Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Цехова емблематика як прообраз корпоративного стилю




Іноді цю сферу знакової творчості називають псевдогеральдикою, оскільки тут не діє сувора система нормативів, що була прийнята при складанні родових і державно-політичних гербів. Точніше передає змістовні особливості даного напрямку образотворчої реклами термін емблематика. Купецькі гільдії, на думку медієвістів, були першими професійними об’єднаннями в середньовічній Європі, які виробили свій внутрішній статут і створили свої відмінні знаки. В Англії вони заявляють про себе в XI столітті. На перших кроках провідною емблемою ставав іконний лик святого – покровителя даної місцевості або конкретного купецького сімейства. Таким, наприклад, був образ св. Марка для венеціанських купців. Святий Базиль вважався патроном торговців вовною, а святий Крістін покровительствував шевцям. Поступово емблематика зображально збагачувалась, втягуючи в себе як лицарську, так і суспільно-політичну символіку. Найраніший документальний запис про середньовічний торговий знак в Англії відноситься до 1266, коли королівським розпорядженням пекарів зобов’язували ставити клеймо на свої вироби. З 1373 ставити клеймо на свої вироби довелося виготовлювачам бутилок.

XIII століття – розквіт ремісницьких цехів у Західній Європі і, відповідно, різноманітності цехової емблематики, що грала рекламну роль. Поряд з геральдичними тваринами в ній широко використовувались зображення знарядь даного ремесла (ножиці у цирульників і кравців, ковадло з молотом у ковалів) або продуктів праці (кренделі булочників, взуття шевців). Своєрідні позначки на своїх виробах ставили майстри, що виготовляли папір, і зброярі. Перші називались водяними знаками або філігранню (візерунок закарбовується в структурі паперового аркуша і стає видним на світло). В Італії XIV століття любили зображати ангела з хрестом, вінок, шолом, прапор; в Німеччині – свиню. Деякі майстри вже на початку XIV століття ставили на виробах своє прізвище, Прізвищами або прізвиськами позначали клинки мечів збройових справ майстри. В ходу було також гравірування на подібних виробах побажань, девізів, заклять. Підмайстер-муляр отримував після закінчення п’ятирічного навчання знак, який він зобов’язаний був ставити на кожному своєму виробі. При його прийомі в повноправні члени цеху знак заносився в братську книгу під його ім’ям і служив не тільки як спосіб легітимації працівника, який закінчив своє вчення, але і як знак для контролю ступеня доброякісності та кількості виготовленого, а також для визначення того, що кожен заробив.

Дотримуючись досвіду лицарської геральдики, цехові майстри супроводжували свої емблеми девізами. Один з перших таких вербальних девізів відноситься до часу французького короля Філіпа IV. Від подібних випадків можна вести відлік появи рекламних слоганів. Італійський правознавець Бартоло де Сассоферрато розглядає гербове зображення в своєму трактаті «Про знаки і герби» як засіб особистої та соціальної ідентифікації, а також як спосіб утвердження права власності на рухоме і нерухоме майно та витвір ремесла.

З великими труднощами на шляху до суспільного визнання своїх емблем стикалися цехові і комерційні корпорації. Заважали конкуренти, що зображували на емблемах подібні символи, ламали початкові задуми замовників гербовщики (звернемо увагу на наявність і такої професії), не вистачало власних матеріальних резервів для маркування всіх предметів, що належали корпорації. Трактат Бартоло де Сассоферрато звертає увагу на ієрархію забарвлень і найбільш популярних емблематичних фігур: «Золотий колір шляхетніше інших, і їм зображується сонце. Немає нічого благородніше світла. Яскраво-червоний колір благородний; він означає вогонь. Третій колір блакитний; він позначає повітря. Білий колір – шляхетніше чорного; чорний колір – нижчий». «Коли зображуються тварини, вони повинні бути представлені в їх найбільш шляхетних позах і так, щоб вони найкраще виказували свою силу. Лев, ведмідь і їм подібні повинні бути зображені що стоять прямо, з вишкіреними пащею і кігтистими лапами. Кінь повинен зображуватися піднятим, нібито скаче. Агнець повинен зображуватися спокійно нібито йде по землі. Коли зображується тварина, її права нога завжди повинна бути попереду». Так, вже в XIV столітті виразно фіксується зв’язок якості продукції з престижем фірмових знаків.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-06; Просмотров: 1142; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.