КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Кольорова гармонія в шрифтовій композиції
Гармонічне кольорове рішення нерозривно пов'язане з питанням підвищення художнього рівня всіх засобів наочної агітації. Колір відіграє величезну роль не тільки з естетичної точки зору, але впливає на глядача своїми фізичними й психологічними якостями. По фізичних якостях колір уважається вдалим, якщо має достатній коефіцієнт відбиття, тобто відповідає нормальним умовам зорового сприйняття: чіткості й зручного читання - першим вимогам у роботі над шрифтом у плакаті. До фізичних якостей відносяться й властивості кольору тла: світле тло оптично віддаляє й полегшує плакат, темне тло наближає й обтяжує його. Психологічний аспект кольору полягає в тому, що впливаючи на загальний психічний стан людини, він може викликати різний настрій: спокійний або роздратований, радісний або сумний, підвищувати або знижувати увагу, здатність розкриття образності шрифтової композиції. Встановлено також, що теплі кольори (червоний, жовтогарячий, жовтий) діють на психіку людини збудливо: розширюють зіниці, учащають пульс, стомлюють очі; холодні кольори (зелений, голубий, синій), навпаки, знижують стомлення й заспокоюють зір. Художник повинен ураховувати ці особливості. Як правило художник-оформлювач виконує роботу, яку призначає для певних місць в інтер'єрі або екстер'єрі, тому естетичні аспекти вибору кольору представляються йому у зв'язку з рішенням або комплексів наочної агітації, або окремих плакатів, залежно від навколишнього середовища. Гармонію кольорового рішення можна вважати досягнутої у випадку, коли: - колір шрифту й колір тла забезпечують чітке й зручне сприйняття тексту; - загальне колірне рішення сприяє емоційному вираженню й розкриттю змісту плаката; - колірне рішення перебуває в гармонічній єдності з оточенням і відповідає естетичним вимогам. Різноманітна кольорова палітра, і насиченість кольору - усе, що стосується кольорового рішення при створенні художником тих або інших плакатів, - жадають від нього великого смаку, такту й урахування фізичного й психологічного впливу кольору на людину. Єдина кольорова схема для комплексного оформлення полягає у використанні певного колірного ключа, гармонічних нюансних або контрастних кольорових сполучень. Такі сполучення, становлять ряди кольору, які можуть бути розгорнуті по трьох напрямках: 1) ряд сірих ахроматичних тонів (від білого - до чорного); 2) ряд хроматичних кольорів (кольору спектра) у теплій гамі (жовтий - жовтогарячий - червоний з їхніми проміжними відтінками); у холодній гамі (зелений - синій - фіолетовий з їхніми проміжними відтінками), у межах двох додаткових кольорів (синій - жовтогарячий, зелений - червоний, фіолетовий - жовтий з їхніми проміжними відтінками); 3) ряди від хроматичних до ахроматичних кольорів (наприклад, від червоного - до білого, від червоного - до сірого й від червоного - до чорного). Розуміння колірних характеристик допомагає правильно працювати з кольором: тон - загальна характеристика безпосередньо кольору, ступінь світлості або темності кольору щодо біло-чорної шкали; насиченість - яскрава характеристика кольору, що вказує його силу або інтенсивність (наприклад, блідо-червоний, яскраво-червоний); відтінки - проміжні стани основних кольорів. При виборі кольорів фону й шрифту для плакатів в екстер'єрі найбільш важливими факторами є характеристики відбиття й поглинання світла, які сприяють зоровому сприйняттю текстової частини плаката в умовах денного або вечірнього висвітлення, а також в умовах тієї або іншої архітектурної ситуації або природного оточення. Використання колірної схеми для наочної агітації в інтер'єрах повинне ґрунтуватися також на фізичних, психологічних й естетичних факторах. Треба пам'ятати, що світлі відтінки всіх кольорів зменшують поглинання світла, поліпшують умови зорового сприйняття. Рішення інтер’єрних комплексів у єдиному кольоровому ключі має на увазі спільне використання груп кольорів, щоб ніщо не випадало із загального колірного ладу. У випадках загального висвітлення (природного або електричного) найбільш сприятливі кольори блідих, пастельних відтінків, що дозволяють створити враження більшого обсягу приміщень, у яких людині доводиться довго перебувати. Інша справа - рішення виставочних приміщень або меморіальних куточків, де шляхом колірних контрастів і застосування спеціально спрямованого світла можна змусити "працювати" на глядачів винятково засіб художнього оформлення, залишаючи в тіні все, що могло б заважати зосередженню уваги. Такий "декораційний " прийом в оформленні дозволяє художникові досягти максимального ефекту в концентрації уваги людини.
Дата добавления: 2014-11-29; Просмотров: 1640; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |