Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема 12. Становлення філософської думки в Україні




Тема 11. Філософсько-правова теорія Г. Гегеля

Тема 10. Філософське і морально-правове вчення І. Канта

 

1. Проблематика і метод у "Критиці чистого розуму" І. Канта.

2. Сфера "практичного розуму". Погляди І. Канта на природу лю­дини.

3. Моральне обґрунтування Кантом держави і права.

Методичні вказівки:

Представниками німецької класичної філософії (XVIII – ХІХ ст.) були І. Кант, Г. Гегель, Л. Фейєрбах. Поставивши в центр існування людини пізнавальний процес, І. Кант (1724 – 1804) здійснив «коперніканський переворот» у поглядах на людське життя. Філософ обґрунтував свою «критику» в основних працях: «Критика чистого розуму», «Критика практичного розуму» і «Критика здатності до судження».

У праці «Критика чистого розуму» І. Кант робить висновок про те, що не пізнання спрямоване на предмети, а предмети на пізнання. Він переконує, що речі, впливаючи на нас, дають не лише різноманітні відчуття, а й викликають внутрішню активність, що надає знанням організований характер. При цьому відчуття не дають нам справжніх знань. Адже світ складається з «речей для себе», які суб’єкт пізнання своїм розсудом розкрити не може, оскільки людина їх створює за допомогою уяви. У цьому проявився агностицизм Канта.

 

Рекомендований перелік літератури до теми № 10: 16, 17, 21, 25, 26, 32, 33, 56, 57, 58 66, 70, 74, 84, 90, 95, 97, 98, 99, 100

 

 

1. Філософське розуміння права.

2. Мораль та моральність.

3. Вчення про громадянське суспільство та державу.

Методичні вказівки:

Видатний представник німецької класичної філософії Георг Вільгельм Фрідріх Гегель (1770 – 1831) називав своє вчення «абсолютним ідеалізмом», виклавши його в різноманітних працях («Енциклопедія філософських наук», «Феноменологія духу», «Наука логіки», «Філософія права»). Філософ вважав основою всіх явищ природи та історії суспільства духовне начало – об’єктивний «світовий дух». Творча дія світового духу проявляється як «світовий розум». Світовий дух набуває впорядкування через «абсолютну ідею». Ця ідея робить увесь світовий дух абсолютним і довершеним. Великою заслугою Г. Гегеля стало обґрунтування діалектики як учення про осмислення буття у цілісності, взаємозв’язках і розвитку.

 

Рекомендований перелік літератури до теми № 11: 16, 17, 21, 25, 26, 32, 33, 56, 57, 58 66, 70, 74, 84, 90, 95, 97, 98, 99, 100

 

 

1. Зародження та ранні етапи розвитку філософії в Україні /XI— XV ст./.

2. Натурфілософські погляди українських просвітників.

3. Філософія в Києво-Могилянській академії.

Методичні вказівки:

Розглядаючи цю тему, слід звернути увагу, що в Україні глибокі філософські роздуми з’явились в добу Київської Русі. Це добре помітно у “Слові про закон і благодать” Іларіона, “Повчанні” Феодосія, “Сказанії про Бориса і Гліба” невідомого автора та ін. Слов’янські отці церкви міркували про бога, призначення людського життя і його смисл на основі власної світоглядної традиції.

Пізніше філософська думка розвивалась завдяки творам Юрія Дрогобича (бл. 1450 – 1494), Станіслава Оріховського-Роксолана (1513 – 1566), Івана Вишенського (бл. 1550 – 1620) та ін. Основним осередком формування класичної філософії в Україні стала Києво-Могилянська академія. Значний внесок у розвиток філософії зробили професори академії Й. Кононович-Горбацький, І. Гізель, І. Кроковський, С. Яворський, а пізніше - Т. Прокопович, Л. Дубневич, М. Козачинський, Г. Кониський. В академії на наукових підставах формувалася теорія пізнання. У курсах філософії, психології, логіки всебічно розглядались проблеми відчуття, пам’яті, уявлень, мови тощо. В академічній філософії були наявні елементи матеріалістичної діалектики. Соціальний напрям філософської думки в академії становили роздуми про людину, суспільство та державний устрій.

 

Рекомендований перелік літератури до теми № 12: 7, 8, 14, 15, 21, 26, 31, 32, 34, 46, 47, 48, 62, 63, 66, 70, 74, 82, 83, 86,87, 88, 90, 92, 93, 95, 97, 98, 99, 100, 105-110, 113-116.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 314; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.053 сек.