Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Смислове акцентування в шрифтовій композиції




Стильова єдність шрифтів у плакаті.

Стильова єдність шрифтів у плакаті відповідає умовам гармонійності його побудови, естетичної повноцінності композиції. Плакати, що містять коротку закінчену думку, в одне - два речення, як правило, виконуються шрифтом однієї гарнітури або єдиним типом шрифту, образно розкриваючими їхній зміст.

У композиції із симетрично розташованих рядків або "прапорцем" краще застосовувати якусь одну гарнітуру шрифту, зберігаючи ті самі пропорції букв, щільність і насиченість їх, однакові міжбуквені пробіли, подібно типографському набору. Однак бувають випадки, коли зустрічаються дуже довгі слова або утворюються довгі рядки; тоді букви в них допускається робити набагато вужче або скорочувати між буквені пробіли, щоб такі слова й рядки в заданому форматі не занадто близько підходили до країв плаката, залишаючи зорові поля однаковими. Зміна ширини букв (тобто їхньої щільності) непомітно змінить гарнітуру, але збереже стиль (тип) шрифту.

При компонуванні рядків "у блок" дуже часто доводиться прибігати до розбивки коротких рядків до ширини загальної шрифтової смуги, збільшуючи міжбуквені пробіли. Зберегти ширину шрифтового блоку можна шляхом збільшення ширини букв у коротких словах або рядках, залишаючи їхню насиченість. Все це стосується ледь помітних нюансних змін у шрифтовій композиції, без порушення стильової єдності шрифтів.

Єдність стилю не буде порушено, якщо композиція плаката будується зі шрифтів, контрастних по ширині, але одного типу, наприклад, рубаних широких і вузьких.

Порушення стилю може бути виправданим у тих випадках, коли в плакаті присутні рубрики, заголовки, девізи або епіграфи, назви добутків, звідки взята цитата, прізвище автора, перші букви нових рядків (ініціали) і т.п., які можуть виконуватися іншими в порівнянні з основним текстом шрифтами. Це зовсім не означає, що всі вищезгадані елементи плаката не можуть бути витримані в одному стилі. Навпроти, єдність стилю у всіх випадках переважніше. Однак художник має право використати різні типи шрифтів з матою посилення акцентів, значеннєвої відмінності, розмаїтості рішень, декоративності, а також відповідно теми.

Головним виправданням змішання стилів є наочне розкриття змісту плакатів.

 

Перше, із чим зіштовхується художник, приступаючи до роботи над плакатом, це осмислення тексту, який слід графічними засобами донести до глядача, передати його зміст без перекручувань й у формі, найбільш зручної для сприйняття. Плакати з невеликим текстом (цитати, витримки з мови, заклик або гасло), у яких кожне слово має важливе значення, будуються без якого б те не було акцентування окремих слів або рядків. Якщо в такому тексті все-таки необхідно акцентувати увагу на окремому слові, рядку або головній думці, це можна зробити шрифтом більше жирного накреслення, більшого розміру або кольором, можна підкреслити лінією, а в деяких випадках і змінити малюнок букв (ввести в композицію курсив або інший тип шрифту).

Наша мова має інтонаційний лад, від якого часом залежить її зміст. Речення, у свою чергу, також діляться інтонаційними інтервалами, що роблять прямий вплив на змістовні акценти. Логіка розбивки речень на окремі рядки саме й ґрунтується на дотриманні інтонаційних і значеннєвих інтервалів мови.

Розбивку вираження по змістових акцентах можна умовно зрівняти з опоетизованою прозою, а змістовне акцентування рядків у композиції плаката - з римовою завершеністю віршованих рядків. Згадаєте поезію Володимира Маяковського зі специфічним східчастим компонуванням рядків. Без такого компонування, мабуть, просто було б неможливо читати його вірші. Так й у плакаті. Це говорить про те, що розміщення смислових акцентів у композиції шрифтового плаката - завдання особливої важливості й що довільно її вирішувати не можна щоб уникнути незручності читання, неточної передачі й перекручування змісту.

Підсилити смисловий акцент (значущість й урочистість слів) у композиції можна шляхом збільшення міжрядкових відстаней.

В завдання художника входить (якщо це необхідно) посилення найбільш важливих частин тексту графічними засобами. Одним з таких засобів є колір. Введення в композицію кольорових акцентів вимагає гармонічного співвідношення їх з кольором тла плаката або основного тексту, а також збереження цілісності плаката, зорової рівноваги всіх його частин.

У плакатах, складних по складу, смислове акцентування повинне виявляти головні й супідрядні елементи, основний напрямок і послідовність читання.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-29; Просмотров: 873; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.