КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Тема 6. Філософія Середньовіччя
Тема 5. Філософія періоду еллінізму
1. Філософсько-етичні погляди Епікура. 2. Стоїцизм про космос та людину. 3. Античний скептицизм. 4. Філософія неоплатонізму. Методичні вказівки: Започаткування класичної (з латини – «довершеної», «взірцевої») старогрецької філософії пов’язане з ім’ям Сократа (бл. 470 – 399). У центрі філософських роздумів ним поставлено людину. При цьому людина розглядалася не як природна (природа філософа не цікавила), а як етична, моральна істота. Учень Сократа Платон (470 – 399) створив вчення про ідеї (грецькою – “ейдоси”). На думку Платона, насамперед існує царство нематеріальних і вічних сутностей – ідей. Вони є прообразами предметів видимого світу. Ідеї існують об’єктивно, незалежно від пізнання і мислення людей. Така філософська позиція є об’єктивним ідеалізмом. Грецький філософ Арістотель (384 – 324) є засновником формальної логіки, заклав основи метафізики, розробив учення про державу та політичний устрій суспільства. У ІУ ст. до н. е. виникли важливі для розвитку європейської культури вчення: стоїцизм, епікуреїзм, скептицизм, неоплатонізм. Рекомендований перелік літератури до теми № 5: 2, 21, 26, 32, 44, 66, 67, 70, 74, 90, 95, 97, 98, 99, 100, 103, 112.
1. Середньовічна апологетика і патристика. 2. Виникнення і розквіт схоластики. Фома Аквінський. 3. Проблема універсалій в середньовічній філософії. Методичні вказівки: У середньовічній філософії світоглядну основу становив теоцентризм – ідея про єдиного і всемогутнього бога. Причому всі знання, уявлення, міркування будувалися на догматі: віра панує над розумом. З метою беззаперечного обґрунтування цієї думки була сформована патристика (з латини patres – «батько», «отець») – богословські вчення, доктрини та концепції, що слугували християнській релігії. Для ранньої схоластики принциповою була проблема універсалій (з латини – “загальне”). Це відображено у поглядах реалістів і номіналістів. Реалісти доводили, що універсалії (як загальне) існують самі по собі і мають божественне начало. Представники номіналізму реально існуючими вважали лише речі, живі істоти, події тощо. Для них універсалії – продукти людського мислення, абстраговані уявленнями про речі. Найвидатнішим систематизатором середньовічної схоластики вважається італійський філософ і теолог Хома Аквінський. Він пов’язував існування бога з реаліями світу і на цій підставі виводив високо поціновані католицькою церквою п’ять доведень наявності Бога. Активно пропагуючи християнську мораль, цей філософ започаткував ідею розбудови суспільного устрою не на божественному, а на людському законі.
Рекомендований перелік літератури до теми № 6: 2, 19, 21, 24, 26, 32, 66, 70, 74, 81, 90, 95, 97, 98, 99, 100
Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 315; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |