Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Антична філософія




 

1. Визначте тезу, яка характеризує філософське вчення грецьких „фісіологів”:

а) речі знищуються у ті ж самі елементи, із яких вони виникли;

б) людина є мірою усіх речей;

в) ніщо не існує поза зв’язку з єдиним;

г) у будь-якому висловлюванні протиріччя можна мислити з равним успіхом, тому треба утримуватися від судження.

 

2. Визначте тезу, яка характеризує філософію софістів:

а) речі знищуються у ті ж самі елементи, із яких вони виникли;

б) людина є мірою усіх речей;

в) ніщо не існує поза зв’язку з єдиним;

г) у будь-якому висловлюванні протиріччя можна мислити з равним успіхом, тому треба утримуватися від судження.

 

3. Визначте тезу, яка характеризує філософію неоплатонізму:

а) речі знищуються у ті ж самі елементи, із яких вони виникли;

б) людина є мірою усіх речей;

в) ніщо не існує поза зв’язку з єдиним;

г) у будь-якому висловлюванні протиріччя можна мислити з равним успіхом, тому треба утримуватися від судження.

 

4. Визначте тезу, яка характеризує філософію скептицизму:

а) речі знищуються у ті ж самі елементи, із яких вони виникли;

б) людина є мірою усіх речей;

в) ніщо не існує поза зв’язку з єдиним;

г) у будь-якому висловлюванні протиріччя можна мислити з равним успіхом, тому треба утримуватися від судження.

 

5. Інтерес до проблеми людини властивий філософії:

а) „фісіологів”;

б) софістів;

в) неоплатоніків;

г) елейської школи.

 

6. Проблему достовірності знання вперше в античній філософії висунули:

а) елеати;

б) неоплатоніки;

в) стоіки;

г) епікурейці.

 

7. Обгрунтування свободи людини в античній філософії висунули:

а) елеати;

б) неоплатоніки;

в) стоіки;

г) епікурейці.

 

8. Синтез усіх філософських надбань античності здійснили:

а) елеати;

б) неоплатоніки;

в) стоіки;

г) епікурейці.

 

9. Визначте тезу, яка характеризує філософію стоіцизму:

а) хто згодний, того доля веде, хто не згодний – того вона тащить;

б) кожна справа допускає два діаметрально протилежних тлумачення;

в) я знаю, що я нічого не знаю;

г) поза чуттєвою реальністю об’єктивно існує світ нематеріальних сутностей – ейдосів, за зразками яких сформовані предмети фізичного матеріального світу.

 

10. Визначте тезу, яка характеризує філософію софістів:

а) хто згодний, того доля веде, хто не згодний – того вона тащить;

б) кожна справа допускає два діаметрально протилежних тлумачення;

в) я знаю, що я нічого не знаю;

г) поза чуттєвою реальністю об’єктивно існує світ нематеріальних сутностей – ейдосів, за зразками яких сформовані предмети фізичного матеріального світу.

 

11. Визначте тезу, яка характеризує філософію Сократа:

а) хто згодний, того доля веде, хто не згодний – того вона тащить;

б) кожна справа допускає два діаметрально протилежних тлумачення;

в) я знаю, що я нічого не знаю;

г) поза чуттєвою реальністю об’єктивно існує світ нематеріальних сутностей – ейдосів, за зразками яких сформовані предмети фізичного матеріального світу.

 

12. Визначте тезу, яка характеризує філософію Платона:

а) хто згодний, того доля веде, хто не згодний – того вона тащить;

б) кожна справа допускає два діаметрально протилежних тлумачення;

в) я знаю, що я нічого не знаю;

г) поза чуттєвою реальністю об’єктивно існує світ нематеріальних сутностей – ейдосів, за зразками яких сформовані предмети фізичного матеріального світу.

 

 

13. Визначте положення, яке характеризує філософію Геракліта Ефеського:

а) речі знищуються у ті ж самі елементи, із яких вони виникли;

б) холодне стає теплим, тепле – холодним, вологе – сухим, сухе – вологим;

в) одне й те саме є думка і те, про що думка;

г) все відбувається за необхідністю, отже необхідність є доля.

