Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Г. Зедльмайра




Зміст лекційної частини

Мистецтво як «барометр» сучасної цивілізації в концепції Ганса Зедльмайра (1896–1984). Періодізація творчості Г. Зедльмайра. Проблемне коло його робіт. «Втрата серцевини: образотворче мистецтво ХІХ–ХХ ст. як симптом і символ часу» (1948). «Революція сучасного мистецтва» (1955). «Художній твір та історія мистецтва» (1956). «Поетичне слово і мистецтво» (1957). «Епохи і творіння» (в 3 т., 1958–1983). «Мистецтво та істина: про теорію та метод в історії мистецтва» (1959). «Смерть світла» (1964). «Зруйнована краса» (1965). «Естетичний анархізм у романтизмі та модерні» (1971). Парадокси Г. Зедльмайра.

Методологічна основа концепції Г. Зедльмайра. Гештальт-психологія (М. Вертгеймер, Х. фон Еренфельс, В. Келер, К. Коффка, К. Левін) і теорія «чистого зору» К. Фідлера. «Зір через гештальт» (1925) Г. Зедльмайра як маніфест нового підходу до мистецтва.

Ключові проблеми філософії мистецтва Г. Зедльмайра. Історія мистецтва та її логіка. Проблема аналізу і реконструкції художнього процесу. «Чотири доби світового мистецтва» Г. Зедльмайра та християнська телеологія.

Проблема відродження історичної спадщини. Традиція та новація в мистецтві. «Стиль без стилю». Архаїзація та модернізація як «дві спокуси нашого часу». Конверсія мистецтва.

Проблема деномінації мистецтва. Трансформація мистецтва в не-мистецтво. «Демаркаційна лінія». Чи є альтернатива «лімінальному мистецтву»?

Місія мистецтва. Мистецтво як «безпосереднє бачення істини». Істина життя та істина мистецтва. «Естетична істина» («Asthetische Wahrheit»). Істина і трансценденція. Мистецтво як автономний світ. Художня картина світу.

Мистецтво і його автентичність. «Чуттєве ядро» («Anschaulich Kern») мистецтва. Проблема збереження «сутності» мистецтва. «Світлоносна» та «образотворча» природа мистецтва. Поняття «світло-образ» («Lichtbild»).

Г. Зедльмайр про сучасне мистецтво. Криза мистецтва та її симптоми. «Втрата серцевини». Смерть Gesammtkunstwerk’а. «Мистецтво, що себе створює» і «мистецтво, що себе руйнує». Analogia morbi. Чи має мистецтво майбутнє?

Modernе Kunst як символ часу. Абстрактне мистецтво (як відмова від реальності). Нефігуративне мистецтво (як відмова від людини). Технічне мистецтво (як відмова від природи). Без-образне мистецтво (як відмова від ідеалу).

«Революція сучасного мистецтва»: межі та можливості. Революція та її тактика. «Мистецтво, що не бажає бути мистецтвом». Класика і авангард: заперечення чи емансипація? «Мистецтво по той бік мистецтва»: проблема дефініції. Поняття «пара-мистецтво». Функції та форми пара-мистецтва.

Специфіка сучасного мистецтва. Образи і знаки сучасного мистецтва: «одинока людина», «крик», «толпа», «страх». Парціальне мистецтво. Апокаліптична метафорика дадаїзму, сюрреалізму, експ-ресіонізму.

«Митець у вирі подій». Призначення художника. «Обличчя» та «маска» сучасного митця. Поняття «протейний художник». Особливості «протейних митців» (П. Пікассо). «Людина без якостей» Р. Музіля та «протейний художник» Г. Зедльмайра. Homo artifex: релікт чи реальність?

Г. Зедльмайр і його школа (Г. Бауер, Ф. Фурман, В. Мессерер, Г. Кун, Ф. Піль). Підсумки та перспективи концепції Г. Зедльмайра.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 367; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.