Історія(причинно-наслідковий ланцюг подій, що тягнеться з минулого через сьогодення в майбутнє, об'єднаний певною іманентною метою (торжество Просвітництва, комунізму) та центром (Європа))
Постісторія(відмова від «логіки історії» як єдиного процесу, спрямованого в майбутнє; ситуація розриву з минулим, втрата традиції, розгортання в просторі «після часу»)
Референція(за мислимим поняттям завжди криється присутній у реальності відповідник — природа, Бог, суб'єкт)
«Порожній знак» (знак не відсилає до чогось відмінного від себе, оскільки вся реальність семіотизована, отже, знак може відсилати лише до іншого знака і так до нескінченності)
Реальність(зовнішній світ існує реально, як дещо протилежне людському сприйняттю — ідея розрізнення оригіналу і копії, того, хто породив, і те, що породжене, того, хто мислить, і те, що мислиться)
Симулякр (копія копії, що виявляє одну істину: оригіналу ніколи не було, а регресія копій нескінченна)
Онто-тео-телео-фало-фоно-лого-центризм:
1 Можливість побудови вчення про буття (онтології) на основі ідеї референції.
2 Наявність зовнішньої щодо сущого причини, яка його пояснює і структурує.
3 Ідея доцільності (наявності мети) сущого, яка пронизує все існування.
4 Мислення у межах бінарних опозицій, де одна з них (у разі Заходу, чоловіча) придушує іншу (християнство, психоаналіз).
5 Центрованість на голосі, який створює ілюзію реальності виказаних понять, збігання знаку та його референта.
6 Наявність в сущого внутрішньо притаманного смислу (іманентності).
Деконструкція:
1 Відмова від ідеї референції (об'єктивного, поза знаковим наповненням, світу не існує).
2 Суще знаходиться в процесі постійної самоорганізації (різома) і не потребує зовнішньої причини.
3 Зв'язність та доцільність сущого змінюється на розриви, фрагментаризацію, «шизофренізацію».
4 Відмова від жорстких опозицій, деконструкція бінаризму, повноправне існування обох членів дихотомії.
5 Зверненість на письмо, що постає як фрагментарний текст, у нього відсутній Автор, що його створив. Письмо знищує усіляке поняття про джерело письма; письмо — сфера невизначеності, де втрачається будь-яка тотожність автора.
6 Відсутність смислу як нав'язаного репресивною трансцендентною ідеєю.
Метафора дерева: ієрархічна структурованість, де чітко розмежовані початок, середина і кінець, першочергове та другорядне, зовнішнє та внутрішнє за принципом бінаризму
Різома: децентроване середовище, кореневище різоми може розвиватися куди завгодно, ризома нелінійна, а джерелом трансформації виступає іманентна нестабільність, тому середовище різоми є самоорганізованим, тобто синергетичним. Різома — принципово відкрите середовище, в якої немає ні початку, ні кінця, лише середина, з якої виходить множина рівнозначних виходів, які також розгалужуються до нескінченності
Серйозність(називати речі своїми іменами)
Іронія, гра (називати речі протилежними іменами, плутати, змішувати знаки у вільній грі означування, принцип «усе можливо»)
Клінічний аналог — параноя(усе має значення, усе пов'язане, немає нічого випадкового; усе повинно бути підкорене і раціоналізоване згідно з одним великим планом)
Клінічний аналог — шизофренія (усе розірване на уламки, це простір свободи, де смисли зустрічаються та розсіюються, усе має бути звільнене, дешифроване)
Реальність(дана поза суб'єктивними оцінками та інтерпретаціями)
Шизореальність(наголошується на семіотичній вторинності світу, де знаки відсилають до знаків, які, зрештою, окрім самих знаків, нічого не означають. Прорватися до означуваного неможливо)
Молярність (конструювання ідентичностей за допомогою соціальних «машин» — сім'ї, держави, нації, релігії тощо)
Молекулярність(конструювання індивідуальних багатоманітностей шизофренічного досвіду становлення - Іншим — становлення-жінкою, становлення-твариною, становлення-негром і т. д.)
Отже, постмодернізм постає як радикальна критика філософії модерну, виступаючи з проектами радикальної емансипації смислів від будь-якого дискурсу нав'язування та насильства, передусім від декартівського суб'єкту, що ставить раціоналістичне мислення в рамках телеологічного проекту в центр сущого. Відкрити глибші за
Ієрархією пласти реальності, шизофренізувати суще та суб’єкт – ось головна інтенція філософії постмодернізму.
Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет
studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав!Последнее добавление