 

14. Визначте положення, яке характеризує філософію елейської школи:

а) речі знищуються у ті ж самі елементи, із яких вони виникли;

б) холодне стає теплим, тепле – холодним, вологе – сухим, сухе – вологим;

в) одне й те саме є думка і те, про що думка;

г) все відбувається за необхідністю, отже необхідність є доля.

 

15. Визначте положення, яке характеризує філософію атомістичної школи:

а) речі знищуються у ті ж самі елементи, із яких вони виникли;

б) холодне стає теплим, тепле – холодним, вологе – сухим, сухе – вологим;

в) одне й те саме є думка і те, про що думка;

г) все відбувається за необхідністю, отже необхідність є доля.

 

16. Радикальне розмежування духовного і матеріального начал в античній філософії формується у:

а) стоіцизмі;

б) атомізмі;

в) неоплатонізмі;

г) натурфілософії.

 

17. Визначте два філософських вчення, у яких започаткована антична метафізика:

а) скептицизм;

б) атомізм;

в) вчення Сократа;

г) філософія елеатів.

 

18. Метафізика – це філософське вчення:

а) про першопочаток природного світу;

б) про усталені незмінні ідеальні першооснови, які існують за фізичними явищами світу становлення;

в) про розвиток світу, єдність та боротьбу протилежностей як його закон.

 

19. Визначте тезу, яка характеризує філософію епікуреїзму:

а) проживи непомітно;

б) людина – міра усіх речей;

в) людина за природою суспільна істота;

г) зовнішня свобода людини полягає лише у співпраці з долею.

 

20. Визначте тезу, яка характеризує філософію Аристотеля:

а) проживи непомітно;

б) людина – міра усіх речей;

в) людина за природою суспільна істота;

г) зовнішні блага не мають цінності з точки зору щасливого життя.

 

21. Визначте тезу, яка характеризує філософію стоіцизму:

а) проживи непомітно;

б) людина – міра усіх речей;

в) людина за природою суспільна істота;

г) зовнішні блага не мають цінності з точки зору щасливого життя.

 

22. Визначте дві тези, які характеризують соціальну теорію Аристотеля:

а) найкращим є той державний устрій, основу якого складає середній стан;

б) власність залишається приватною, проте її використання доступно всім;

в) жінки і діти в ідеальній державі є спільними для усіх членів суспільства;

г) приватна власність заборонена.

 

23. Визначте дві тези, які характеризують соціальну теорію Платона:

а) найкращим є той державний устрій, основу якого складає середній стан;

б) власність залишається приватною, проте її використання доступно всім;

в) жінки і діти в ідеальній державі є спільними для усіх членів суспільства;

г) приватна власність заборонена.

 

24. Визначте дві тези, які є спільними для філософії епікуреїзму і стоїцизму:

а) людина є свободною і не підвладна владі необхідності і долі;

б) зовнішня свобода людини полягає лише у співпраці з долею;

в) доброчинність є шляхом людини до щасті;

г) доброчинність звільнює душу людини від турботи, болю й тривоги.

 

25. Визначте тезу, яка характеризує філософію епікуреїзму:

а) людина є свободною і не підвладна владі необхідності і долі;

б) зовнішня свобода людини полягає лише у співпраці з долею;

в) неможливо бути моральним, не будучи благоразумним і бути благоразумним – без етичної доброчинності.

 

26. Визначте тезу, яка характеризує філософію Аристотеля:

а) ніхто не творить несправедливу справу добровільно (навмисно);

б) зовнішня свобода людини полягає лише у співпраці з долею;

в) неможливо бути моральним, не будучи благоразумним і бути благоразумним – без етичної доброчинності.

 

27. Визначте тезу, яка характеризує філософію Сократа:

а) ніхто не творить несправедливу справу добровільно (навмисно);

б) зовнішня свобода людини полягає лише у співпраці з долею;

в) неможливо бути моральним, не будучи благоразумним і бути благоразумним – без етичної доброчинності.

 

28. Першопочаток світу в античній філософії, те, що складає сутнісну основу усіх речей:

а) апорія;

б) атараксія;

в) архе;

г) анамнесіс.

 

29. Першопринцип світу в античній філософії, який виконує функцію впорядкування та організації всесвіту:

а) апейрон;

б) логос;

в) архе;

г) анамнесіс.

 

30. Першопочаток світу у філософії мілетської школи, те, що складає сутнісну основу усіх речей:

а) апейрон;

б) логос;

в) ейдос;

г) анамнесіс.

 

31. Пізнавальна позиція і ставлення до світу, які спираються на можливості людського розуму:

а) релятивізм;

б) скептицизм;

в) апорія;

г) раціоналізм.

 

32. Філософське вчення про відносність, умовність та суб’єктивність людського пізнання, що заперечує об’єктивний зміст знання:

а) релятивізм;

б) скептицизм;

в) апорія;

г) раціоналізм.

 

33. Антична філософська школа, настанови якої вимагали утримання від висловлення судження:

а) скептицизм;

б) стоіцизм;

в) епікуреізм;

г) софістика.

 

34. Визначте тезу, яка характеризує філософію елейської школи:

а) руху немає;

б) все плине, не можна двічі увійти в одну ріку;

в) атоми внаслідок своєї ваги безперервно падають у просторі.

 

34. Визначте тезу, яка характеризує філософію Демокріта:

а) руху немає;

б) все плине, не можна двічі увійти в одну ріку;

в) атоми внаслідок своєї ваги безперервно падають у просторі.

 

35. Визначте тезу, яка характеризує філософію Геракліта:

а) руху немає;

б) все плине, не можна двічі увійти в одну ріку;

в) атоми внаслідок своєї ваги безперервно падають у просторі.

 

36. Визначте тезу, яка характеризує філософію софістів:

а) якщо щось і є, воно є непізнаванним, а якщо воно є пізнаванним, повідомити про те неможливо;

б) чуттєвий досвід оманливий, тому предметом істинного пізнання може бути єдине, незмінне буття;

в) знання не можуть бути засвоєні іззовні, кожний має відшукати їх в собі і народити знов;

г) пізнання є пригадування душею того, що вона споглядала у світі ідей до свого наступного народження.

 

37. Визначте тезу, яка характеризує філософію елеатів:

а) якщо щось і є, воно є непізнаванним, а якщо воно є пізнаванним, повідомити про те неможливо;

б) чуттєвий досвід оманливий, тому предметом істинного пізнання може бути єдине, незмінне буття;

в) знання не можуть бути засвоєні іззовні, кожний має відшукати їх в собі і народити знов;

г) пізнання є пригадування душею того, що вона споглядала у світі ідей до свого наступного народження.

 

 

38. Визначте тезу, яка характеризує філософію Сократа:

а) якщо щось і є, воно є непізнаванним, а якщо воно є пізнаванним, повідомити про те неможливо;

б) чуттєвий досвід оманливий, тому предметом істинного пізнання може бути єдине, незмінне буття;

в) знання не можуть бути засвоєні іззовні, кожний має відшукати їх в собі і народити знов;

г) пізнання є пригадування душею того, що вона споглядала у світі ідей до свого наступного народження.

 

39. Визначте тезу, яка характеризує філософію Платона:

а) якщо щось і є, воно є непізнаванним, а якщо воно є пізнаванним, повідомити про те неможливо;

б) чуттєвий досвід оманливий, тому предметом істинного пізнання може бути єдине, незмінне буття;

в) знання не можуть бути засвоєні іззовні, кожний має відшукати їх в собі і народити знов;

г) пізнання є пригадування душею того, що вона споглядала у світі ідей до свого наступного народження.

 

40. Визначте тезу, яка характеризує філософію Аристотеля:

а) речі знищуються у ти ж самі елементи, із яких вони виникли;

б) усі предмети фізичного світу є лише наслідуванням вічним ідеальним сутностям – ейдосам, які знаходяться за межами чуттєвої реальності;

в) сутність речей міститься лише у них самих.

 

41. Визначте тезу, яка характеризує філософію Аристотеля:

а) речі знищуються у ти ж самі елементи, із яких вони виникли;

б) усі предмети фізичного світу є лише наслідуванням вічним ідеальним сутностям – ейдосам, які знаходяться за межами чуттєвої реальності;

в) будь-яке становлення передбачає мету, а саме перехід від можливого до дійсного проявлення сутності.

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 449; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.