Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Короткі теоретичні відомості




Геометричний метод розв’язання можна застосовувати тільки для систем обмежень з двома або трьома змінними. Тому геометричний метод має досить вузькі рамки для свого застосування. Проте геометричний метод викликає певний інтерес при виробленні наочних представлень про задачі лінійного програмування.

У випадку двох змінних розв’язок шукається на площині, у випадку трьох змінних – у просторі.

Алгоритм графічного методу розв’язування задач лінійного програмування:

1. Замінити знаки нерівності у системи обмежень на знаки рівності.

2. Будуємо прямі лінії.

2. Визначаємо півплощини, що відповідають кожному обмеженню задачі.

3. Знаходимо багатокутник розв’язків задачі лінійного програмування.

4. Будуємо вектор нормалі, який має координати , де - коефіцієнти при відповідних змінних у цільовій функції.

5. Будуємо лінію рівнів, яка перпендикулярна до вектора нормалі (с 1 х 1 + с 2 х 2 = const).

6. Переміщуючи лінію рівнів в напрямку вектора (для задачі максимізації) або в протилежному напрямі (для задачі мінімізації), знаходимо вершину многокутника розв’язків, де цільова функція досягає екстремального значення.

7. Визначаємо координати точки, в якій цільова функція набуває максимального (мінімального) значення, і обчислюємо екстремальне значення цільової функції в цій точці.

Застосовуючи графічний метод до розв’язування задач лінійного програмування можна тримати такі випадки:

- цільова функція набуває максимального значення в єдиній вершині А багатокутника розв’язків (рисунок 2.1);

- цільова функція набуває максимального значення у будь-якій точці відрізка АВ (рисунок 2.2). Тобто задача лінійного програмування має альтернативні оптимальні плани;

- задача лінійного програмування не має оптимальних планів (рисунок 2.4 — система обмежень задачі несумісна);

- задача лінійного програмування не має максимального значення. (рисунок 2.3 — цільова функція не обмежена згори). Тобто .

Рисунок 2.1 – Єдина точка максимуму Рисунок 2.2 – Декілька точок

максимуму

 

Рисунок 2.3 – Відсутнє значення Рисунок 2.4 – Несумісна система

 

- задача лінійного програмування має оптимальний план за необмеженої області допустимих розв’язків (рисунок 2.5, 2.6 та 2.7).

 

Рисунок 2.5 - Максимум за умови Рисунок 2.6 – Мінімум за

необмеженої області допустимих умови необмеженої області

розв’язків допустимих розв’язків

Рисунок 2.7 – Мінімум та максимум за умови необмеженої області допустимих розв’язків

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2017-02-01; Просмотров: 88; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.