Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Урок малювання у спеціальній школі




Колір у малюнках учнів доп школи.

Перш за все слід зазначити, що зір учнів доп школи, навіть тих, що не мають проблем із зором, дещо відрізняється від зору НД. Причина полягає в тому, що ураження кори зорового аналізатора веде до зниження гостроти зору та сприйняття кольору.

В учнів спостерігаються недоліки:

1. Не розуміють призначення кольору.

2. Концентрують увагу на механічній стороні зафарбовування.

3. Деталі малюнка розфарбовують у різні кольори.

4. Розфарбовують малюнок першим потрапившим олівцем.

5. Не відрізняють полу тонів і проміжних кольорів.

6. При перемальовуванні перше зображення відтворюють правильно, інші на свій смак.

7. потяг до багато кольоровості малюнку.

8. Внесення до малюнків елементів декоративності.

Своєрідність та помилки учнів можуть відбуватися по причинам:

· з –за зниженої кольорової чутливості учень не в змозі визначити колір.

· з – за пасивності сприйняття і недостатнього осмислення кольору предметів, відсутності у активному словнику назв кольорів відбувається неправильна передача кольору предмету та його частин.

· відсутність «техніки» порівняння не дає можливості спів ставити кольоровий олівець з кольором предмету.

· недорозвиток цілеспрямованої діяльності веде до механічного розфарбовування предмету у всі кольори.

· не сформованість відповідного ставлення до словесної інструкції призводить до неадекватних дій.

· низький рівень розуміння кольору як постійної ознаки предмету.

· недостатній розвиток естетичного смаку веде до дисгармонії кольорів.

 

 

ЛЕКЦІЯ №

ТЕМА: Урок, типологія та структура уроків ОБД

ПЛАН:

1. Урок малювання у спеціальній школі.

2. Структура уроку образотворчої діяльності

3. Типологія уроків

4. Планування навчального матеріалу вчителем.

 

У педагогічній практиці образотворче мистецтво сприяє розвитку образного мислення, асоціативної пам’яті, художньої уяви. Воно певною мірою впливає на внутрішній світ дитини, залучає її до сфери людських емоцій, виховує в ній здібність орієнтуватися в навколишньому житті, пробуджує сприйнятливість до прекрасного.

Отже, завдання образотворчого мистецтва в сучасній школі полягають у:

· розвитку усвідомлення явищ художньої культури та їх ролі в житті людини, суспільства;

· вихованні активного естетичного ставлення до явищ дійсності та мистецтва;

· систематичному та цілеспрямованому розвитку візуального та естетичного сприймання;

· формуванні практичних навичок та умінь у різних видах образотворчої діяльності;

· виявленні та удосконаленні художньо-творчих здібностей;

· послідовному формуванні естетичної культури особистості.

На думку С.В.Коновець, найбільш бажаними можна вважати такі уроки образотворчого мистецтва, як:

а) ознайомлення з мистецькими творами (учні ознайомлюються з окремими творами різних видів чи жанрів образотворчого мистецтва або цілими серіями цих творів);

б) вивчення творчості художників (проводяться бесіди, лекції про творчий шлях одного або кількох митців);

в) сприймання та оцінювання творів образотворчого мистецтва (сприймання, аналіз та оцінка певного художнього твору або творів);

г) уроки оволодіння образотворчою грамотою (заняття з композиції, малювання з натури, за темами, оволодіння різними художніми техніками тощо);

д) створення самостійних творчих робіт (втілення задуму учнів в оригінальних творчих роботах).

За структурою сучасні уроки образотворчого мистецтва здебільшого мають комбінований характер, дещо схожі між собою, але й відрізняються відповідно до певної теми або типу1.

Метою уроків образотворчого мистецтва є залучення дітей до спостереження навколишнього світу, розвиток важливих для художньої творчості здібностей, уведення дитини в художню культуру народу шляхом активного її засвоєння, особистої та зацікавленої участі в ній.

Взаємозв’язок і єдність завдань – важлива умова успішного проведення уроку

Отже, корекційно-розвивальне завдання уроку повинно гармонійно пов’язуватися з аспектами образотворчої діяльності. А саме корекційно-розвивальне завдання має на меті виправлення та розвиток в учнів інтелектуальної, емоційно-вольової, мотиваційної, рухової сфери особистості, пізнавальних інтересів і навчальних здібностей.

Якщо на одному уроці неможливо коригувати відразу всі сфери особистості дитини, то залежно від типу, структури, змісту уроку визначається його конкретна корекційна мета, наприклад:

· навчити аналізувати об’єкт або предмет, який вивчається;

· узагальнювати виявлені закономірності;

· зробити самостійні висновки з побаченого.

Матеріал іншого уроку ефективніше сприятиме розвитку в учнів наполегливості, переборення труднощів у навчанні, тобто розв’язання завдань корекції у дітей вольової сфери.

Образотворче мистецтво - це художній предмет. А викладання художнього предмета має свою специфіку. Визначимо деякі особливості уроку образотворчого мистецтва в школі: урок повинний торкатися емоції учнів; у процесі образотворчої діяльності необхідно будити творчі здібності кожної дитини, сприяти їх розвитку; на уроках образотворчого мистецтва учні, крім власної творчості, повинні прилучатися до досягнень світової художньої культури. Ознайомлення зі світом мистецтва збагачує не тільки розум, по й емоції дитини, формує чуйність, уміння розуміти прекрасне.

Усі уроки, у тому числі й уроки образотворчого мистецтва, повинні проводитися з урахуванням вікових особливостей школярів.

Відомо, що діти дошкільного і молодшого шкільного віку охоче беруться за малювання, користаються фарбами, із задоволенням ліплять. Роботи їх, сміливі, емоційні, але схематичні. Діти не передають об'ємність, реальні пропорції предметів, розташування їх у просторі. Однак їхні малюнки мають щирість, безпосередністю і переконливістю. Ці якості додають дитячій образотворчій творчості незвичайну принадність і дають підстави розцінювати роботи дітей, як своєрідні твори мистецтва.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-06-25; Просмотров: 2635; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.