Початок періоду XIV-XVII століть відзначено розквітом російської іконопису. Значення ікони в храмовому комплексі посилюється з поширенням в період татаро-монгольського ярма дерев'яного зодчества. У дерев'яних храмах не було можливості прикрашати стіни фресками. Головним чином ікони розміщуються на вівтарній перегородці, яка в цей період поступово перетворюється на стіну, вибудувану рядами ікон, ця стіна називається іконостас. При цьому ікони розміщуються в строгому порядку - рядами. Особливе значення має центральний ряд, композиція якого перегукується з Візантійським традиціям. Весь ряд носить назву денсіс (у перекладі з грецької - молитва). У центрі ряду містилося зображення Христа. До 15 століття це зображення було Підгрудний і по боках йшли зображення Богоматері, Іоанна Хрестителя, Архангелів, Апостолів, Святих, Петра, Павла. Їх особи розгорнуті в бік центру і звернені до Христа. У XV столітті центральний ряд стає більш високим, з'являються поясні зображення і зображення у зростання. Поступово поширюється тип високого іконостасу - зображення фігури в ріст. Центральний образ, як правило, представлявся іконами «Спас на престолі» або «Спас у силах». У цій композиції фігура сидячого на престолі рятівника внесена в геометричну композицію, головним елементом якої є чорний або темно-синій овал. Поле овалу розписано легкими, прозорими силуетами ангелів. Овал поміщається між двома ромбами. Верхній і нижній ряди іконостасу присвячені темі свят. Великий вплив на Руську іконопис XV століття справила творчість Феофана Грека (XIV-XV століття). Він почав свою творчу діяльність в Росії в новгородських землях, але він знаходив застосування як фрескиста і майстер монументальних розписів. Збереглася велика кількість його творів: у Новгороді - собор Спаса на Ільїну, але до наших днів збереглися фрески в пошкодженому вигляді. Феофану Греку також присвоюється авторство іконостасу Благовіщенського Собору. Трохи краще збереглося творчість Андрія Рубльова. Атрибуція творів середньовічної живопису відрізняється тим, що майстри, працювали спільно. Виділити участь окремого майстра практично неможливо. Рубльов працював зі своїм другом Данилом Чорним. Вони обидва були ченцями. Знаменитий твір Рубльова, написане ним особисто «Трійця». Ікона була написана на смерть і похвалу Сергія Радонезького. Ікона присвячується тобі особливо близькою Сергія Радонезького і становила весь сенс його діяльності. Тема єдності, тема любові та злагоди. У цій іконі Рубльов відходить від традицій і зображує явище трьох ангелів.
Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет
studopedia.su - Студопедия (2013 - 2025) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав!Последнее добавление