Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Варіант 10. Порівнюючи кіно-образ і фото-образ, В




Варіант 9

Варіант 8

Порівнюючи кіно-образ і фото-образ, В. Беньямін акцентує їх суттєву різницю. «Кіно-образ, на відміну від фото-образу, має специфічний асоціативний зміст, що не вичерпується візуальним рядом». Цей зміст знаходиться не в окремих кадрах (або фотографіях), а в їх взаємодії. Кіно-образ, на думку В. Беньяміна, є таким екранним художнім рухом, який глядач сприймає, переходячи від «зображеного» (візуального) змісту до «не-зображеного» (асоціативного). Отже, «кіно-образ – це не сума чи проста послідовність кадрів, значень і смислів, але сам перехід матеріального в ідеальне, який розгортається в уяві глядача». Таким чином, «якщо фотографія – це візуальне мистецтво, то кінематограф – це синтетичне мистецтво».

Чи поділяєте ви позицію В. Беньяміна? Які є ще відмінності між фото-образом та кіно-образом?

Аналізуючи класичне мистецтво, В. Беньямін стверджує, що воно має власну «ауру», тобто особливу духовну енергію, яку твір передає глядачеві. Проте сьогодні, з появою нових технічних засобів репродукції, класичне мистецтво втрачає свою ауру. По-перше, копіювальна техніка вилучує твір із традиції, навантажуючи його хибними чи нерелевантними конотаціями. По-друге, тиражуючи твір мистецтва, вона стирає його оригінальність і робить його появу масовою, тобто стереотипною. По-третє, вона баналізує його естетичне сприйняття. Отже, коли ми бачимо шедевр на «кожному перехресті», він вже не хвилює нас, як це було раніше.

Чи згодні ви з В. Беньяміном? Чи дійсно фотографічні копії картин старих майстрів, які сьогодні глядач споживає у вигляді репродукцій, посилюють баналізацію естетичного смаку? Чому твір мистецтва (навіть шедевр, написаний великим майстром) змінює свою природу в залежності від соціальних умов його сприйняття?

Досліджуючи сучасне мистецтво, Г. Зедльмайр у праці «Втрата серцевини: образотворче мистецтво ХІХ–ХХ ст. як симптом і символ часу» зазначає, що воно переживає кризу. Зміна, яку ми бачимо у мистецтві (абстракція, відмова від зображення людини і реальності, машинізація дійсності), є прямим наслідком зміни у світогляді. Цю зміну Г. Зедльмайр пов’язує із «втратою людяності».

На думку Г. Зедльмайра, «втрата людяності» має сім головних аспектів: 1) руйнується відношення людини до Бога (атеїзм); 2) руйнується відношення людини до себе (розкол «Я»); 3) руйнується відношення людини до людини (соціальне відчуження); 4) руйнується відношення людини до природи (техногенні катастрофи, екологічна криза); 5) руйнується відношення людини до історії (розрив з традицією); 6) руйнується відношення людини до духовності (ідеали змінюються на ідоли); 7) руйнується відношення людини до світу речей (фетишизм).

Чи можна казати про повну аналогію між «духовною ситуацією часу» та «духовною ситуацією у мистецтві»? Які конкретні приклади «втрати людяності» у мистецтві наводить Г. Зедльмайр?




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 391; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.