КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Особливості ігрових технологій
Поняття ігрових технологій Тема 16. Ігорові технології - Поняття ігрових технологій - Особливості ігрових технологій - Концептуальні основи ігрових технологій - Зміст ігрових технологій Література 1. Єфімов В.Л.: Навчіть дитину./ Л.В. Єфімов - М., 1978. 2. Макаренко А. С.: Гра // А.С. Макаренко - Твори: в 7 т. – К., 1954. – Т4. – С. 367-368 3. Менджерицька Д.В., Патищева Є.Д.: Ігри в школі. /Д.В. Менджерицька, Є.Д. Патищева - М., 1951. 4. Микитинська М. Х., Мацько Н. Д.: Математичні ігри в 1-3 класах. / М.Х. Микитинська, Н.Д. Мацько – К., “Радянська школа”, 1980, с. 3-4, 5-11. 5. Никитин Б.: Розвивающие игры. / Б. Никитин - М., 1990, С. 10-12. 6. Початкова школа, 6’97. “Роль гри у навчанні і вихованні молодших школярів”. 7. Початкова школа, 6’97, “Дидактичні ігри” – С. 18-19. Широке впровадження ігрових технологій віднаходять у народній педагогіці, у дошкільних і позашкільних дитячих установах. У сучасній школі, де робиться ставку на інтенсифікацію й активізацію навчального процесу, ігрова діяльність здійснюється в таких випадках: - як самостійна технологія для освоєння поняття, теми й навіть вивчення навчального предмета; - як елементи (іноді досить істотні) більш складної технології; - як урок (заняття) або його частини (уведення, пояснення, закріплення, вправи, контролю); - як технології позакласної роботи (гри типу "Зарница", "Орленок"). Поняття "ігрові педагогічні технології" охоплює досить велику групу методів і прийомів організації педагогічного процесу у формі різних педагогічних ігор. На відміну від ігор взагалі педагогічна гра має істотну ознаку – чітко поставлену мету навчання й відповідні їй педагогічні результати, що можуть бути обґрунтовані, виокремлені у види й характеризуються навчально-пізнавальною спрямованістю. Ігрова форма занять створюється на уроках за допомогою ігрових прийомів і ситуацій, що є засобом спонукання, стимулювання учнів до навчальної діяльності. Реалізація ігрових прийомів і ситуацій за умов класно-урочної форми занять відбувається за такими основними напрямами: дидактична мета ставиться перед учнями у формі ігрового завдання; навчальна діяльність підкоряється правилам гри; навчальний матеріал застосовується як засіб. У навчальну діяльність уводиться елемент змагання, що переводить дидактичне завдання в ігрову; успішне виконання дидактичного завдання пов'язується з ігровим результатом. Усі наступні за дошкільним вікові періоди зі своїми провідними видами діяльності (молодший шкільний вік – навчальна діяльність, середній – суспільно-корисна, старший – навчально-професійна діяльність) не витісняють гри, а продовжують уводити її в освітній процес. Ігрові технології в дошкільному періоді. Рольовою грою дитина оволодіває до третього року життя, ознайомлюється з людськими взаєминами, починає розрізняти зовнішні та внутрішні сторони явищ, відкриває в собі наявність переживань і починає орієнтуватися в них. У дитини формується уява й символічна функція свідомості, що дає можливість їй переносити властивості одних речей на інші, виникає орієнтація у власних почуттях і формуються навички їх культурного вираження, що сприяє залученню дитини в колективну діяльність і спілкування. У результаті освоєння ігрової діяльності в дошкільному періоді формується готовність до навчання. Ігрові технології в молодшому шкільному віці. Для молодшого шкільного віку характерні яскравість і безпосередність сприйняття, легкість перевтілення в образи. Діти легко залучаються в будь-яку діяльність, особливо в ігрову, самостійно організуються в групову гру, продовжують ігри з предметами, іграшками, з'являються неімітаційні ігри. В ігровій моделі навчального процесу створення проблемної ситуації відбувається через введення ігрової ситуації: проблемна ситуація проживається учасниками в її ігровому втіленні, основу діяльності становить ігрове моделювання, частина діяльності учнів відбувається в умовно-ігровому плані. Підсумки гри можуть бути в подвійному плані – як ігровий і як навчально-пізнавальний результат. Дидактична функція гри реалізується через обговорення ігрової дії. Найважливіша роль належить заключному ретроспективному обговоренню, у якому учні спільно аналізують перебіг результати гри, а також стан навчально-ігрової взаємодії. В арсеналі педагогіки початкової школи залишаються ігри, що сприяють збагаченню й закріпленню в дітей побутового словника, зв'язного мовлення і гри, спрямовані на розвиток числових уявлень, навчання лічби, ігри, що розвивають пам'ять, увагу, спостережливість, зміцнюють волю. Результативність дидактичних ігор залежить від систематичного проведення й цілеспрямованості програми ігор у поєднанні зі звичайними дидактичними вправами. Ігрова технологія будується як цілісне утворення, що охоплює певну частину навчального процесу й об'єднане загальним змістом, сюжетом, персонажем. У неї включаються послідовно ігри та вправи, що формують уміння виокремлювати основні, характерні ознаки предметів, порівнювати, зіставляти їх; групи ігор на узагальнення предметів по певних ознаках; групи ігор, у процесі яких у молодших школярів розвивається вміння відрізняти реальні явища від нереальних; групи ігор, що виховують уміння володіти собою, швидкість реакції на слово. При цьому ігровий сюжет розвивається паралельно основному змісту навчання, допомагає активізувати навчальний процес, освоювати низку навчальних елементів. Ігрові технології в середньому та старшому шкільному віці. У підлітковому віці спостерігається загострення потреби у створенні свого власного світу, у прагненні до дорослості, бурхливий розвиток уяви, фантазії, виникнення стихійних групових ігор. Особливостями гри в старшому шкільному віці є націленість на самоствердження перед суспільством, гумористичне забарвлення, прагнення до розиграшу, орієнтація на мовленнєву діяльність.
Дата добавления: 2014-12-10; Просмотров: 3795; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |