КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Історія і технологія виготовлення паперу
Загальна класифікація мистецтв та її використання при митному оформленні. Загальна класифікація мистецтв Різноманітні підходи до аналізу мистецтв зумовили існування декількох класифікацій. I. Найпоширенішою і визнаною багатьма дослідниками є класифікація, яка поділяє мистецтва на: — просторові; — часові. До просторових мистецтв належать ті, що розгортаються у просторі: — архітектура; — скульптура; — живопис. Часові — це мистецтва, що існують у часі: — музика; — міміка (театр); — поезія (література). II. Відповідно до засобів створення мистецтва поділяють на: — прямі, або безпосередні; — непрямі, або опосередковані. Безпосередні — це такі мистецтва, для створення яких вистачає тільки тіла (голосу) людини: — музика (спів); — міміка (танок, театр); — поезія (література). Опосередковані потребують для їх створення використання відповідних матеріалів та інструментів: — архітектура; — скульптура; — живопис. III. Відповідно до кількості вимірів, у яких розгортаються форми мистецтв, визначають: — двомірні мистецтва — живопис (одномірних мистецтв не існує); — тримірні — архітектура, скульптура; — чотиримірні — поезія, музика, міміка. Деякі мистецтва стають на шлях отримання додаткових вимірів. Так, живопис за допомогою специфічних засобів виразності (світлотіні, перспективи, тощо) створює ілюзію простору, третього виміру — глибини. А архітектура опановує четвертий вимір — час, бо сприйняти пам'ятку архітектури повною мірою можна лише під час руху, тобто переміщення у часі. Знання усіх цих класифікацій має для митника неабияке практичне значення, бо допомагає провести кваліфіковану візуальну експертизу культурних цінностей та правильно описати їх у митній документації, враховуючи не тільки вид образотворчого мистецтва, до якого належить художній виріб, а й необхідну кількість просторових вимірювань, що їх треба зафіксувати у Протоколі про порушення митних правил та в МД-1. Головним матеріалом для рисунка був і залишається папір — багатокомпонентний матеріал, що складається з волокон рослинного походження, мінеральних наповнювачів та клейких речовин. Історія його винайдення починається в Китаї у II ст. Папір виготовляли з деревного лубу, він був крихкий і ламкий. У І тис. н. є. важливим центром паперового виробництва був Самарканд. Через Середню Азію папір потрапляє у Західну Європу, де його виготовляли з лляного ганчір'я спочатку у Франції та Іспанії. У Московській державі перший паперовий млин з'явився у XVI ст., і хоча за часів Петра І в Російській імперії будувалися паперові фабрики, до XIX ст. в Росії здебільшого користувалися іноземним папером. Технологія виробництва паперу. Найдавніша ручна технологія виготовлення паперового аркуша складалася з таких операцій: сировину сортували, мили, розмелювали й варили з додаванням клею та води для отримання однорідної маси. Потім починався процес черпання: масу, що зварилася, вичерпували спеціальною формою (чотирикутною дерев'яною рамою із сітковим дном) і перекидали на гладку, добре відполіровану поверхню. Паперовий аркуш пресували, сушили і розгладжували. Розміри аркуша визначалися розмірами черпальної форми, а якість і щільність залежали від сировини і технології виробництва. Так, якщо черпальна форма неглибоко занурювалася в паперову масу, то папір, який отримували, був особливо тонким і красивим. До кінця XVIII ст. в Європі виробництво паперу здійснювалося ручним способом переважно з бавовняного та лляного ганчір'я; деревина як нова сировина для виготовлення паперу почала використовуватися з 1800 р. Машину для виробництва паперу було винайдено у 1799 p., а у 1804 р. в Англії вперше був застосований машинний відлив паперу, масштаби якого розширилися у 1845 р. з винаходом спеціальної машини для розмелювання деревини в однорідну волокнисту масу. З цього часу машинний спосіб і стає головним. Хоча найдавніші згадки про використання паперу на Русі датуються XIV ст. ("Повчання Ісаака Сіріна", 1380 — 1381 pp.), до середини XVI ст. російські книги писалися тільки на іноземному папері: італійському, так званому фрязькому (XIV—XV ст.), та французькому (XV—XVI ст.). Саме на французькому папері написаний Іпатіївський літопис (XV ст.) — один з найдавніших, що дійшли до нас, славнозвісний Лицьовий літописний звід Івана Грозного (XVI ст.) і легендарний "Апостол" Івана Федорова — перша в Росії друкована книга (1564 p.). Царський указ 1721 р. вимагав обов'язкового використання вітчизняного паперу в офіційному діловодстві, що зумовило активізацію процесу відкриття своїх паперових мануфактур, але до XIX ст. у Росії здебільшого продовжували користуватися іноземним папером. Ситуація змінилася зі встановленням у 1818 р. на Петергофській паперовій фабриці машини для виготовлення паперу. Найвідоміши-ми стають Невська фабрика братів Варгуніних у Петербурзі та Експедиція заготовляння державних паперів, де вперше був розроблений спосіб крейсування паперу. SECOND VARIANT: Історія і технологія виготовлення паперу Матеріали для малювання включають основу (площину, на якій його зроблено) та інструменти для малювання. Основним варіантом матеріалу для малювання став папір. Винайдений в Китаї (ІI ст.до.н.е.). Його виготовляли лубу, який був рихлий та крихкий. Через Середню Азію папер потрапив в Західну Європу. З X ст. н.е. Самаркадан став центром виготовлення паперу в Європі.. В Європі папір виготовляли з лляних ганчірок. Історію виготовлення паперу в Європі можна визначити по так званим «водяним знакам». З кінця XIII ст. водяні знаки відіграють роль фабричної марки. В Європі перші мануфактури з виготовлення паперу з’явилися в ХІ-ХІІ ст. в Франції та Іспанії. Старовинний папір був товстим і шершавим, тому його ґрунтували і підфарбовували. Художники почали використовувати папір з XIV ст, його ґрунтували і проклеювали. З XV ст. папір стає міцнішим, але з неприємним жовтуватим або коричневим відтінком. До XVI ст. його ґрунтували і підсвічували з одного боку. З кінця XV ст. з’явився блакитний папір. Блакитний папір використовували головним чином для світлових ефектів. В XVI–XVIII ст. з’являється кольоровий папір (синій, сірий, світло-коричневий, рожевий). При цьому слід підкреслити, що рисування на білому папері відрізняється принципово іншим характером, ніж на кольоровому папері: на білому папері світло виникає пасивно (завдяки просвічуванню білого фона паперу скрізь рисунок), на кольоровому же світлий колір виникає завдяки активним діям – шляхом накладання білої фарби.
Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 2150; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |