Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Варіант 5. У праці «Філософія мистецтва» І




Варіант 4

Варіант 3

Варіант 2

Варіант 1

Модуль І

У праці «Філософія мистецтва» І. Тен стверджує, що історія мистецтва має свій особливий простір і час, який не співпадає з реальною історичною хронологією. «Історія мистецтва – це драма, де всі особи присутні одночасно». Вона пов’язує минуле, теперішнє та майбутнє в одну мить. У мистецтві поняття «раніше» і «пізніше» є дуже відносними. Шекспір не «знімає» Софокла, Ренуар не «заперечує» Рембрандта, Бетховен не «відмінює» Баха. Усі вони існують у єдиному не-євклідовому просторі, де «попереднє» та «наступне» створюють парадоксальну «атемпоральну цілісність».

Чи згодні ви з думкою І. Тена? Якщо так, чи є тоді прогрес у мистецтві? Якщо ні, тоді в чому полягає розвиток мистецтва?

Осмислюючи логіку розвитку мистецтва, А. Рігль запроваджує концепт «художньої волі» (Kunstwollen). «Художня воля – це телеологічний принцип, що обумовлює історичну зміну стилів та еволюцію форм мистецтва в досягненні їх найвищого ідеалу».

Ретельно проаналізуйте теорію А. Рігля. Яким чином концепція А. Рігля, з одного боку, пов’язана із розвідками про «світову волю» А. Шопенгауера, а з іншого – з системою Г. Гегеля, де історія людства співпадає з розвитком Абсолютної ідеї, яка має власну логіку, що відмінна від мети окремих націй чи держав?

Досліджуючи художній образ, А. Банфі говорить, що «образ є сильним не тому, що він є прекрасним, а тому, що він дає надзвичайно широкі та глибокі асоціації».

Чи поділяєте ви позицію А. Банфі? Якщо так, чи є тоді художній образ автономним явищем, незалежним від волі інтерпретатора? Якщо ні, який тоді критерій оцінки ви пропонуєте?

В своїх розвідках, присвячених музиці, Ф. Ніцше стверджує, що «музика – це стихія буття». «Музика не є мистецтвом. Вона є більш, ніж мистецтво». «Музика – це форма об’єктивації волі. Музиці не потрібні ні образи, ні поняття; її природа безмежна. Музика здатна проникати у саму сутність речей». Отже, «музика присутня у кожному мистецтві. Вона поєднує всі мистецтва; музика – це першоджерело творчості взагалі».

Чому, на думку Ф. Ніцше, саме музика виражає «художню сутність світу», а не поезія (як, скажімо, у Г. Гегеля чи М. Гайдеггера)?

В роботі «Воля до влади» Ф. Ніцше зазначає, що між класикою та романтизмом є суттєва різниця. Це обумовлено тим, що їх творчим імпульсом є протилежні можливості. «Класичний художник починає творити тому, що бачить у світі гармонію і прагне її показати. Романтичний художник, навпаки, починає творити тому, що бачить у світі відсутність гармонії і прагне її знайти». Отже, «класичний художник працює тоді, коли він звертається до світу; романтичний художник, навпаки, працює тоді, коли він залишає світ і звертається до себе».

Як Ф. Ніцше моделює ці творчі установки? Чому основою творчості класика є дія, а романтика – протидія? Окресліть головні тези Ф. Ніцше на цю тему.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 294; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.