КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Німецька класична філософія. 1. Оберіть тезу, у якій сформульований категоричний імператив І.Канта:
1. Оберіть тезу, у якій сформульований категоричний імператив І.Канта: а) проживи непомітно; б) дій завжди у згоді із своїм призначенням; в) чини так, ніби максима твого вчинку за допомогою твоєї волі повинна стати загальним законом природи.
2. Оберіть тезу, у якій сформульований категоричний імператив Й.Г.Фіхте: а) проживи непомітно; б) дій завжди у згоді із своїм призначенням; в) чини так, ніби максима твого вчинку за допомогою твоєї волі повинна стати загальним законом природи.
3. Оберіть дві тези, які характеризують теорію пізнання І.Канта: а) у розумі немає нічого, що вже не містилося б у чуттях; б) форма знання породжується людським мисленням; в) у розумі немає нічого, що вже не містилося б у чуттях, крім самого розуму; г) зміст знання дається нашій свідомості через дію „речей у собі” на нашу чуттєвість.
4. Визначте тезу, яка характеризує філософію Й.Г.Фіхте: а) поза суб’єктом немає об’єкту, поза об’єктом немає суб’єкту; б) природа виникає унаслідок відчуження абсолютної ідеї і становить її „інобуття”; в) умоглядна фізика завжди була джерелом усіх великих відкриттів у природі; г) простір і час є формами людської свідомості, конструктивними актами споглядання.
5. Визначте тезу, яка характеризує філософію І.Канта: а) поза суб’єктом немає об’єкту, поза об’єктом немає суб’єкту; б) природа виникає унаслідок відчуження абсолютної ідеї і становить її „інобуття”; в) умоглядна фізика завжди була джерелом усіх великих відкриттів у природі; г) простір і час є формами людської свідомості, конструктивними актами споглядання.
6. Визначте тезу, яка характеризує філософію В.Г. Гегеля: а) поза суб’єктом немає об’єкту, поза об’єктом немає суб’єкту; б) природа виникає унаслідок відчуження абсолютної ідеї і становить її „інобуття”; в) умоглядна фізика завжди була джерелом усіх великих відкриттів у природі; г) простір і час є формами людської свідомості, конструктивними актами споглядання.
7. Визначте тезу, яка характеризує філософію Шеллінга: а) поза суб’єктом немає об’єкту, поза об’єктом немає суб’єкту; б) природа виникає унаслідок відчуження абсолютної ідеї і становить її „інобуття”; в) умоглядна фізика завжди була джерелом усіх великих відкриттів у природі; г) простір і час є формами людської свідомості, конструктивними актами споглядання.
8. Поняттям „трансцендентальний” Кант позначував: а) те, що існує поза свідомістю, є недоступним для неї, непізнаваним; б) те, що внутрішнє притаманне свідомості і може бути пізнаним; в) світ ноуменів, „речей у собі”.
9. Оберіть дві тези, які характеризують особливості німецької класичної філософії: а) їй властивий матеріалістичний характер; б) у межах її здійснюється поворот до проблеми людини; в) їй властивий діалектичний метод; г) головною її проблемою є визначення методу наукового пізнання.
10. Яку роль у пізнанні, за Кантом, відіграє така здатність людської душі як чуттєве споглядання? а) підводить отримане знання під вищу єдність мислення; б) слугує матеріалом для складання певних суджень; в) за допомогою понять и категорій виконує роботу обробки матеріалу споглядань і перетворення їх у досвід.
11. Яку роль у пізнанні, за Кантом, відіграє така здатність людської душі як розсудок? а) підводить отримане знання під вищу єдність мислення; б) слугує матеріалом для складання певних суджень; в) за допомогою понять и категорій виконує роботу обробки матеріалу споглядань і перетворення їх у досвід.
12. Яку роль у пізнанні, за Кантом, відіграє така здатність людської душі як розум? а) підводить отримане знання під вищу єдність мислення; б) слугує матеріалом для складання певних суджень; в) за допомогою понять и категорій виконує роботу обробки матеріалу споглядань і перетворення їх у досвід.
13. Виберіть дві позиції, які позначають, за Кантом, апріорні форми людської свідомості: а) чуттєві споглядання; б) простір і час; в) категорії і поняття; г) антиномії.
14. Продуктивна здатність уявлення відіграє, за Кантом, важливу роль у діяльності людської свідомості, яка полягає: а) у створенні людиною художніх образів, символів, метафор; б) у конструюванні понять, синтезі чуттєвих споглядань з категоріальними структурами розсудку; в) у покладанні вищої єдності правил діяальності розсудку за принципами.
15. Якій із пізнавальних здатностей людської душі, за Кантом, належить конструктивна, продуктивна роль в утворенні знання? а) чуттєвим спогляданням; б) розуму; в) розсудку.
16. Якій із пізнавальних здатностей людської душі, за Кантом, належить регулятивна роль у діяльності мислення? а) чуттєвим спогляданням; б) розуму; в) розсудку.
17. Трансцендентальними ідеями Кант називав: а) світ, душу, Бога; б) буття, небуття, необхідність, випадковість; в) субстанцію, причину, наслідок.
18. Трансцендентальні ідеї, за Кантом, є продуктом діяльності: а) чуттєвих споглядань; б) розуму; в) розсудку.
19. У пізнавальній діяльності досвід, за Кантом, - це: а) продукт чуттєвих споглядань; б) продукт діяльності розсудку; в) продукт діяльності розуму; г) продукт розуму із матеріалів чуттєвості; д) продукт розсудку із матеріалів чуттєвості.
20. Трансцендентальні ідеї, за Кантом, - це: а) ідеальні образи предметів, які існують; б) поняття, яким у відчуттях не може бути даний адекватний предмет; в) зміст людської свідомості.
21. За Кантом, роль трансцендентальних ідей у пізнавальній діяльності полягає: а) в утворенні понять і категорій і у підведенні під них чуттєвих споглядань; б) у здатності складати судження; в) в орієнтації пізнавальної діяльності на гносеологічний ідеал.
22. Оберіть дві тези, які характеризують революційний характер філософського вчення Канта: а) у його вченні вперше у світовій філософії починає застосовуватись діалектичний метод; б) у його вченні етика набуває автономності; в) у його вченні вперше у світовій філософії висувається необхідність пізнання людини; г) у його вченні було відкрито творчий, активний характер пізнавальної діяльності людини.
23. Наявність діалектики у філософії Канта засвідчено: а) аналізом пізнавальної людини; б) вченням Канта про антиномії чистого розуму; в) категоричним імперативом Канта.
24. Сутність „коперніканського перевороту” Канта у розумінні пізнавальної діяльності людини полягала у відкритті: а) необхідності поєднання досвідної і теоретичної форми пізнання; б) все, що ми знаходимо у предметах, як ми їх пізнаємо, залежить від суб’єкта пізнання, вкладається в них нами самими; в) світ є непізнаваним, тому що складається з „речей у собі”, які є ноуменами, недоступними для досвіду.
Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 436; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |