КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Історико-теоретичні витоки
Етичні аспекти політичних компромісів. Демократизація українського суспільства і утвердження політичної етики. Історико-теоретичні витоки. Питання контролю засвоєння матеріалу 1. В чому полягає моральна сутність принципів ділової етики? 2. Як проявляється посередницька роль фірми і її керівника в суспільній системі? 3. Які можливі порушення етики найму та звільнення працівника? 4. Яким чином можна визначити рівень справедливої зарплати працівника? 5. В чому проявляється взаємозв'язок бізнесу та екології навколишнього середовища? Література
1. Шепель В. Управленческая зтика. - М., 1989. 2. Блюмкин В.А. Бюрократизм: социально-нравственньіе аспектьі. М.,-1990. 3. Антисуржик. Львів, - 1994. 4. Герет Т., Клоноскі Р. Етика бізнесу. - К., 1997. 5. Дороніна М.С. Культура спілкування ділових людей - К., 1998. 6. Деловой зтикет. - М, 1998.
Тема 8. ЕТИКА ПОЛІТИЧНОЇ ПОВЕДІНКИ. Важливим аспектом ділової етики є етика політичної поведінки. Формування політичної етики - настійна потреба сьогодення. Як вона зароджувалась і розвішалась? Які її норми і принципи? Які умови потрібні для повноцінного функціонування політичної етики в нашій державі? Ці та інші актуальні питання вимагають ґрунтовного аналізу. Для всіх нас є очевидним, що наше суспільство перебуває під сильним впливом політичної активності населенім. Розворушені політичні пристрасті тих, хто ще зовсім недавно перебував у глибокому снібайдужості, апатії. Заради свободи, торжества утвердження демократії люди виявились готовими відкласти свої звичні заняття, професійні турботи, щоб активно включитись у політику. Останнім часом політична активність людей значно спала. Зменшилась, кількість різних мітингів, демонстрацій. Разом з тим все ще залишається достатньо високою політизація масової свідомості. Одночасно слід визнати, що ріст політичної активності населення значно перевищує розвиток політичної культури, особливо політичної етики. З різних ідеологічних трибун постійно звучать нарікання на нерозвиненість стичних норм політичної культури у народних депутатів і самого народу. Про політичну етику згадують як про рятівницю від надлишкової політизації.
Шлях до розуміння політичної етики лежить через прикладання норм і цінностей суспільної моралі до сфери політичної діяльності. Основою політичної етики є суспільна моральність в цілому. Остання ж найповніше проявляється в громадянському суспільстві, тобто в сфері дії недержавних регуляторів громадянської поведінки людей. Етика громадянського суспільства, як норма поведінки, регулює відносини осіб у сфері майнових, культурних, духовних, конфесійних інтересів. В ній розвинулися різні аспекти підприємницької етики, трудової і професійної моралі, етики споживання, дозвілля. Всі вони базуються на головній цінності громадянського суспільства - на свободі особи, зокрема на свободі її морального вибору. У громадянському суспільстві різні демократичні інститути, зокрема партії та громадсько-політичні організації, виступають основним засобом вирішення суперечливих інтересів різних соціальних груп. Поскільки перші зачатки такого суспільства ми бачимо в старогрецьких полісах, то деякі політологи схильні вважати, що саме тоді і з'явились перші паростки політичної етики як сукупність певних правил, публічної змагальності за право на державну владу. Норми політичної етики поширювались на мистецтво публічних виступів, форми участі громадян у державних справах, на свободу критики, характер взаємодії різних інститутів влади. Отже, політична етика, як сукупність певних норм, була засобом стимулювання емоцій маси, підтримання режиму рівноваги влади в полісі. Питання поширювались на досягнення взаємного довір'я між громадянами, громадянської згоди, добровільного підкорення порядкові. Ця етика створювала і підтримувала образ ідеальної політичної людини (Аристотель: "жити в суспільстві означає жити політично"), яка об'єктивно дбає не стільки про власне благо, скільки про громадянський спокій у своєму полісі. Ці норми орієнтували на поміркованість, стриманість, доброзичливість як натовпу, так і аристократичних груп управління. Вони регулювали відносини справедливості і соціальної гармонії між групами майнової і навіть правової нерівності. Звичайно, політична етика стародавнього світу - поняття дещо умовне. Чимало істориків та політологів прагнуть не ототожнювати норми політичної поведінки переважно прямої античної демократії з політичною етикою представницької демократії сучасності. Античність лише створила прообраз громадянського суспільства. Тому політична етика античності може розглядатися лише як прообраз сучасної політичної етики. Це були витоки. Тільки в процесі формування громадянського суспільства і демократії в Новому часі могла скластися політична етика як сукупність цінностей і норм, які орієнтують і регулюють дії політиків, всіх активнодіючих учасників політичного процесу. Спочатку прообрази норм і цінностей політичної етики виникли в рамках ідеології і моралі лібералізму, який віддавав перевагу свободі над рівністю. Одночасно утверджується політичний лібералізм зі своєю етикою діяльності. Це етика політико-правової рівності людей, легітимних інтересів, тобто законної боротьби за владу. Відбувся перехід до нової політичної культури, в рамках якої і виникає етика. Вона служить тому, щоб поставити під контроль громадянського суспільства державну владу. Такий контроль здійснюється з допомогою: • представницької демократії; • реалізації принципу поділу влади; • узаконення конфліктів у боротьбі за владу; • виключення концентрації політико-правової влади у певної соціальної групи. Політична етика вимагала самообмеження влади, верховенства закону в правовій державі. Утверджувались норми депутатської етики, парламентського політичного суперництва. Політична етика, будучи продуктом демократизації суспільства, в свою чергу сприяє поглибленню самоуправлінських процесів. А демократія, в свою чергу, зміцнює норми політичної етики. Вони посилюють цивілізованість у політичних відносинах на всіх рівнях, сприяють розширенню прав людини. В постіндустріальну епоху відбудеться оновлення громадянського суспільства, його політичної етики.
Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 516; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |