КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Біологічний детермінізм
Домінуючим напрямом у західній соціальній філософії ХIХ - початку сучасності був біологізм. Представники цього напряму прагнули пізнати закони функціонування та розвитку суспільства через встановлення аналогій з біологічним організмом чи біологічної еволюцією загалом. У біолого-еволюційних школах соціальну еволюцію (розвиток) розглядали як продовження чи складову частину біологической еволюції. Висування на перший план тих чи інших природних чинників служить основою класифікації натуралістичних шкіл. Так, - біоорганічна школа особливе значення приписувала структурі соціального цілого, - расово-антропологічна – впливу біологічної природи людини, його расових рис і генотипу, - соціальний дарвінізм – боротьбі за існування і природному добору, - географічна школа – географічному середовищу і місцю. проживання людей. Видатний представник натуралізму в соціології Р. Спенсер представляв еволюцію як універсальний процес, що пояснює зміни у природі соціальних і особистісних вчинків. Він уявляв суспільство біологічним організмом. Соціальний дарвінізм – намагалася звести закони розвитку суспільства до біологічних закономірностей природного відбору, виживання найбільш пристосованих, до настанов теорій інстинкту, спадкоємності та т.п. Центральної ідеєю соціал-дарвінізму була спроба пояснити все соціальні явища і дії інстинктами і потребами людини. «Боротьба за виживання» і природний відбір ставали універсальними поясненнями соціальної еволюції і соціальних змін. Проте представники соціал-дарвінізму часто належали до різних і навіть протилежних ідеологій. У тому числі були консерватори (Т. Мальтус), пропонували заходи задля збереження соціальної ієрархії, і ліберали (Р. Спенсер), які уподібнювали економічну конкуренцію природному добору, вважали її джерелом індивідуалізму чи стихійною конкуренцєю у суспільстві. Найбільш реакційні варіанти соціал-дарвінізму пов'язані з расизмом, евгеническими теоріями, які стверджували взаємозв'язок расового і класового нерівності, поділ суспільства до повноцінних і неповноцінних членів, і з концепціями, які стверджували первинну роль ірраціональних чинників у колективній поведінці. Расово-антропологическая школа – різновид біолого-натуралістичного напряму соціології кінця ХIХ - початку сучасності, визнає, що: 1) соціальна життя й культура залежить від расово-антропологических чинників; 2) раси є основними суб'єктами історичних процесів; 3) раси є нерівні між собою у інтелектуальних, творчих та інших характеристиках; 4 ) расові змішання шкідливо діють на соціальний і культурний людський розвиток; 5) соціальна поведінка людини цілком або здебільшого детермінована біологічної спадковістю. Погляди цієї школи поділяли Ж.А.Гобіно, Х. Чемберлен, деЛапуж, Л.Вольтман. Французький соціальний філософ Жозеф Артур Гобіно (1816 - 1882) – активний прибічник ідей «чистоти раси». Єдиною цивілізованої вважав білу расу, що визначала основний хід історії. Інші, «кольорові раси» стоять значно нижчі від білої по раціональності, самоконтролю і героїчного духу. Біла раса спочатку за своєю природою володіла монополією на красу, розум і сила. У білої раси він виділяє три варіації: «хаміти», «семіти» і «яфетиди». З яфетидів Гобино звеличує «арійців», як природжену «расу владик». Свої висновки Гобино робив на довільному тлумаченні історії. Аммон (Німеччина) і деЛапуж (Франція) обгрунтовували пряму залежність класовою належністю від антропологічних параметрів індивідів, розробили принципи антропометрії, яка згодом активно застосовувалася в фашистської Німеччини для «очищення» арійської раси. Л.Вольтман (Німеччина) був одним із ранніх ідеологів націонал-соціалізму і приписував все досягнення світової культури впливу «німецької раси». Спотворення історичних фактів виводить расово-антропологічну школу із системи наукових знань, виявляють її політичну заангажованість, як наукоподібну основу ідеології націонал-соціалізму.
Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 2164; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |