Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Українська народна музика




ІСТОРІЯ ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА УКРАЇНИ

Ввод типовых линий чертежа с помощью дигитайзера.

Экспорт лекал в формат DXF.

Может быть использован для передачи информации о лекалах на другие предприятия или в САПР других производителей.

Если при построении чертежа должны быть использованы линии определенной формы, которые как шаблоны нужно перенести с рисунка на бумаге в программу, для этого используется оцифровка формы линий с помощью дигитайзера. Таким образом в программу можно вводить и полностью контур необходимого лекала.

 

 

Народною музикою вважається усе надбання вокальних та інструментальних мелодій, що від найдавніших часів існування народу шляхом усної передачі переходить з попереднього до наступного покоління. Народну музику вважаємо в загальному витвором колективним, але в самій зародку народна музика є індивідуальним витвором, який перейшов в народ. Це пісні професійних народних співаків: кобзарів, лірників, плакальниць. 3 поняттям народної музики пов'язана анонімність первісного автора (Маруся Чурай, Іван Мазепа).

В історії музики народна музика даного народу є зародком його музичної культури. Наша народна пісня є одним з найкращих і найбагатших проявів духовних прикмет народу і стоїть на одному з перших місць у світі (подорож української капели під диригентурою О. Кошиця).

Наперекір гонінням український народ глибоко розвинув своє народне музичне мистецтво. Л. Толстой: “Ніяка національна музика не виявила досі своєї народності з такою величністю і силою, як українська. Слухаючи її, бачиш як відкривається перед тобою історія України, розумієш характер народу”.

Українська народна творчість є тою вихідною точкою, з якої починаеться історія культури українського народу, а отже й історія української музики. До найдавніших відносяться мелодії обрядових пісень, що коріняться ще в передхристиянській добі. Це пісні пов'язані або з святами чи господарськими подіями, або з важливими подіями в житті людини. Календарні свята діляться на 4 цикли:

Зимовий цикл — колядки, щедрівки. Побажання господарю добра, щастя, доброго врожаю в наступному році (“Щедрик", “Ой коляда, колядиця”). Багато з них дійшло до нас у вигляді веселих розваг ("Коза” – покровитель полів і пасовиськ). Колядки релігійного змісту виникли після введення християнства на Русі.

Весняний цикл — веснянки, гаївки, гагілки – заклик весни, супроводжувались хороводами, танками, іграми. Є також історичні за змістом гаївки ("Дума танок водила" – про монголо-татарські напади).

Літній цикл починався купальськими святами: багато ігр, які присвячені сонцю – стрибки через вогонь, спускання вінків на воду ("Ой на Купала", "Ой, хто в тому лісі").

Осінній цикл — жниварські пісні, побажання на майбутнє ("Лежали барвіночки'), пісні про знущання панів над кріпаками. Закінчувався цикл зустріччю зими.

Весільні: "Ой. благослови, батечку", "Ой. плетіться, віночки".

Плачі: "Долечко моя", "Мамко моя, доленько моя", "Мій таточко, мій ріднесенький".

Історичні: "Зажурилась Україна", “Ой, Морозе, Морозенку", "Ой, п'є Байда", "Максим козак Ззлізняк".

Що стосується народної культури дохристиянської доби, то вона не фіксована і існує тільки в залишкових, трансформованих формах у народній пісенності. Проте, як показує порівняння мелодики тих культових і народнопісенних жанрових форм, що дійшли до нас, у них наявні спільні елементи.

На архаїчність народних пісень вказують: малий обсяг тонів враз з багаторазовим повторенням того самого мотиву, у якому чергуються сусідні тони в межах в.2 (“Ой коляда, колядниця”) або в межах м.3 (“Щедрик”), а також речитативний характер ритміки.

В народних піснях, що виникли пізніше, тобто після прийняття християнства, відчуваються ознаки старогрецьких, властиво, староцерковних ладів.

Збиранню та дослідженню української народної пісні багато уваги приділили: Микола Лисенко, Микола Леонтович, Кирило Стеценко, Олександр Кошиць, Яків Степовий, Філарет Колесса та багато інших митців та дослідників-фольклористів, а жанр обробки народної пісні займає чільне місце в творчості багатьох українських композиторів.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 738; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.