Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Філософія Нового часу




 

1. Виберіть тезу, яка характеризує філософію раціоналізму:

а) реальну дійсність можна пізнавати, лише спираючись на принципи чистого мислення;

б) дійсними є лише одиничні предмети та події, тому користуючись розумом, можна впорядковувати їх і робити з них індуктивні висновки;

в) предметом нашого досвіду є лише зміст нашої свідомості, тому пізнавальні можливості людини обмежені.

 

2. Виберіть тезу, яка характеризує філософію емпіризму:

а) реальну дійсність можна пізнавати, лише спираючись на принципи чистого мислення;

б) дійсними є лише одиничні предмети та події, тому користуючись розумом, можна впорядковувати їх і робити з них індуктивні висновки;

в) предметом нашого досвіду є лише зміст нашої свідомості, тому пізнавальні можливості людини обмежені.

 

3. Виберіть тезу, яка характеризує філософію скептицизму Д.Юма:

а) реальну дійсність можна пізнавати, лише спираючись на принципи чистого мислення;

б) дійсними є лише одиничні предмети та події, тому користуючись розумом, можна впорядковувати їх і робити з них індуктивні висновки;

в) предметом нашого досвіду є лише зміст нашої свідомості, тому пізнавальні можливості людини обмежені.

 

4. Метод мислення від одиничного до загального:

а) індукція;

б) редукція;

в) дедукція;

г) рефлексія.

 

5. Виберіть тезу, яка є формулою емпіризму:

а) у розумі немає нічого, що вже не містилося б у чуттях;

б) у розумі немає нічого, що вже не містилося б у чуттях, крім самого розуму;

в) предметом нашого досвіду є лише зміст нашої свідомості, тому пізнавальні можливості людини обмежені.

 

6. Виберіть тезу, яка є формулою раціоналізму:

а) у розумі немає нічого, що вже не містилося б у чуттях;

б) у розумі немає нічого, що вже не містилося б у чуттях, крім самого розуму;

в) предметом нашого досвіду є лише зміст нашої свідомості, тому пізнавальні можливості людини обмежені.

 

7. Виберіть дві позиції, які характеризують сутність нового методу наукового пізнання, визначеного у філософії 17 століття:

а) поєднання гіпотетико-дедуктивного шляху одержання знання з досвідом та експериментом;

б) відведення визначенню сутності другорядного значення;

в) висунення досвіду та експерименту як головного засобу пізнавальної діяльності;

г) гармонійне поєднання віри й розуму у пізнавальній діяльності.

 

8. Виберіть тезу, яка характеризує філософію Р.Декарта:

а) свідомість новонародженого подібна чистій дошці, на якій досвід може записувати будь-який зміст;

б) людям неприємне чуже щастя і, навпаки, приємне нещастя своїх побратимів;

в) мислю – значить існую;

г) на шляху до істини лежать ідоли пізнання – глибинні причини самообману людського духу.

 

9. Виберіть тезу, яка характеризує філософію Д.Локка:

а) свідомість новонародженого подібна чистій дошці, на якій досвід може записувати будь-який зміст;

б) людям неприємне чуже щастя і, навпаки, приємне нещастя своїх побратимів;

в) мислю – значить існую;

г) на шляху до істини лежать ідоли пізнання – глибинні причини самообману людського духу.

 

10. Виберіть тезу, яка характеризує філософію Т.Гоббса:

а) свідомість новонародженого подібна чистій дошці, на якій досвід може записувати будь-який зміст;

б) людям неприємне чуже щастя і, навпаки, приємне нещастя своїх побратимів;

в) мислю – значить існую;

г) на шляху до істини лежать ідоли пізнання – глибинні причини самообману людського духу.

 

11. Виберіть тезу, яка характеризує філософію Ф.Бекона:

а) свідомість новонародженого подібна чистій дошці, на якій досвід може записувати будь-який зміст;

б) людям неприємне чуже щастя і, навпаки, приємне нещастя своїх побратимів;

в) мислю – значить існую;

г) на шляху до істини лежать ідоли пізнання – глибинні причини самообману людського духу.

