КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Патристика. Філософська теологія Августина
Відмінні риси античного та середньовічного світоглядів.
Ставлення до античної філософії змінилося після 324 р., коли імператор Костянтин запровадив християнство як державну релігію на всій території Римської імперії, та після Нікейського собору 325 р., коли були сформульовані основні догмати віри і християнства, і коли християнство вже не переслідувалося, а, навпаки, перетворилося в ідеологічну систему по всій Європі. Тому, для того, щоб успішно протистояти єретичним вченням і зміцнювати церкву, провідні філософи того часу звертаються до античного мислення, греко-римської філософії, тобто, до світської мудрості. Проблема співвідношення віри та розуму стає актуальною для них: „Для того, щоб вірити, треба розуміти Святе Письмо, але щоб його розуміти, треба вірити”. Тому й постало питання: починати від віри до розуміння, чи навпаки? За цю справу взялися „отці церкви” (patres ecclesiae) які репрезентують наступний етап у розвитку середньовічної філософії – патристику. Отці церкви поділялися на східних (грекомовних) – Василій Великий, Григорій Ніський; та західних (латиномовних) – Амвросій, Ієронім, Ансельм, і найбільш відомий представник цього напрямку – Августин Аврелій (354-430), який якраз і засвідчив принцип „Вірю, щоб розуміти”. У своїх пошуках він пройшов складний шлях – через ідолопоклонство, язичництво до прийняття християнства. Розвиваючи християнську основу своєї філософії, Августин трактує Бога, як центр філософського мислення, стоячи на позиції теоцентризму. Тільки Богові притаманне незалежне та самостійне існування, все інше існує лише завдяки Божій волі. Він не лише створив світ, а й постійно зберігає і творить його, тобто Августин стверджує, що Бог створив світ з нічого, але світ не розвивається далі сам, а Бог проявляє і надалі свою творчу активність. (creatio continua). В етиці Августина важливе місце займає питання оцінки добра і зла у світі. Він виходить з того, що світ, як витвір Бога не може бути недобрим. Але зло все ж існує. Звідси перша теза: оскільки витвір Бога досконалий, то зло не належить природі, а є продуктом вільної творчості людей. Друга теза: зло не є абсолютною протилежністю добра, воно лише брак, недостатність добра. Зло є там, де не твориться добро. Соціально-політична доктрина Августина відображена у його творі „Про град Божий” („De civitate Dei”) Він проголошує думку, що людство складає в історичному процесі два „гради” – світську державу – царство зла (civitas terrena) та християнську церкву – царство боже на землі (civitas Dei). Земне царство створене любов’ю людини до самої себе, а боже царство – любов’ю до Бога.
Дата добавления: 2015-05-07; Просмотров: 959; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |