Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Відображення у малюнках просторових відносин




Особливості сприймання та передачі форми зображувальних предметів

Цілеспрямоване сприйняття – необхідна умова для цілковитого відображення у малюнках предметів та явищ оточуючого світу.

Дослідженнями встановлений пізнавальний характер дитячого сприйняття, яке невід’ємно пов’язане з мисленням та мовленням.

Особливості сприймання РВД досить специфічно відбиваються на формуванні уявлень, що відображається у своєрідності їх малюнків.

Особливості полягають:

РВД значно пізніше ніж їх з НР однолітки оволодівають предметним малюванням.

Характерна ознака малюнків – примітивність, схематичність, статичність, стереотипність.

Порушення кількісної сторони малюнку, коли він складається з декількох деталей.

Під час малювання учні не звертають увагу на натуру і навіть можуть не помічати, що її прибрали.

Збільшення, виділення та ретельне вимальовування незначних деталей малюнку.

Промальовування зайвих деталей при малюванні знайомих об’єктів (листочки при малюванні яблука).

Нечіткі уявлення про предмети оточення спричиняють невідповідність між малюнком та реальним об’єктом.(кількість пальців, кількість ніг)

Учні відчувають ускладнення при необхідності копіювати із зразка основні геометричні фігури (квадрат – прямокутник, тарілка – коло, платок – квадрат).

Зображення простого малюнку школярі сприймають приблизно і зображують з різкими диспропорціями та неточностями.

Чим глибшим є недорозвиток пізнавальної діяльності, тим пізніше і з більшими ускладненнями діти засвоюють предметне малювання. Всі особливості необхідно враховувати при проведенні кор. – виховної роботи.

 

У більшості малюнків РВД спостерігаються різкі порушення просторового орієнтування та просторових уявлень. Такі порушення прийнято кваліфікувати як супутні РВ.

У процесі малювання перед дитиною постають декілька задач, які перш за все стосуються композиції малюнку (композиція – складання, розташування, поєднання частин у єдине ціле у певному порядку.

Просторові уявлення формуються та розвиваються на основі зорового сприйняття та тактильно – моторної чуттєвості, однак провідна роль належить зоровому аналізатору.

При навчанні зазвичай, використовують три етапи композиційного рішення зображення:

1 етап – аркуш паперу уявляється у вигляді горизонтальної площини (земля, підлога, стіл), на якому зображення нібито розкладаються. У таких роботах кожен предмет зображується окремо без зв’язку з іншими.

2 етап – усі предмети розташовуються на одній лінії, на одній вузькій стрічці. У малюнках такого роду по нижньому краю аркуша проводиться горизонтальна лінія і на ній у профільному положенні зображуються предмети. Це так звана фрізова побудова.

3 етап – аркуш паперу ділиться горизонтальною лінією на дві рівні частини. Нижня – представляється горизонтальною площиною, а верхня – вертикальною. Предмети, розташовані на землі, зображуються у нижній частині аркуша, а ті, що знаходяться на лінії горизонту, або у повітрі – у верхній. Цей спосіб побудови сюжетного малюнку забезпечує передачу глибини простору.

У силу особливостей свого розвитку РВД не в змозі розуміти просторові відносини пов’язані з процесом малювання. Тому виділяють певні вміння яким їх необхідно навчати:

1. Вміння орієнтуватися у просторі аркуша паперу (верх-низ, право-ліво). У РВД знаходиться на низькому рівні та гальмує формування зображувальних навичок.

2. Вміння учнів орієнтуватися у просторових відносинах предметів, що зображуються. (прочитання розповіді про хатинку). Багато РВД припускаються різноманітних помилок по просторовому зображенню об’єктів не тільки на малюнках, що виконуються за уявою, але і з натури.

3. Передача на малюнку розташування предметів у просторі. При виконанні РВД малюнків на вільну тему у них спостерігається певна своєрідність, яка полягає у появі певних предметів не пов’язаних загальним змістом, у розкиданості предметів по аркушу, або фризові зображення. Одне із правил малювання – розміщення малюнку по осьовій лінії не дотримується при самостійному виконанні роботи. Також сильно страждає зображення розмірів об’єктів відносно один одного, зменшення об’єктів при перемальовуванні, втрата просторової орієнтації при зміні формату або кольору паперу.

Позначені недоліки долаються в процесі кор.-вих роботи.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-06-25; Просмотров: 1617; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.