Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Архітектура, скульптура




 

Римська культура склалася під впливом культур багатьох народів, насамперед етрусків і греків. Використовуючи іноземні досягнення, римляни в багатьох областях перевершили своїх учителів, піднявши загальний рівень власного розвитку до небувалих висот. У свою чергу, римська культура в пору свого розквіту справила величезний вплив на сусідні народи та подальший розвиток Європи. Різниця між римською і грецькою культурами, розвиток яких відбувалося синхронно і багато в чому аналогічно, спочатку проявилося в розрізни міфологій. Римські боги не мали людського вигляду, не вступали в складні взаємини, позначалися лише іменами і відповідали за різні конкретні явища і функції. Така ж жорстка і розписана регламентація лежить в основі організації держави.

У мистецтві провідну роль грала житлова архітектура. Чільний принцип доцільності, чіткість і сміливість інженерного мислення давали можливість задовольняти і побутові потреби численного населення, і витончений естетичний смак аристократів (їх вілли з парками та палаци мали надзвичайну вартість). Етруські традиції в архітектурі і винахід бетону дозволили римлянам перейти від простих балочних перекриттів до арок, склепінь і куполів. Римляни увійшли в історію як видатні будівельники. Вони зводили монументальні споруди, навіть руїни яких до цих пір вражають уяву. До них відносяться амфітеатри, цирки, стадіони, терми (суспільні лазні), палаци імператорів і знаті. У Римі будували багатоквартирні будинки - інсули. Кількість поверхів у них доходило до восьми, поки в середині першого століття н. е.. не був виданий спеціальний закон, з метою пожежної безпеки забороняв будувати в Римі будинки вище 18 м.

Римські будівельники широко використовували бетон. Майже цілком з бетону побудований храм Пантеон, купол якого діаметром 43 м зберігався неушкодженим до середини ХІХ століття. З бетону був споруджений фундамент знаменитого амфітеатру Флавіїв - Колізею. З бетону будували фортеці, мости, акведуки, портові моли, дороги і т. д. багато з цих споруд і зараз знаходяться в прекрасному стані і продовжують приносити користь. Бетон мав чудову міцністю, але низькими художніми достоїнствами, тому будівлі в Римі прийнято було облицьовувати - покривати зверху іншим матеріалом. У республіканському Римі для облицювання найчастіше використовувався цегла, починаючи з епохи Августа будівельники переходять на мармур і інші породи каменю, що мають декоративні властивості. На початку нашої ери римляни винайшли водяні млини з колесом, яке протягом багатьох століть, аж до нового часу, залишалося основою енергетики. Оскільки в римських будівлях несучим елементом є стіна, колони і їх прикраси виконують лише декоративну функцію. Найчастіше використовувався пишний коринфський ордер, а також тосканський - гладкі колони, які, так само як іонічні, мали базу. У імператорський період виникають комбінації різних типів капітелей. Найдавніший тип римського храму - круглий.

Досягненням римської скульптури є портрет. Початок цього жанру в Європі поклали етруски, у яких зображення голови покійного прикривало урну з прахом; в цій традиції - не тільки прагнення зберегти пам'ять про вигляд людини, але і ставлення до особистості як соціально значимого ідеалу. Різка індивідуалізація рис виключала можливість згладжування, ідеалізації форми, тому в жанрі скульптурного портрета на перший план вийшла ідея краси внутрішньої - духовної. Скульптурним образам республіканської епохи властиві лаконічні форми, різкість ліній. Імператорський Рим серпня повернувся до художніх ідеалів Греції, несучи до них поступово свою розсудливість, парадність і помпезність.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-09; Просмотров: 936; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.