом, як рівний з рівним. Святе Письмо каже, який наслідок мав випадок, коли один з ангелів проголосив себе рівним Богові, звабивши на цей крок аж третину небесного воїнства. Звичайно, Філмори та їхні послідовники не застосовують своєї ідеї єдности з Богом для повстання проти Нього і протидії Йому; але сама ця «зрівнялівка» - єретична і тому небезпечна.

Отже, в помилковості самої ідеї єдности, зафіксованої в назві культу, приховані інші ходи від правдивого Християнства. Так, формально визнаючи Біблію як богонатхненне джерело знань про Бога, апологети Школи не визнають її абсолютної правдивости. Вони кажуть, що ті, хто вірить у непогрішність Біблії, є обмежені люди, буквоїди; а треба, мовляв, ставитися до її змісту, як до символів та алегорій, за допомогою метафізики розпізнавати в ній потаємне значення певних слів і знаків. Філмори і К° не говорили з певністю, від кого вони одержували свої «об'явлення» - лиш вгадували, що це міг бути Дух. Але чи це був Святий Дух - ось у чому питання!

Догматика Християнської Школи Єдности схожа на віровчення інших біляхристиянських (західних) культів і сект. Визнаючи Бога-Отця, Сина і Духа Святого, вони не визнають, що це один Бог у трьох особах. Більше того, ці поняття трактуються ними як абстракції: Отець - Принцип, Син - Принцип, Святий Дух -виконавча сила Отця і Сина. Отець, Син і Святий Дух начебто позбавлені рис особистостей. Бог може бути чоловічого, жіночого і середнього роду. Вибрана людина, наділена «гносисом» (спеціяль-ними знаннями), може стати носієм Принципу, тобто Божествен-ности. Й Ісус був першою людиною, яка ввібрала в себе «Принцип Христа» в усій повноті цього Принципу! Жодного викуплення не було, тому що нема й не було гріха. З допомогою перевтілень людина очищається, і тоді силою розуму та спеціяльних знань може сама себе воскресити з мертвих.

Отож, усі ці нісенітниці, єретичні твердження, вигадки не мають нічого спільного ні з Біблією, ні з Християнством.

Запитання

1. Які події в житті Чарльза і Міртли Філмор передували створенню ними культу Християнська Школа Єдности?

2. Яку єресь з історії давньої Церкви взяли Філмори на озброєння Християнської Школи Єдности?

3. Чи мають Отець, Син і Святий Дух персональні риси, згідно з віровченням Християнської Школи Єдности?

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-09; Просмотров: 434; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.006 сек.