 

12. Напрямок думки у філософії Нового часу, який визнає існування у людини „вроджених ідей”:

а) сенсуалізм;

б) емпіризм;

в) раціоналізм;

г) скептицизм.

 

13. Механіцизм – це:

а) філософське вчення, яке вважає матеріальне начало первинним, породжуючим по відношенню до свідомості, духу;

б) філософське та природниче вчення, яке переносить закони механічного руху на пояснення живої природи та суспільства;

в) філософське та природниче вчення, яке пояснює усі процеси життєдіяльності дією особливих позаматеріальних факторів, що містяться у живих організмах.

 

14. Віталізм – це:

а) філософське вчення, яке вважає матеріальне начало первинним, породжуючим по відношенню до свідомості, духу;

б) філософське та природниче вчення, яке переносить закони механічного руху на пояснення живої природи та суспільства;

в) філософське та природниче вчення, яке пояснює усі процеси життєдіяльності дією особливих позаматеріальних факторів, що містяться у живих організмах.

 

15. Деїзм – це:

а) розуміння всесвіту, яке ототожнює Бога і природу;

б) розуміння всесвіту, яке поєднює ідею Бога-Творця з уявленням про необхідні закономірності природи;

в) вчення про абсолютного особистого Бога, що творить світ із нічого.

 

16. Вчення про психофізичний дуалізм сформульовано в 17 столітті у філософії:

а) Ф.Бекона;

б) Д.Локка;

в) Т.Гоббса;

г) Р. Декарта.

 

17. Виберіть тезу, яка характеризує філософію Б.Паскаля:

а) людина – це лише очерет, проте це очерет мислячий;

б) у природному стані людина людині вовк;

в) усі здатності душі складають результат тілесної організації, тому людину треба вважати освіченою машиною;

г) „я” не існує, особистість – це лише зв’язок різних сприйнять, які заступають одне одного з шаленою швидкістю і знаходяться у постійному русі.

 

18. Виберіть тезу, яка характеризує філософію Т.Гоббса:

а) людина – це лише очерет, проте це очерет мислячий;

б) у природному стані людина людині вовк;

в) усі здатності душі складають результат тілесної організації, тому людину треба вважати освіченою машиною;

г) „я” не існує, особистість – це лише зв’язок різних сприйнять, які заступають одне одного з шаленою швидкістю і знаходяться у постійному русі.

 

19. Виберіть тезу, яка характеризує філософію Ж.Ламетрі:

а) людина – це лише очерет, проте це очерет мислячий;

б) у природному стані людина людині вовк;

в) усі здатності душі складають результат тілесної організації, тому людину треба вважати освіченою машиною;

г) „я” не існує, особистість – це лише зв’язок різних сприйнять, які заступають одне одного з шаленою швидкістю і знаходяться у постійному русі.

 

20. Виберіть тезу, яка характеризує філософію Д.Юма:

а) людина – це лише очерет, проте це очерет мислячий;

б) у природному стані людина людині вовк;

в) усі здатності душі складають результат тілесної організації, тому людину треба вважати освіченою машиною;

г) „я” не існує, особистість – це лише зв’язок різних сприйнять, які заступають одне одного з шаленою швидкістю і знаходяться у постійному русі.

 

21. Виберіть тезу, яка характеризує філософію Р.Декарта:

а) треба приймати як істинне лише те, що інтелектуальна інтуіція пізнає як ясне, очевидне, безсумнівне;

б) „наслідок” не міститься у „причині” і не виводиться логікою із неї, впевненість в існуванні причинно-наслідкового зв’язку народжується людською звичкою;

в) річ є сукупністю наших відчуттів, існувати – значить бути сприйнятим.

