КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
L Августин Блаженний
2. Хома Аквінський 3. Ансельм Кентерберійській 1. Августин Аврелій Блаженний (345 - 430) був обернутий в християнство в 30-річному віці. Однієї з основних тем його філософії стало духовне переродження, прояснення людини під впливом благодаті Божої. Августин Блаженний затверджував: • людина гріховна і слабка; • Господь всесильний, абсолютний, досконалий, самодостатній; Бог - це добро, благо; • вищим благом є воля Господа; • заповіді Божі не вимірюються людськими мірками, вони абсолютно досконалі; • порятунок людини полягає в щирій вірі. Августин Блаженний вважав, що все, створене Богом, не повинне братися під сумнів і є абсолютним благом. Людина - вінець творіння, він знаходиться на вершині природної ієрархії. Тіло людини - не "судина гріху", воно прекрасне, оскільки створено Богом. Августин Блаженний вважав, що: • земні блага і плотські задоволення мають право на існування, але вони виконують другорядну роль, оскільки багатство, задоволення і інше відволікають від думок про Бога; • інтелектуальні і естетичні блага допомагають людині осягнути Бога; • мораль повинна бути звернена до Бога, коріння моралі - на Божественному початку; • долі людей приречені, оскільки: • людина створена здібною до безгрішного життя; • людині дана свобода морального вибору; • свобода людини спочатку спрямована на добро (заповіді Божі); • зло не корениться в бутті, оскільки буття - творіння Боже, а є відмовою від добра, порушення волі Бога; • людина зосередилася на вторинних земних благах, відступила від велінь Господа, впала в гординю, загордилася, що може бути як Бог. Августин Блаженний намагався дати відповідь на питання про джерело зла (чи входило гріхопадіння людини в задум Божий?). У результаті Августин стверджував, що ця тема незбагненна для людського розуму. Августин виправдовував соціальну нерівність у феодальному суспільстві. Він говорив: "Щонайперша і повсякденна влада... - це влада пана над рабом. Церква повинна піклуватися не про те, щоб зробити рабів вільними, а щоб зробити їх добрими". 2. Хома Аквінський (1225 - 1274) спробував подолати конфлікт між вірою і знанням, сумістити мораль і релігію. Хома Аквінський стверджував, що: • предмети теології і філософії співпадають; • у релігії присутні догмати, які можуть бути доведені теоретично; • наукове обґрунтування догматів християнства укріплює віру; • ряд християнських догматів недоступний розуму людей. Бог є благо. Вищим благом для людини є єднання з Богом, інтелектуальне споглядання Бога. Блаженство єднання з Господом не пов'язано з емпіричним, плотським блаженством, а є результатом інтелектуальної діяльності. Блаженство в емпіричному світі обмежене, оскільки пізнання Господа через його вираз в земних явищах спотворене плотським початком людини. Повним і вічним блаженство може бути тільки в замогильному житті. Хома Аквінський вважав, що все, що створене Богом, є абсолютним благом, тому абсолютного зла не може існувати. Воно народжується в діяльності людини. Причини зла: • непокора людини правилам, законам; • недосконалість волі людини; • невірний моральний вибір. Моральність реалізує чесноти. Добродійний вчинок - дія, що виражає свідомий вибір, волю індивіда. Чесноти Хома Аквінський підрозділяв на: • розумові - інтелектуальні і практичні (розум і розсудливість); • етичні, засновані на відчуттях і тісно пов'язані з розумовими чеснотами (справедливість і т. п.); • богословські (віра, надія і найважливіша чеснота - любов). У свідомих, вільних вчинках людина керується не пристрастями, а розумом. Пристрасті людини: • є властивостями нижчої, плотської природи; • морально нейтральні; • придбавають моральні характеристики тільки тоді, коли підлеглі (або не підлеглі) розуму. На думку Хоми Аквінського, людський розум є нижчим ступенем вищої розумності і тісно пов'язаний з абсолютним Божественним розумом. Божественний розум керує людьми за допомогою: • благодать (Божого промислу, участі в житті людей); • закону, вказуючого вище благо, задаючого напрям діяльності людей. Хома Аквінський виділяв: • " вічний закон. Божественну премудрість". Він виражається в релігійних заповідях, в совісті людей; • " природний" закон - прагнення всього сущого до добра, бажання збігти зла; • "людські" закони - закони держави. 3. Схоласт Ансельм Кентерберійській (1033 - 1109) вважав, що: • через первородний гріх людина позбавлена права вільного морального вибору; • людина не здатна здійснювати вільний вибір і в результаті при ходить до гріху; • моральність людини, його порятунок можливі тільки за допомогою Божої милості. Питання 3. Філософсько-етична думка Середньовіччя (суб'єктивістські етичні навчання) 1. Іоанн Еріугена 2. Пьер Абеляри 3. Сигер Брабантській
Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 364; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |