Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема 7. Регламентація мистецтва




Тема 6. Художня критика, споживання та популяризація мистецтва, менеджмент і маркетинг, галереї й аукціони

Тема 5. Пам’яткоохоронна діяльність у Західній Європі, Росії й Україні

Лекція

Поновлення, консервація, реставрація художніх творів; допоміжні наукові дисципліни: палеографія, геральдика, фалеристика та ін; фізичні та хімічні методи вивчення техніки і технології мистецтв. Заборона Папи Римського у 16 ст. руйнувати античні пам’ятки. Заклики Ломоносова зберігати руйновану давньоруську спадщину (Катерининська доба). Розкопки у Помпеях, єгипетські відкриття поч. 19 ст. Діяльність у Франції Проспера Меріме, Віоле ле Дюка, висловлювання М. Гоголя, ініціатива Миколи І щодо збереження давньоруських розписів у Софії Київській, Імператорська археологічна комісія у Петербурзі. Знавецтво й експертиза як інструмент викриття підробок, імітації, фальсифікації творів мистецтва.

Література: Власов…, История…

Запитання для самоперевірки:

  1. У чому полягає принципова відмінність між реставрацією та відтворенням пам’яток?
  2. Яка різниця між імітацією та фальсифікацією художніх творів?
  3. Чому Папа Римський заборонив руйнувати античні пам’ятки щойно у 16 столітті?
  4. Чи можете ви охарактеризувати ставлення Т. Шевченка та М. Гоголя до шляхетських замків на території України?

Лекція

Предмет критики – передусім актуальне художнє життя. Інтимність артистичної творчості та публічність злободенної газетно-журнальної критики. Її неминуча тенденційність, есеїстичність. Поява спеціалізованої преси. Фахові оцінки в листуванні митців. Роль Д. Дідро й І. Канта у формуванні теоретичних засад критики. Провідна роль французької художньої критики ХІХ ст. в особі літераторів О. Бальзака, Т. Готьє, Ш. Бодлера, Е. Золя, братів Гонкурів, Е. Фромантена. Праці російських критиків О. Бенуа, Г. Лукомського, В. Стасова та ін. Становлення художньої критики в Україні: Л. Жемчужников, М. Сумцов, Г. Павлуцький, М. Голубець, Д. Антонович, М. Сріблянський (Шаповал) та ін. Заполітизована викривленість критики у тоталітарних державах. Зростання ролі реклами й управління модою у текстах критиків, заангажованих арт-ринком.

Література: Ант..., Антологія…, Базен…, Гройс…, Русская …, Савицька…

Запитання для самоперевірки:

  1. У чому полягає принципова відмінність між художньою критикою на Заході та Сході Європи?
  2. Чи кожний мистецтвознавець може бути художнім критиком?
  3. Чому в наш час усе частіше застосовують іншомовні словосполучення на зразок «арт-критик», «арт-ринок»?

Лекція

Твір мистецтва – модель і замінник реальності. Звичаї, вірування, розпорядження влади, закони щодо художньої діяльності; контроль і диктат соціума, норма й ексцеси. Боротьба проти ідолопоклонства в біблійні часи. Художня річ у сакральному смисловому полі. Апологія ікони й іконоборство у Візантії. Нищення священних зображень іновірцями та неканонічних ікон – одновірцями. Соціальні обмеження у застосуванні певних предметів одягу, тканин і кольорів. Закони проти розкоші та вплив їх на мистецтво («імпетаторські» атрибути вбрання, тривіконні фасади, французькі балкони тощо). Заборона традиційної народної архітектури в Австрії (кін. 18 ст.) і Росії (поч. 19 cт.). Регламентація одягу в царствування Павла та Миколи І. «Сарматська» мода у Польщі 18 – поч. 20 ст. Звичаєвість сільської моди. Практика роботи «художніх рад» і спілчанських виставок у Радянському Союзі. Переслідування «неприйнятного» мистецтва тоталітарними режимами: виставки «дегенеративного мистецтва» в нацистській Німеччині, «бульдозерна» виставка в Москві 1960-х рр., кампанії проти «стиляг», «формалістів» і т.п. за доби Хрущова.

Література: Власов…, Гройс…

Запитання для самоперевірки:

  1. У чому смисл заборони зображувати людину в давньоюдейській і мусульманській культурах?
  2. Чи справді неприйняття реалізму в новітньому мистецтві є рецидивом іконоборства?
  3. Чому авангардистське мистецтво спочатку підтримувалось, а потім переслідувалося радянською владою?



Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 439; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.