Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Загальна характеристика політико-правової думки середньовічного сусп-ва




Політико-правові погляди Аврелія Августина

Політико-правові ідеї раннього християнства в подальшому зумовили особливості середньовічної політико-правової ідеології, де спостерігається протистояння між владою церкви та світської влади.

1. всі соціальні та державні інститути, правові норми є наслідком гріховності людей

2. Людина є незалежною та наділеною волею, має керуватися приписами святого письма відповідно до інтересів суспільства

3. Наявність держ-правових порядків виявляється у панування людини над людиною та у відносинах управління та підкорення, тобто є такими, що не відповідають засадам християнства

4. Земний порядок має природне походження та є наслідком гріха та покарання всевишнього, що існує тимчасово до другого пришестя Христа, коли має утвердитися царство небесне.

5. Обґрунтовано сутність держави та права, свободи та справедливості, закону та порядку, що пов’язується з християнською вірою, тобто походять від волі всевишнього.

6. Після другого пришестя Христа держава та право зникають, бо відпадає від них потреба і це пояснюється відсутністю насилля та жорстокості між людьми

 

 

Початок періоду Середньовіччя - 476 р., коли відбулося падіння Римськ імперії.

Політико-правові ідеї Середньовіччя зумовлені особливостями тогочасного життя суспільства, проблемами соціально – політичного життя держави:

1. Криза рабовласн форми життєдіяльн сус-ва, економіки та устрою держави.

2. Формування зародків феодалізму в умовах протидії рабовласництву

3. Основою соціально-економічного розвитку стає приватна власність, що потребує оновлення правової системи контексті регулювання цивільного обороту та вдосконалення державного устрою в контексті нових підходів до управління.

4. Християнство - с-ма нових соц цінностей та світогляду

5. Церква - головний осередок суспільного життя, яка значно розширює вплив на суспільство, отримує майже третину земель у свою власність, формує власні збройні сили, судову систему та стає ключовим елементом соц управління.

6. Проблема співвідношення церковної та світської влади, що стає причиною появи конфлікту в країнах континентальної Європи.

 

Середні віки - більш ніж тисячоліття. (V–XVI ст.). Політ-правові погляди змінювалися та розвивалися. В цьому процесі можна відзначити три значні етапи.

І етап кін V сер XI ст. - державність спочатку організується у великі, але слабкі монархії, а пізніше розпадається на конгломерати роздроблених політичних утворень.

ІІ етап сер XI поч XV ст. - централізовані станово-представницькі монархії, рецепція римського права та формування магдебурзького права.

ІІІ етап XV–XVI ст.- переважно абсолютні монархії.

Особливості розвитку державно-правового життя на цих етапах мали суттєвий вплив на особливості та динаміку середньовічної політико-правової думки.

На противагу античному світогляду твориться теологічний світогляд. Античний світогляд: 1)порядок природи є основа універсального права; 2) людський розум – засіб пізнання права.

Християнська релігія поставила під сумнів і відкинули ці засади, що сприяло поглибленню ірраціоналізму середньовічного релігійного світосприйняття.

Однією з центральних проблем ППВ в цей період є питання, яка влада повинна мати пріоритет: духовна чи світська. Ідеологами першої були АврелійАвгустин, Тома Аквінський - влада католицької церкви, на чолі держ-монарх,Всесвіту-Бог.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-09; Просмотров: 860; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.