КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Тема 13. «ауратичне мистецтво» В. Беньяміна
Зміст лекційної частини Вальтер Беньямін (1892–1940) як пророк нової естетики. Творча спадщина В. Беньяміна. «Два вірші Ф. Гельдерліна» (1915). «Розуміння художньої критики у німецькому романтизмі» (1919). «Походження німецької барочної драми» (1925). «Сновидний кітч» (1925). «Сюрреалізм: новий моментальний знімок європейської інтелігенції» (1929). «Історія фотографії» (1931). «Франц Кафка» (1934). «Твір мистецтва у добу його технічної репродукції» (1935). «Про деякі мотиви у Бодлера» (1940). «Про поняття історії» (1940). В. Беньямін як «призматичний мислитель» (Prismatischer Denker). Глибина і масштаб беньямінівських студій. В. Беньямін як теоретик «Modernе Kunst». Специфіка позиції В. Беньяміна. Парадокс беньямінових коливань між модерном і анти-модерном. Позиція В. Беньяміна як «деконструктивна подорож між традицією та модерністю» (Р. Альєр), «перебування між ностальгією та революцією» (Ж. Гагнебен), «пошук справжньої модерності» (Ж. Лякост), «транс-темпоральний підхід до історії» (Ж. Діді-Юберман). В. Беньямін як критик «Modernе Kunst». «Мистецтво у добу його технічної репродукції». Розпад «аури». Мас-медіа та стереотипізація мистецтва. Шоу-індустрія та «фабрика зірок». Тріумф і криза тотальної комунікації: теорія В. Беньяміна як «ключ» до розуміння мистецьких стратегій 1980–1990-х рр. В. Беньямін як апологет «Modernе Kunst». «Traumkitsch»: мрія, що перетворюється на кітч. «Істина п’яного часу». Надія. «Angelus Novus»: історія між есхатологією та месіанізмом. Авангард і проблема повернення «аури». В. Беньямін як сучасник «Modernе Kunst». В. Беньямін і дадаїзм (Г. Гросс, М. Дюшан, Ф. Пікабія). В. Беньямін і сюрреалізм (А. Бретон, М. Моріз, Л. Арагон). В. Беньямін і концептуалізм (Й. Кошут). В. Беньямін і поп-арт (Е. Уорхол). «Проект аркади» (Passagen-werk) В. Беньяміна. В. Беньямін як філософ «Modernе Kunst». Філософія театру В. Беньяміна. «Епічний театр» як ідеал нового (неарістотелівського) мистецтва. В. Беньямін і Б. Брехт про мету нового театру. Концепція жесту. Жест як «смисловий образ» (bildnerische Geste). Жест як універсальна категорія літератури (Т. Манн, Ф. Кафка, М. Пруст). Філософія літератури В. Беньяміна. «Світ як книга»: С. Маларме, П. Целан і В. Беньямін. «Mise en abyme»: А. Жид і В. Беньямін про «твір у творі». Літературна рефлексія як «віддзеркалення» світу. Метафоріка і метафізика. «Революційний містицизм слова». Філософія мови В. Беньяміна. Алегорія і символ: дві форми репрезентації реальності. «Символічна картина світу». Ілюстрація загального в особливому. «Тоталізація» як фігуральний зміст символу. «Алегорічна картина світу». Ілюстрація загального через одиничне. «Сингулярізація» як фігуральний зміст алегорії. Символічне і алегоричне мистецтво як «знаки доби». Філософія образу В. Беньяміна. Образ як візуалізація дійсності. Поняття «діалектичний образ» (dialektishes Bild). Поняття «інтелектуальний образ» (Denkbilder). Структура і функції образів. «Образ як діалектика в зупинці» (Bild als die Dialektik im Stillstand). Філософія фотографії В. Беньяміна. Фотографія як вид мистецтва. Візуальна природа фотографії. Функції фотографії (меморіальна, репрезентативна, естетична). Поняття «фото-образ». Фотографічний код. Філософія кіно В. Беньяміна. Кіно як вид мистецтва. Синтетична природа кіно. Поняття «кіно-образ». Монтаж і кіно-асоціація. Простір і час кіно. «Visionsraum» як художній хронотоп. Творчість В. Беньяміна в оцінках дослідників. В. Кемп: «Вальтер Беньямін і наука естетики» (1982). Дж. Робертс: «Вальтер Беньямін» (1982). Р. Волін: «В. Беньямін: естетика демістифікації» (1982). С. Бак Морс: «Діалектика зору: В. Беньямін і проект аркади» (1989). М. Коен: «Профанна ілюмінація: В. Беньямін і сюрреалістична революція в Парижі» (1993). М. Рамплі: «Проект аркади В. Беньяміна і атлас пам’яті А. Варбурга» (1999). В. Хансен: «Портрет меланхолії: В. Беньямін, А. Варбург, Е. Панофський» (2002). К. Емден: «Nachleben: культурна пам’ять у В. Беньяміна і А. Варбурга» (2003). Ж. Л. Нансі: «Основа образу» (2005).
Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 552; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |