КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Українська філософія
1. З філософської точки зору специфічною ознакою слов’янського язичницького світогляду було: а) розчинення людини у природі, їх натуралістична рівновага; б) виокремлення людини з природи, протиставлення духу й матерії; в) протиставлення суб’єкту та об’єкту у пізнавальному процесі.
2. Специфічною ознакою християнського світогляду, який утверджується у слов’янському світі з києворуських часів, було: а) розчинення людини у природі, їх натуралістична рівновага; б) виокремлення людини з природи, протиставлення духу й матерії; в) протиставлення суб’єкту та об’єкту у пізнавальному процесі.
3. Оберіть дві позиції, які є специфічними ознаками філософії Київської Русі: а) зацікавлення логіко-гносеологічними проблемами; б) морально-філософсько-теологічний синкретизм; в) філософське обгрунтування політики; г) опрацювання онтологічних вчень.
4. Філософське знання у культурі Київської Русі було: а) засобом природничо-наукового пошуку; б) практичною мораллю; в) самоцінним абстрактним теоретичним знанням.
5. Переклад Біблії давньослов’янською мовою здійснений: а) Іваном Федоровим; б) Франциском Скориною; в) Герасимом Смотрицьким; г) Іваном Вишенським.
6. Оберіть дві позиції, у яких визначено завдання української філософської думки, яка за ренесансної доби (ХУІ ст.) розвивалась у межах діяльності православних братств: а) критика Берестейської унії та захист православ’я у релігійній полеміці з католицтвом; б) опрацювання засад наукового методу; в) дослідження проблем природного права і суспільного договору; г) обгрунтування духовно-практичного ставлення до світу.
7. Українські мислителі, які причетні до філософії „братських шкіл”: а) Г.Сковорода; б) Франциск Скорина; в) К.Сакович; г) К.Транквіліон-Ставровецький.
8. Перша вища школа в Україні, осередок філософської думки: а) Києво-Могилянська Академія; б) Острозька Академія; в) Львівська братська школа.
9. Українські філософи 16-17 століть, автори релігійно-полемічних творів, спрямованих проти католицької експансії: а) Іван Вишенський; б) Памфіл Юркевич; в) Григорій Сковорода; г) Захарія Копистенський; д) Феофан Прокопович.
10. Українські мислителі, які опрацьовували „філософію серця”: а) Іван Вишенський; б) Памфіл Юркевич; в) Григорій Сковорода; г) Захарія Копистенський; д) Феофан Прокопович.
11. Сутність антропологічного вчення Григорія Сковороди: а) людина є проміжна істота: завдяки розуму – майже ангел, завдяки приземленості – майже тварина; б) людина є мікрокосмом, містить у собі всесвіт і пізнає все через самопізнання; в) людина є ні що інше, як проект самої себе.
12. Вчення Г.Сковороди про „три світи” виокремлює у структурі всесвіту: а) світ неорганічної природи, світ живої природи, світ людини; б) макрокосм, мікрокосм і символічний світ Біблії; в) світ матеріальної природи, світ духовний, світ надприродного Божественого абсолюту.
13. Сутність вчення Г.Сковороди про „внутрішню людину”: а) людина є ні що інше, як проект самої себе; б) емпірична людина є вічний план істинної цілісної людини, містить у собі сокровенну істину Божу; в) людина є істота, що пізнає, діє та спілкується.
14. Оберіть дві тези, у яких висловлене вчення Г.Сковороди про істинне щастя: а) щастя є відчуття того, що влада зростає; б) основа людського щастя – у сродній праці за покликанням; в) найважливіше для щастя – доброчинність, жодне зовнішнє благо не має цінності з точки зору щасливого життя; г) істинна цілісна людина визначена своєю внутрішньою натурою, яка пов’язана із певним видом праці.
15. Оберіть дві тези, у яких М.Костомаров висловив особливості „моделі українського національного характеру”: а) панування загального над особистістю; б) більш висока оцінка окремої особистості, ніж загального; в) толерантність до чужих віросповідань та звичаїв; г) нетерплячість до чужих віросповідань та звичаїв.
16. Ідею месіанства українського народу пропагував: а) Г.Сковорода; б) П.Юркевич; в) П.Куліш; г) М.Костомаров.
17. Сутність персоналізму М.Бердяєва: а) пристосування християнства до сучасності, заклик до „врятування” через індивідуальний творчо-моральний акт, жертовність любові тощо; б) культ титанічної творчої особистості, якій притаманні надприродні можливості; в) атеїстичне заперечення Бога з індивідуалістичних позицій.
18. Оберіть тезу, яка відображає специфіку розуміння Бога у філософії М.Бердяєва: а) Бог як сила, влада та суддя протистоїть тоталітаризму і комунізму; б) Бог упорядковує всесвіт, надає йому закономірності, аби людина могла його пізнавати; в) тільки новозаповітний аспект Бога як любові і врятування здається прийнятним у сучасну добу.
19. Оберіть дві тези, які характеризують державницькі ідеї соціальної філософії В.Липинського: а) культ сили і великої людини; б) монархічна ідея; в) воля нації до життя, влади, експансії; г) нетолерантність, підпорядкування особистого загальним моральним вимогам.
20. Оберіть дві тези, які характеризують філософію національної ідеї Д.Донцова: а) культ сили і великої людини; б) монархічна ідея; в) воля нації до життя, влади, експансії; г) нетолерантність, підпорядкування особистого загальним моральним вимогам.
21. Оберіть тезу, яка характеризує філософію М.Драгоманова: а) людство стало потужною геологічною силою, тому постало питання про перебудову біосфери на ноосферу – нову геологічну оболонку землі, створену на наукових засадах; б) коли Україна хоче вийти із стану провінції, мусить витворити собі велику всеобійману національну ідею; в) найвищим ідеалом, до якого усе людство має прийти у сфері суспільного ладу, є „безначальство” – добровільна асоціація громадян на засадах децентралізації та самоврядування.
22. Оберіть тезу, яка характеризує філософію Д.Донцова: а) людство стало потужною геологічною силою, тому постало питання про перебудовву біосфери на ноосферу – нову геологічну оболонку землі, створену на наукових засадах; б) коли Україна хоче вийти із стану провінції, мусить витворити собі велику всеобійману національну ідею; в) найвищим ідеалом, до якого усе людство має прийти у сфері суспільного ладу, є „безначальство” – добровільна асоціація громадян на засадах децентралізації та самоврядування.
23. Оберіть тезу, яка характеризує філософію В.Вернадського: а) людство стало потужною геологічною силою, тому постало питання про перебудову біосфери на ноосферу – нову геологічну оболонку землі, створену на наукових засадах; б) коли Україна хоче вийти із стану провінції, мусить витворити собі велику всеобійману національну ідею; в) найвищим ідеалом, до якого усе людство має прийти у сфері суспільного ладу, є „безначальство” – добровільна асоціація громадян на засадах децентралізації та самоврядування.
Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 402; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |