КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Тема 11. Проблема буття, його цілості, сутності та структури в філософії
Абсолютний ідеалізм –філософська позиція Геґеля, що виходить з «абсолютної ідеї», яка виражає собою все сутнє і воднораз сама достеменно є цим сутнім. Буття – центральне поняття онтології. Його значення: 1) світ у взаємозв’язках речей і явищ дійсності; 2) усе конкретно існуюче; 3) буття як сутність і субстанція. «Буття у світі» – поняття екзистенціальної онтології М. Гайдеґера, яке виражає співвіднесеність існування зі «зручністю». Несправжнє існування в протилежність екзистенції.
Відображення – властивість матеріальної речі, змінюватися внаслідок взаємодії з іншими та зберігати інформацію про характеристики речей, з якими перебуває у взаємодії.
Екзистування, трансцендування – в онтології М. Гайдеґера вихід людини поза себе як емпіричну індивідуальність, до себе, як до самобутньої самості. «Зручність» – поняття екзистенціальної онтології М. Гайдеґера, яке вказує, що через значущість речей, явищ світу людина торкається смислу існування як «буття у світі».
Ідеалізм – термін, що ввійшов у філософський обіг у ХVІІІ ст. для позначення сукупності концепцій, які в інтерпретації світоладу виходили з первинності духовного.
Інтенція – (лат. intentio – зусилля; спрямованість свідомості на будь-що) – спрямованість свідомості, волі, а частково й чуттєвості на будь-який предмет: реальний чи уявний.
Матеріалізм – філософська позиція і світогляд, яка базується на твердженні, що першопричиною, субстанцією усіх форм буття є матерія.
Надсвідомість – У концепції християнського еволюціонізму П. Теяра де Шардена,цілісна мисляча оболонка, «мислячий покров» Землі, що в майбутньому має витворитися зі «зерняток думки», з безсмертних одиничних людських свідомостей. Натуралізм в онтології – інтерпретація буття, що відкидає концепцію його надчуттєвих основин, основами буття вважає «чотири елементи світу» (природні стихії).
Паралелістичний монізм – позиція в онтології, яка пояснює взаємозв’язок міжфізичним і психічним тим, що вони є вираженням єдиної субстанції, Абсолюту. Свідомість – (у матеріалістичній інтерпретації) – функція головного мозку людини, яка полягає у заснованій на знанні здатності цілеспрямовано відображати дійсність.
Свідомість – (у концепції соціального бігевіоризму Дж. Міда) – це вербалізоване знання, що творчо спрямовує внутрішній досвід людини. Свідомість – (у феноменології Гусерля) – сукупність ментальних актів чи «інтенційних переживань усіх видів», що характеризується інтенційністю, внутрішньою активною діяльністю. Структурними елементами потоку свідомості є феномени. Спіритуалізм – філософська позиція, яка бере за основу дійсності дух, безтілесну субстанцію, що існує незалежно від матерії. Структура буття – класична онтологія включає в структуру буття дві складові – матеріальність (тілесність) і духовність (яку розуміла як свідомість, мислення). Некласична онтологія Н. Гартмана відкинувши питання сутності буття, пропонує більш складну структуру, яка включає два основні шари: реальність та ідеальність. Реальність в свою чергу містить: матеріальність, органічність, психічність, духовність. Сутність буття – у класичній онтолігії питання сутності буття є питанням субстанції світу, некласична онтологія екзистенціалізму на місце сутності ставить питання смислу буття. «Тут-буття» (буття–ось) – вихідне поняття онтології М. Гайдеґера, яке вказує на щомиттєву включеність людини в світ.
Ф еноменологічна редукція – процедура мислення в феноменології Е. Гусерляяка передбачає не брати до уваги існування зовнішнього світу, факт його існування просто «виноситься за дужки».
Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 411; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |