Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема 16. Мистецтвознавча думка доби історизму/еклектики в Західній Європі




Тема 15. Вітчизняна мистецтвознавча думка доби романтизму

Тема 14. Класицизм і перші велетні аналітичного мистецтвознавства

Лекція

Становлення раннього класицизму в умовах французького абсолютизму 17 століття. Два корені його розвитку в загальноєвропейський стиль середини 18 ст. у добу просвітництва: від археології й естетики. «Розмова про музику, живопис і поезію» Джемса Гарріса (1744), «Листи про глухонімих» Дені Дідро (1751). Михайло Ломоносов (1711–65) і його праці з граматики та поетики російської мови, поціновування ним давньоруської спадщини, внесок у технологію та практику мозаїки. Йоган Вінкельман (1717–68) і перша історія античного мистецтва. Готгольд Лессінг (1829–81) – автор «Лаокоона, або про межі живопису та поезії» і його критик Йоган Гердер (1744–1803), автор першої спроби створення загальної історії культури. Йоган Гете (1749–1832) – синтез естетики і природознавства, іконографічний, іконологічний, стильовий, феноменологічний, синтетичний підходи. Подолання європоцентризму. Лувр – перший публічний музей.

Література: Власов…, История …,Турчин…

Запитання для самоперевірки:

  1. Головні причини раннього формування художніх ідей класицизму в абсолютистській Франції?
  2. Який вплив на становлення мистецтва й естетики класицизму мали походи Бонапарта й тогочасні археологічні відкриття?
  3. Чому саме Ломоносов і Гете першими оцінили художнє значення візантійської ікони?

Лекція

Розкопки та перші колекції старожитностей з Північного Причорномор’я. Заснування археологічних музеїв у Керчі, Феодосії, Одесі. Трактати про мистецтво І. Урванова та П. Чекалевського, В. Баженова. Формування художньої критики (Радищев, Востоков, Писарєв). Мистецтвознавчий аспект у діяльності П. Свіньїна, О. Оленіна, В. Григоровича, М. Надеждіна, І. Снегірьова. Значення творчості Пушкіна. Погляди Гоголя, що випереджали свій час, про органічність готики та народної архітектури у збірнику вибраного «Арабески». Скепсис Шевченка щодо сучасних мистецтвознавчих теоретизувань, конфлікт естетичного почуття та соціального інстинкту в його висловлюваннях про мистецтво й архітектуру.

Література: Власов…, Ильин …, Прокофьев…

Запитання для самоперевірки:

  1. Чому вітчизняна мистецтвознавча думка доби романтизму майже повністю зосереджувалася в Петербурзі?
  2. Чим зумовлювалася переважно соціально-політична зорієнтованість ранньої художньої критики у Російській імперії?
  3. Чи можете ви сформулювати специфіку ставлення до мистецтва в творах Пушкіна, Гоголя, Шевченка?

Лекція

Роль романа Віктора Гюго «Собор Паризької Богоматері» у збереженні цієї пам’ятки й у формуванні дбайливого ставлення до культурної спадщини. Французи: Ежен Віоле ле Дюк (1814–1879) і романтичне захоплення готикою та «периферійними» культурами, Іполит Тен (1828–93), який заклав основи соціології мистецтв. Англійці Джон Раскін (Рьоскін, 1819–1900) і Уільям Морріс (1828–93)– ідеологи пізніх прерафаелітів і руху художніх ремесел (кін. XIX ст.), неприйняття технічної цивілізації. Спроби консервації традиційного ремесла для виготовлення товарів побутового вжитку. Усвідомлення необхідності нової художньої мови промислового виробництва. Спорідненість і відмінності англійців з німецькими назарейцями, французькими набі.

Література: Власов…, История …, Рейтерсверд…

Запитання для самоперевірки:

  1. Чому Франції належить провідна роль у розвитку красних мистецтв і художньої критики протягом ХІХ століття?
  2. Чим зумовлювався характерний для 2-ї пол. ХІХ ст. вибірковий і багатовекторний підхід до використання художніх форм минулих епох?
  3. Чим можна пояснити провідну роль Англії у становленні промислового мистецтва й ідей технічної естетики наприкінці ХІХ ст?



Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 429; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.