Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Інструменти




ВСТУП

НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК

Для студентів спеціальності «Дизайн»

Укладач: Каменська Т.Д. – викладач БТЕТ ЛНУ імені Тараса Шевченка

 

 

 

 

ЗМІСТ

Зміст Сторінка
ВСТУП  
ІНСТРУМЕНТИ  
МАТЕРІАЛИ  
ІСТОРІЯ ПИСЬМА. ТЕРМІНОЛОГІЯ. КЛАСИФІКАЦІЯ ШРИФТІ  
ЕСКИЗУВАННЯ ШРИФТОВИХ РОБІТ  
ІСТОРІЯ ЛАТИНСЬКОГО ШРИФТУ  
Римська писемність  
Шрифт раннього середньовіччя  
Готична писемність  
Гуманістична писемність Антиква.  
ІСТОРІЯ РОСІЙСЬКОГО ШРИФТУ  
Давньоруська писемність - кирилиця  
Устав, напівустав, скоропис  
Види в’язі  
Цивільний Петровський шрифт, руський класичний шрифт  
ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО РОБОТИ НАД ШРИФТОВИМИ КОМПОЗИЦІЯМИ  
Чіткість, ясність, зручність читання, простота графічних форм  
Органічний зв'язок малюнка букв зі змістом тексту, образність шрифту  
Залежність малюнка букв від техніки їхнього виконання  
Ритмічний лад шрифту. Основні закономірності  
Кольорова гармонія в шрифтовій композиції  
Стильова єдність шрифтів у плакаті  
Смислове акцентування в шрифтовій композиції  
Цілісність, композиційна злагодженість побудови плаката  
ОСОБЛИВОСТІ УКРАЇНСЬКИХ НАЦІОНАЛЬНИХ ШРИФТІВ  
Конструктивні та композиційні особливості найвідоміших українських шрифтів  
Формотворчі принципи українського скоропису  

 

 

Заклики, гасла, рекламні плакати... Вони давно вже стали невід'ємною частиною зовнішнього вигляду вулиць і площ наших міст і сіл, будівельних майданчиків і заводських цехів. Без них важко представити інтер'єри суспільних будинків, різних офісів, навчальних закладів...

Текстовий матеріал передає ідейну й значеннєву спрямованість засобів наочної агітації, становлячи органічну єдність із усією експозицією.

От чому для досягнення максимального ефекту немаловажного значення набуває не тільки властиво зміст тексту, але й художня форма його подачі, образотворче рішення: малюнок, образ, ритміка, колір, а також чіткість, зручність читання і простота шрифтів, використовуваних у наочній агітації.

Художники - оформлювачі повинні досконало володіти не тільки креслярськими інструментами, уміло використовувати трафарети, шаблони і нормографи, але й уміти створювати пером або пензлем рукописні форми, які являються основою розвитку творчості в мистецтві шрифту.

Художнику - оформлювачу необхідно вільно володіти розмаїтістю графіки шрифтів, почуттям пропорції, рівноваги, ритму, колірної гармонії й інших засобів художнього вираження, важливими для художнього оформлення не тільки окремих робіт з наочної агітації й реклами, але й цілих комплексів, інтер'єрів, виставок і т.д.

Графічна виразність слова досягається образністю шрифту, ритмічним ладом і цілісністю шрифтової композиції. Шрифт залежно від тематики повинен мати такий малюнок, що найбільше точно передає настрій: пафос і романтику, заклик і спокійне нагадування, лірику, асоціацію, гумор, сатиру й т.д.

Курс " Шрифт і декоративне оформлення" містить два основних розділи. Перший присвячений історії латинського й російського шрифтів. Ціль першого розділу познайомитися художникові з основними теоретичними поглядами на питання еволюції графіки букв в історичному плані й показати, як можна навчитися відтворювати різні стилі написання. Вивчення техніки писання й малювання ширококінцевими інструментами. Уміння вільно виконувати кращі зразки шрифтів допоможуть художникові підвищити свої навички, сприяє "становленню" руки й ока, розвитку почуття пропорції, гармонії, ритму.

Другий розділ присвячений вивченню питань теорії шрифту й композиційного шрифтового рішення.

 

 

Які інструменти необхідно мати художнику-оформлювачу для роботи зі шрифтом? Це - кисті різних розмірів, креслярські інструменти (циркуль, рейсфедер, лекала, косинці, лінійки),широко кінцеві пір'я типу "редис", фломастери різних типів,саморобні дерев'яні палички для роботи на папері, гострий (шевський) ніж для різання паперу й картону, вирізки шаблонів і трафаретів, металева лінійка, ножиці різних розмірів...

У кожного художника, залежно від прийомів роботи, є інструменти, які відповідають саме цим прийомам. Справа це в якомусь ступені індивідуальне.

Кисті бувають різних розмірів (від №1 до №24) і різної форми: круглі, плоскі, плоскі кругло кінцеві й дуже широкі плоскі пензлі - флейци. При написанні великих букв плоскі пензлі - лопатки й флейци підбирають так, щоб їхня ширина відповідала ширині основного штриха букви. Колонковими й білячими кистями, кистями "вушне волосся" і щетинними користуються для роботи гуашшю й темперою. А кисті-лопатки, флейци й круглі кисті застосовуються для покриття більших по площі поверхонь гуашшю й іншими корпусними (непрозорими) фарбами. Шрифтові роботи, що виконують темперою, клейовими фарбами або розчином мела, виконують щетинними кистями.

Шліпери - особливі пензлі з довгим волоссям - використаються для роботи олійними фарбами на склі, металі й дереві. Така кисть набирає багато фарби, дає можливість простягнути довгу лінію.

Фломастери заправляються спеціальним колірним складом. Ними можна користуватися як звичайними ручками.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-29; Просмотров: 536; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.