 

22. Виберіть тезу, яка характеризує філософію Д.Юма:

а) треба приймати як істинне лише те, що інтелектуальна інтуіція пізнає як ясне, очевидне, безсумнівне;

б) „наслідок” не міститься у „причині” і не виводиться логікою із неї, впевненість в існуванні причинно-наслідкового зв’язку народжується людською звичкою;

в) річ є сукупністю наших відчуттів, існувати – значить бути сприйнятим.

 

23. Виберіть тезу, яка характеризує філософію Д.Берклі:

а) треба приймати як істинне лише те, що інтелектуальна інтуіція пізнає як ясне, очевидне, безсумнівне;

б) „наслідок” не міститься у „причині” і не виводиться логікою із неї, впевненість в існуванні причинно-наслідкового зв’язку народжується людською звичкою;

в) річ є сукупністю наших відчуттів, існувати – значить бути сприйнятим.

 

24. Філософська позиція, згідно з якою єдино реальним визнається існування свідомості даної людини:

а) соліпсизм;

б) агностицизм;

в) гносеологізм;

г) деїзм.

 

25. „Скандалом для філософії” І.Кант називав:

а) відзначену Д.Юмом неможливість дати переконливе доведення існування речей поза людською свідомістю, необхідність приймати його лише на віру;

б) відзначене Г.Лейбніцем існування у свідомості людини позасвідомих уявлень;

в) відзначене Р.Декартом існування у свідомості людини „вроджених ідей”, які у „природному світлі розуму”дозволяють досягти істинного пізнання.

 

26. Існування духовної субстанції як основи єдності душі заперечував у філософії 17 століття:

а) Д.Берклі;

б) Д.Юм;

в) Д.Локк;

г) Г.Лейбніц.

 

27. Об’єктивне існування матерії заперечував у філософії 17 століття:

а) Д.Берклі;

б) Д.Юм;

в) Д.Локк;

г) Г.Лейбніц.

 

28. Визначте дві позиції, які характеризують філософію європейського Просвітництва:

а) віра в ідею прогресу;

б) покладання просвітницької діяльності як шляху до створення нової суспільної еліти;

в) еволюціонізм;

г) ствердження необхідності впровадження обов’язкової масової середньої освіти.

 

29. Духовний зміст європейського Просвітництва І.Кант вбачав:

а) у покладанні просвітницької діяльності як шляху до створення нової суспільної еліти;

б) у ствердженні зрілості й відповідальності окремої людини, її здатності користуватися власним розумом, поза чужого керівництва;

в) у ствердженні необхідності впровадження обов’язкової масової середньої освіти.

 

30. Виберіть тезу, яка визначає сутність ідеї лібералізму:

а) свободний розумний індивід, який переслідує власну мету, сприяє водночас загальному суспільному прогресу;

б) у природному стані людина прагне захопити якомога більше благ для себе, породжуючи війну всіх проти всіх, уникнути якої можна лише через утворення держави;

в) суспільний договор має бути укладений на засадах свободи, рівності індивідів та народного суверенітету.

 

31. Виберіть тезу, яка характеризує соціальну філософію Ж.Ж.Руссо:

а) свободний розумний індивід, який переслідує власну мету, сприяє водночас загальному суспільному прогресу;

б) у природному стані людина прагне захопити якомога більше благ для себе, породжуючи війну всіх проти всіх, уникнути якої можна лише через утворення держави;

в) суспільний договор має бути укладений на засадах свободи, рівності індивідів та народного суверенітету.

 

32. Виберіть тезу, яка стала підгрунтям теорії суспільного договору Т.Гоббса:

а) свободний розумний індивід, який переслідує власну мету, сприяє водночас загальному суспільному прогресу;

б) у природному стані людина прагне захопити якомога більше благ для себе, породжуючи війну всіх проти всіх, уникнути якої можна лише через утворення держави;

в) суспільний договор має бути укладений на засадах свободи, рівності індивідів та народного суверенітету.

