КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Алгоритми розв’язків задач. Мета проведення:закріпити теоретичні знання з даної теми через розв’язання практичних завдань
Тема заняття: БУДОВА АТОМА Мета проведення: закріпити теоретичні знання з даної теми через розв’язання практичних завдань Після виконання роботи студент повинен: Знати: теорію будови атома Бора-Зоммерфельда, квантові числа, ядерні реакції, закон радіоактивного Вміти: заповнювати електронами енергетичні рівні атома елементу, характеризувати стан електрону квантовими числами Матеріально – технічне оснащення робочого місця: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва 1. ßê³ ç ÷àñòèíîê: Mg2+, Na+, Si4+, P3– º ³çîåëåêòðîííèìè? Ðîçâ’ÿçóâàííÿ Çàïèøåìî åëåêòðîíí³ êîíô³ãóðàö³¿ âñ³õ ÷àñòèíîê: Mg – 2e ® Mg2+ – 1s2 2s2 2p6 3s0; Na – 1e ® Na+ – 1s2 2s2 2p6 3s0; Si – 4e ® Si4+ – 1s2 2s2 2p6 3s0; P + 3e ® P3– – 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6. Òàêèì ÷èíîì, îäíàêîâó ê³ëüê³ñòü åëåêòðîí³â ì³ñòÿòü Mg2+, Na+, Si4+ 2. Ñêëàñòè åëåêòðîííó ôîðìóëó åëåìåíòà ç ïîðÿäêîâèì íîìåðîì 33. ßê ðîçì³ñòÿòüñÿ åëåêòðîíè â öüîìó àòîì³ íà åíåðãåòè÷íèõ ï³äð³âíÿõ? Ðîçâ’ÿçóâàííÿ Ïîðÿäêîâèé íîìåð åëåìåíòà âêàçóº, ùî â àòîì³ º 33 åëåêòðîíè. Çàïîâíåííÿ åíåðãåòè÷íèõ ð³âí³â ³ ï³äð³âí³â â³äáóâàºòüñÿ â³äïîâ³äíî äî ïðèíöèïó íàéìåíøî¿ åíåð㳿. Åëåêòðîííà ôîðìóëà ìèø'ÿêó: 33As)))) 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 4s2 3d10 4p3 2 8 18 5
Åëåêòðîííî–ãðàô³÷íà ôîðìóëà Арсену:
4ð3
4s2 3d10
3s2 3p6
2s2 2p6
1s2
Зміст завдань для самоконтролю 1. Çàïèñàòè åëåêòðîííó ôîðìóëó àòîìà ³ç çàðÿäîì ÿäðà +22. 2. ßêèé ï³äð³âåíü ³ â ÿêîãî åëåìåíòó ïî÷èíຠçàïîâíþâàòèñÿ ï³ñëÿ 4s–ï³äð³âíÿ? 3. Íàïèñàòè åëåêòðîííî–ãðàô³÷íó ôîðìóëó àòîìà õðîìó. 4. ßê³ ç ïðèâåäåíèõ åëåêòðîííèõ êîíô³ãóðàö³é º íåìîæëèâ³: a)5d3; á)1p4; â)3s2; ã)3f7; ä)2p6? ×îìó? 5. Cê³ëüêè åíåðãåòè÷íèõ ï³äð³âí³â ì³ñòÿòü àòîìè êîáàëüòó? 6. Çàïèñàòè åëåêòðîííî–ãðàô³÷íó ôîðìóëó àòîìà âóãëåöþ â îñíîâíîìó ³ çáóäæåíîìó ñòàí³. 7. ßê³ ç ïðèâåäåíèõ åëåêòðîííèõ ôîðìóë º íåìîæëèâ³: a)4s2; á)2f12; â)3d2; ã)5f7; ä)2p7? ×îìó? 8. Còðóêòóðà çîâí³øíüîãî åëåêòðîííîãî ð³âíÿ àòîìà åëåìåíòà çàê³í÷óºòüñÿ 4s2. ßêèé öå åëåìåíò? 9. Çàïèñàòè åëåêòðîííî–ãðàô³÷íó ôîðìóëó éîíó Ca2+. Íà ñê³ëüêîõåíåðãåòè÷íèõ ï³äð³âíÿõ ó íüîãî º åëåêòðîíè? 10. Çàïèñàòè åëåêòðîííó ôîðìóëó éîíó I–. Cê³ëüêè âñ³õ ð–åëåêòðîí³â º ó íüîãî? 11. ßêèé åëåìåíò ìຠåëåêòðîííó êîíô³ãóðàö³þ 1s22s22p63s23p64s23d10? ßêó âàëåíòí³ñòü â³í ìîæå ïðîÿâëÿòè ó ñâî¿õ ñïîëóêàõ? 12. Çàïèñàòè åëåêòðîííî–ãðàô³÷íó ôîðìóëó àòîìà ôîñôîðó â îñíîâíîìó ³ çáóäæåíîìó ñòàí³. 13. Çàïèñàòè åëåêòðîííó ôîðìóëó àòîìà ³ç çàðÿäîì ÿäðà +18. Ñê³ëüêè ïðîòîí³â, íåéòðîí³â ³ åëåêòðîí³â º ó íüîãî? 14. Çàïèñàòè åëåêòðîííó ôîðìóëó àòîìà ñ³ðêè â îñíîâíîìó ³ çáóäæåíîìó ñòàí³. ßêó âàëåíòí³ñòü âîíà ìîæå ïðîÿâëÿòè ó ñâî¿õ ñïîëóêàõ? 15. ßêèé åëåìåíò ìຠåëåêòðîííó êîíô³ãóðàö³þ 1s22s22p63s23p64s23d5? Ñê³ëüêè ïðîòîí³â, íåéòðîí³â ³ åëåêòðîí³â º ó íüîãî? 16. ×îìó õðîì ³ ñ³ðêà ðîçì³ùåí³ â îäí³é ãðóï³ ïåð³îäè÷íî¿ ñèñòåìè? ×îìó ¿õ ðîçì³ùóþòü â ð³çíèõ ï³äãðóïàõ? Çàïèñàòè åëåêòðîíí³ ôîðìóëè àòîì³â öèõ åëåìåíò³â. 17. ×îìó ôîñôîð ³ âàíàä³é ðîçì³ùåí³ â îäí³é ãðóï³ ïåð³îäè÷íî¿ ñèñòåìè? ×îìó ¿õ ðîçì³ùóþòü â ð³çíèõ ï³äãðóïàõ? Çàïèñàòè åëåêòðîíí³ ôîðìóëè àòîì³â öèõ åëåìåíò³â. 18. Ñê³ëüêè åëåêòðîííèõ ð³âí³â º â ÷àñòèíîê Mn, Mn2+, Mn4+? 19. ßê³ ç éîí³â Br–, Rb+, Se4+, Se2– ìàþòü åëåêòðîíí³ îáîëîíêè ïîä³áí³ äî àòîìà êðèïòîíó? 20. ßê³ ç éîí³â Sb3–, I–, Cs+, Te2– ìàþòü åëåêòðîíí³ îáîëîíêè ïîä³áí³ äî àòîìà êñåíîíó? 21. ßê³ ç éîí³â Fe2+, Co3+, Cr3+, Ni2+ º ³çîåëåêòðîííèìè (ì³ñòÿòü îäíàêîâó ê³ëüê³ñòü åëåêòðîí³â)? 22. ßê³ ç ÷àñòèíîê S, Cl–, P3+, S2– º ³çîåëåêòðîííèìè? 23. Âêàçàòè éîíè åëåìåíò³â ²²² ïåð³îäó ïîä³áí³ çà åëåêòðîííîþ áóäîâîþ äî àòîìà Ne. 24. Âêàçàòè éîíè åëåìåíò³â ²V ïåð³îäó ïîä³áí³ çà åëåêòðîííîþ áóäîâîþ äî àòîìà K. 25. Åëåêòðîííà îáîëîíêà àòîìà åëåìåíòà ì³ñòèòü 35 åëåêòðîí³â. Ñê³ëüêè ïðîòîí³â ó ÿäð³ öüîãî àòîìà? ßêèé öå åëåìåíò? Çàïèñàòè éîãî åëåêòðîííó ôîðìóëó. 29. ßêå ìàêñèìàëüíå ÷èñëî åëåêòðîí³â ìîæå áóòè â àòîìà, ÿêùî éîãî ãîëîâíå êâàíòîâå ÷èñëî n äîð³âíþº 4? 30. Çàïèñàòè åëåêòðîíí³ ôîðìóëè éîí³â Fe2+, Fe3+. Рекомендована література:[1 – 4, 6]
Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 377; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |