КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Завдання для самостійного логічного опрацювання. Завдання 1. З допомогою словника дайте визначення поняттям: теоцентризм, теологія, томізм, номіналізм
Завдання 1. З допомогою словника дайте визначення поняттям: теоцентризм, теологія, томізм, номіналізм, реалізм, неоплатонізм, універсалії, апологетика, патристика, схоластика, креаціонізм, сотерологія, ревеляціонізм.
Завдання 2. З наведеної цитати з’ясуйте: які особливості середньовічного філософського мислення відображає вказаний висновок? Чим, на Вашу думку, зумовлена життєва необхідність «пізнання через благодать»? «Пізнання істини подвійне: це або пізнання через природу, або пізнання через благодать» (Т.Аквінський). Завдання 3. З уривку «О Граді Божім» Августина Аврелія з’ясуйте, як він вирішує проблему співвідношення віри і розуму. Який із запропонованих шляхів пізнання найближче може підвести людину до пізнання божих істин. «До вивчення наук нас веде подвійний шлях – авторитет і розум. У відношенні до часу панує авторитет, а у відношенні до суті справи – розум… Для всіх бажаючих вчитися великому, таємному, цьому служить лише авторитет». «…Інша справа, коли ми віримо авторитету, інша – розуму. …Корисніше вірити авторитету і відповідно до нього вести своє життя. Але якщо ти не в змозі приборкати у собі пристрасного бажання, під впливом якого вирішив дійти до істини шляхом розуму, ти повинен терпеливо виносити цей довгий шлях».
Завдання 4. Дайте пояснення, що таке Град Земний і Град Божий, за Августином? Який зв’язок між двома Градами? Хто є громадянами кожного з Градів? «Не дивлячись на багаточисельність народів, які живуть за своїми звичаями, розмежовуються між собою мовою, одягом, завжди існувало два роди людського спілкування, яке ми, за Писанням, справедливо можемо назвати двома Градами. Один з них складається з людей, бажаючих жити у світі за плоттю; інші – жити за духом. Громадян Земного Града народжує зіпсована гріхом природа, громадян Града Небесного народжує благодать, звільнюючи природу від гріха. До одного з них належить товпа людей, нечестивих в образі людини. До іншого – людей, які віддані єдиному Богу…»
Завдання 5. За таблицею дайте характеристику філософам
ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЮ І САМОКОНТРОЛЮ:
1. В чому відмінність розуміння Єдиного у Платона і неоплатоніків. 2. Які ідеї стоїків лягли в основу християнської філософії? 3. Чим відрізняється вирішення проблеми буття в античній і середньовічній філософії? 4. Обґрунтуйте концепцію часу Августина Блаженного і сучасний погляд на цю проблему. 5. Прокоментуйте положення Августина: «Людину можна любити за Бога в ній». 6. Чому у світі існує зло. Яка природа зла за Августином. 7. Що зближує і що роз’єднує Августина і Платона? 8. Чому й нині не припиняється суперечка між номіналістами і реалістами? 9. Які риси середньовічної філософії зберегли свою актуальність? 10. Проаналізуйте філософський сенс заповідей Христа. 11. Чому поява християнства призвела до радикальної духовної революції? 12. В чому відмінність розуміння «Логоса» в античній філософії (Геракліт, стоїцизм) і у Філона Олександрійського. 13. Які ідеї Арістотеля використовує Тома в своїй філософії?
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА:
1. Герасимчук А.А., Тимошенко З.І.: Курс лекцій з філософії: Навчальний посібник. – К., 1999. – С.40-48. 2. Історія філософії: Підручник / За ред. В.І. Ярошовця. – К., 2002. – С.126-213. 3. Козовик І. Історія філософії.- Ів.-Франківськ, 1999. – С. 123-189. 4. Кондзьолка В.В. Історія середньовічної філософії: Навчальний посібник. – Львів, 2001. 5. Ларіонова В.К. Історія етичних учень: Посібник. - Ів-Франківськ, 2004. – С.84-95. 6. Петрушенко В.Л. Філософія: Курс лекцій. – К., 2001. – С.73-88. 7. Подольська Є.А. Філософія: Підручник. – Харків, 1997. – С.67-79. 8. Предмет і проблематика філософії: Навчальний посібник /За ред. М.А.Скринника, З.Є. Скринник. – Львів, 2001. – С.90-115. 9. Причепій Є.М. Філософія: Посібник. – К., 2001. – С.76-81. 10. Сілаєва Т.О. Філософія: Курс лекцій. – Тернопіль, 2000. – С.37-45. 11. Татаркевич В. Історія філософії. – Львів, 1997. – Т. 1. 12. Хамітов Н.В., Гармаш Л.Н. Історія філософії: Проблема людини та її меж. – К., 2000. – С.53-75.
ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА:
1. Августин Аврелій. Сповідь. – М., 1991. 2. Антология мировой философии: В 4т. – М., 1969. - Т.1. – С. 584-605. 3. Краткий очерк истории философии. – М., 1981. – С.127-145. 4. Соколов В.В. Средневековая философия. – М., 1979. – С.22-64. 5. Чанышев А.Н. Курс лекций по древней и средневековой философии.– М., 1991.
Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 566; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |