Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Розділ 1




В лекційному матеріалі приділяється багато уваги вивченню феномена креативності, розкриттю ускладненості тим, що в оцінці творчих характеристик дослідник має справу насамперед з якістю явища. Викладення матеріалу ведеться на підґрунті дослідження креативності, на власне науковому матеріалі здійсненому в 1959 р. групою вчених на чолі з Дж. Гілфордом за допомогою факторного аналізу та на статистичному матеріалі і точних науках.

Передумовами розвитку креативності є феномен, який виявляється через особистісні відчуття, міркування, знання, відчування, дії. Креативність з'являється як поведінка у відносній відсутності погрози і примуса від оточення. Креативність являє собою сприйняття, відповідь, дію або спілкування особистості, нічим і ніким не примушувану й в не примушеній ситуації. Якби креативність могла виникнути в результаті примуса або як продукт погрози, у світі було б більше креативності. Коли особистість почуває погрозу від оточення, вона стає обачною і загальмованою, боїться вільно виражати свої ідеї. Дані, що ми одержуємо в психологічних лабораторіях, є осад процесу взаємодії між суб'єктом і його психологічним навколишнім середовищем.

Лекції з проблем психології творчості, що подані – авторське бачення сучасної проблематики, що склалося після ознайомлення з багатьма науковими дослідженнями та статтями вітчизняних і зарубіжних авторів – відомих, та менш відомих в наукових психолого-педагогічних колах. Бо результати їх робіт викликали у свій час надії, що дослідники нарешті дійдуть до творчої особистості. Однак подальші дослідження не підтвердили їхньої ефективності, тому що креативність у цілому за допомогою факторного аналізу вичерпному визначенню не піддається. А творча людина – явище загадкове. Виходячи з останнього можна дійти узагальнення:

1. Коло креативності складне для дослідження і викликає безліч непорозумінь, оскільки емпіричне поле фактів, що відносяться до даної проблеми, дуже широке. Деякі прихильники досліджень розглядають креативність як незвичайні прояви ординарних процесів, тобто креативності як феномену узагалі відмовляють у самостійності. Однак у дослідженні креативності як феномена багато прихильників. Ці дослідники, як ми подаємо у лекціях, розглядають чотири основних аспекти: креативне середовище, креативна особистість, креативний продукт і креативний процес. Останнім часом ці підходи розглядаються разом з ноосферною проблематикою.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 473; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.