Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Поступ дизайну в США




Американці люблять і романтизують свою історію. Пишаються прагматизмом мислення й діяльністю переселенців з Англії, Франції, Гол­ландії та їх нащадків, що переселилися на тери­торії, які були заселені до них трьома мільйона­ми індійців. Згодом тут з'являються силоміць за­везені з Африки негри, а ще пізніше до цього конгломерату приєднуються емігранти з Німеч­чини, Італії, країн Східної та Північної Європи, а також Далекого Сходу. Усе це призвело до складних нашарувань у культурі.

Історія культури США поділяється на два періоди. Перший, коли відбувався головним чи­ном односторонній рух культури зі Старого до Нового світу, аби тут трансформуватися й ство­рити нове явище. Другий, коли з-за Атлантич­ного океану пішли зустрічні струмені, уже типо­во американські.

Цей зворотний вплив американської культури виявився найперше у літературі, а слідом за цим європейців вразила американська техніка, систе­ма промисловості з велетенськими зв'язками між ринками сировини й збуту. На зламі XIX—XX ст. помітним явищем стала промислова архітектура США, екзотичні для Європи конторські будинки-хмарочоси та окремі для однієї родини котеджі, що були обладнані найновішими на той час засо­бами.

Показовим явищем в американській архітек­турі «машинної доби» була творчість архітектора та публіциста Луїса Саллівена. Він почав проек­тувати будівлі з металевими каркасами у вигля­ді обличкованих кубів і т. п. Полемізуючи з архітекторами, які не могли «відірватися» від старих стилів і методів при вирішенні нових зав­дань, Саллівен вважав, що критерієм істинності творчості є співвідношення форми і функції. На доказ цього він сформулював такий закон приро­ди: «Кожна річ у природі має форму, інакше ка­жучи, свою зовнішню особливість, що вказує нам, чим саме вона є, у чому її відмінність від нас та інших речей... Всюди і завжди форма іде за функцією — це є закон». Чимало істориків ди­зайну вважають, що ця формула — «форма іде за функцією», — стала згодом лозунгом фун­кціоналістів усього світу.

Щодо поняття «промисловий дизайн», яке нині побутує в усіх країнах, то воно з'явилося саме в американській пресі у 1919p., коли ху­дожник Джозеф Сайнел назвав так зображення промислових виробів на рекламі. За іншими відомостями це словосполучення зустрічалося у 1913 р. як синонім поняття «мистецтво у промис­ловості». Але більш-менш адекватним сучасному трактуванню воно стало з 1927 p., коли ним ши­роко почав користуватися один з найвидатніших американських художників, які прийшли працю­вати безпосередньо у сферу промисловості,— Норман Бел Геддес. Щоправда воно мало й бага­то «двійників». Ті, що писали про дизайн, легко переходили до таких словосполучень, як «інже­нерне проектування», «проектування виробів», «консультування з питань реклами» тощо.

Після першої світової війни й до кінця 20-х років у США спостерігається бурхливе промис­лове піднесення. У той час тут вироблялося про­дукції більше, ніж у Великобританії, Франції, Німеччині, Італії та Японії разом. Швидко зро­стали нові галузі техніки, які увібрали у себе до­сягнення новітньої науки й технології — авто­мобільна, електротехнічна, хімічна, авіаційна, радіо- та кінопромисловість. Експлуатувалося 26,5 млн. автомобілів (більше ніж в усьому світі). Автомобіль став символом американського роз­квіту. Електрифікація житлових будинків охопи­ла усю країну. У населення з'явилися численні електроприлади, що змінювали уявлення про зручності побутового життя. Пилосмоки, пральні машини, електрохолодильники ставали повсяк­денними речами.

Отже, промисловий дизайн у США виник як відповідь на розвиток промисловості та економіки в цілому. Щоправда дизайнерам відводилася спершу роль більшою мірою фахівців з реклами уже готових форм, віртуозів стилізації за умов го­строї виробничої конкуренції. Водночас на арену Дизайну вийшли Реймонд Лоуі, Генрі Дрейфує, Норман Бел Геддес, Уолтер Дорвін Тіг, які згодом стали всесвітньовідомими дизайнерами.

Американський дизайн того часу був строка­тою картиною і відтворював розмаїття культур країни, яка складалася тоді поряд із «стопроцен­тними американцями» з емігрантів нових хвиль XX ст., негрів, індійців, вихідців з Південної Америки. Після першої світової війни строкатість світу американських дизайнерів посилилася но­вими хвилями емігрантів з Франції, Австрії, Угорщини, майже всіма видатними діячами Баугауза з Німеччини, представниками Нової Зе­ландії, Греції. Усі разом вони утворювали сплав культур, що були об'єднані спільними проблема­ми; сучасної техніки, - економіки, естетики, підготувавши грунт для інтернаціонального ха­рактеру дизайну середини й кінця XX ст.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2017-02-01; Просмотров: 54; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.