Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Вчення Іммануїла Канта про державу і право. «До вічного миру», «Метафізичні засади вчення про право»




«До вічного миру», «Метафізичні засади вчення про право».

Основним у Канта є вчення про етику, а основним в етиці - вчення про категоричний імператив.

Світ лежить у злі. Зло не може бути усунено. Необхідний якийсь вищий світовий порядок, який визначав би взаємовідносини між людьми для гармонії між добром і злом. Але такий світовий порядок не може бути встановлений людьми, не породжується природою.

Вищий світовий порядок може створити лише вища сила над людьми, якою є Бог. Бог і його приписи - верховний моральний закон. Це - вимоги чистої волі, не залежної від зовнішніх впливів, а тому - безумовні й категоричні. Вони підлягають обов´язковому виконанню незалежно від того, чи одержує в результаті цього людина для себе якесь задоволення, чи ні.

Категоричний імператив не містить вказівок, як треба діяти в конкретному випадку, а пропонував лише загальну ідею.

1) Свобода людської волі,яка захищає особу як від власного свавілля, так і від тотального панування над нею суспільства

2) Необхідна віра в Бога. Людина кориться Богові як категоричному велінню моральної свідомості. Однак Бог, існування якого не може бути доведено теоретичним розумом, утверджується розумом практичним.

3) Право - загальні для всіх правила погодження дій вільних людей.

4) Право - категорія об´єктивна, що стоїть над людьми і державою.

5) Держава визначається через право: Держава - об´єднання людей, підпорядков правовим законам, правова організація. Саме підкорення праву відрізняє державу від інших спільнот, які теж мають соціальний характер, але засновані не на праві, а на законах доброчинності в чистому вигляді.

6) Договірна теорія походження держави: люди відмовляються від своєї свободи природного стану, щоб набути свободу як члени суспільства.

7) Приватне – природне право, публічне - позитивне - результат діяльності законодавця. Але і те, і інше зв´язано з категоричним імперативом.

8) Пріоритет законодавчої гілки влади перед виконавчою. Законодавча влада повинна належати об´єднаній волі народу і не може бути передана правителеві, оскільки це суперечить суті принципу поділу влади.

9) Злочини публічні(кримінальні) і приватні. Застосування покарання є здійсненням справедливості з боку держави.

10) Досягнення вічного миру. Його можна досягнути створенням союзу народів у вигляді всеохопної федерації самостійних рівноправних держав, побудованих за республіканським типом.

 

63.Соціологічна юриспруденція: Євген Ерліх (Австрія)

Со­ціологічна юриспруденція з´явилася під впливом со­ціології, що виділилася в ХІХ ст. у самостійну науку,

Вона акцентує увагу не на тому, що є право, а на тому, як право діє.

Заклик шукати право в житті, суспільних відносинах.

Ерліх «Основи соціології права»

Розвиток права не в законодавстві, не в юриспруде­нції чи судочинстві, а в суспільстві. Це загальний регулятор поведінки людей.

Наука про право є частиною на­уки про суспільство.ЇЇ завдання — визначати і систематизувати ті складові права, які регулюють від­носини в суспільстві.

Вихідні начала права - в об´єднаннях і союзах, таких як родина, тор­гові товариства, громада, держава. Щоб зрозуміти сутність права, треба насамперед вивчити порядок, що існує в суспільних союзах. Ці норми утворять право першого порядку – привате право.

Для охорони його норм і регулювання спірних відносин іс­нує право другого порядку. Ці норми створюються діяльністю держави і юристів: кримінальне, процесуальне, поліцей­ське право, які не регулюють життя, а повинні лише підтриму­вати і захищати організаційні норми.

Якщо кодекси не дають конкретних предписань до вирішен­ня конфлікту, то треба звертатися до статуту об´єд­нання.

Наслідком взаємодії суспільного права, державного права і права юристів є «живе право» — не встановлене правовими положеннями, але пануюче в суспільстві.

У правосудді вирішальна роль належить не закону, а слову юристів, свободі суддівського розсуду.

 

Вчення Ерліха вплинуло на соціологічну юриспруденцію Р. Паунда, а ідея «вільного права» — на реалістичну школу права.

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-09; Просмотров: 622; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.