 

33. Філософ 17 століття, у працях якого вперше виникла ідея природного права і суспільного договора:

а) Ж.Ж.Руссо;

б) Т.Гоббс;

в) Дж.Локк;

г) Г.Гроцій.

 

34. Виберіть тезу, яка характеризує онтологічне вчення Р.Декарта:

а) протяжність і мислення є атрибутами єдиної субстанції, яка є Богом, або природою;

б) існує безкінечна кількість субстанцій, кожна з яких є неповторною й унікальною і виступає „дзеркалом Всесвіту”;

в) існують дві рівноправні субстанції – протяжна й мисляча.

 

35. Виберіть тезу, яка характеризує онтологічне вчення Г.Лейбніца:

а) протяжність і мислення є атрибутами єдиної субстанції, яка є Богом, або природою;

б) існує безкінечна кількість субстанцій, кожна з яких є неповторною й унікальною і виступає „дзеркалом Всесвіту”;

в) існують дві рівноправні субстанції – протяжна й мисляча.

 

36. Виберіть тезу, яка характеризує онтологічне вчення Б.Спінози:

а) протяжність і мислення є атрибутами єдиної субстанції, яка є Богом, або природою;

б) існує безкінечна кількість субстанцій, кожна з яких є неповторною й унікальною і виступає „дзеркалом Всесвіту”;

в) існують дві рівноправні субстанції – протяжна й мисляча.

 

37. Визначте дві тези, які характеризують філософію Б.Паскаля:

а) у пізнанні людини „істини серця” важливіші за „істини розуму”;

б) душа не завжди мислить та усвідомлює, їй властиві позасвідомі уявлення, які вона прагне перетворити у свідомі;

в) немає нічого у розумі, чого б раніше не було у чуттях, окрім самого розуму;

г) людина є єдністю непримиренних протиріч високої духовної гідності й ницості, добра й зла.

 

38. Визначте дві тези, які характеризують філософію Г.Лейбніца:

а) у пізнанні людини „істини серця” важливіші за „істини розуму”;

б) душа не завжди мислить та усвідомлює, їй властиві позасвідомі уявлення, які вона прагне перетворити у свідомі;

в) немає нічого у розумі, чого б раніше не було у чуттях, окрім самого розуму;

г) людина є єдністю непримиренних протиріч високої духовної гідності й ницості, добра й зла.

 

39. Виберіть дві позиції, які характеризують видатне значення філософії Г.Лейбніца:

а) відстоювання ідеї прогресу у розумінні природи та суспільства;

б) розвиток матеріалістичних тенденцій у філософії та науковому знанні;

в) критика механіцизму як спрощеного підходу до розуміння життя;

г) відкриття глибинних шарів духовного життя – несвідомого.

 

40. За філософським вченням Г.Лейбніца, апперцепції – це:

а) перебування монади у стані „сну без сновидінь”;

б) процес перетворення монадою несвідомих уявлень у свідомі, засвоєння їх самосвідомістю;

в) процес утворення монадою несвідомих уявлень.

 

41. За філософським вченням Г.Лейбніца, перцепції – це:

а) перебування монади у стані „сну без сновидінь”;

б) процес перетворення монадою несвідомих уявлень у свідомі, засвоєння їх самосвідомістю;

в) процес утворення монадою несвідомих уявлень.

 

42. Головне питання філософії Просвітництва:

а) питання про першосутність та першопринцип всесвіту;

б) питання природи суспільства, суспільних перетворень;

в) питання співвідношення віри та розуму.

 

43. Виберіть тезу, яка характеризує філософію Ж.Ж.Руссо:

а) людина – це лише очерет, проте це очерет мислячий;

б) зробіть людину знову цілісною, і ви зробите її такою щасливою, якою вона тільки може бути;

в) усі здатності душі складають результат тілесної організації, тому людину треба вважати освіченою машиною;

г) „я” не існує, особистість – це лише зв’язок різних сприйнять, які заступають одне одного з шаленою швидкістю і знаходяться у постійному русі.

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 375; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.084 сек.