Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Докласичний період Античної філософії (досократики). Пошук першопричини




6-5 ст. до н.е. Цей період х-ся пошуком первоначал буття, натурфілософією. На місце одухотвореної природної реальності постають безособистісні стихії; в природі є лише теперішнє.

Мілетська школа: Фалес, Анаксімандр і Анаксімен. Поставили питання: як виникла природа (фюзіс, архе, з чого все виникло). Природа як перша фундаментальна реальність – первинна і постійна, на противагу тому, що вторинне, похідне і плинне. Тому їх звуть фісіологами, фізиками (не в сучасному сенсі слова). За природністю стояв інтерес до законів, за якими існує ця природа.

Досократики – тому, що Сократ кардинально змінив екстравертивні орієнтації попередників, звернувши увагу на внутрішній світ л-ни.

Греки бачили єдність космосу і якогось явища, в основі всього лежить першоречовина; це і дух, і матерія: це символ нескінченності, вся природа божественна і одухотворена. У Фалеса -вода, у Анаксімандра - апейрон (як хаос, завжди він є, тільки в різних формах, боротьба протилежностей), у Анаксімена – повітря, з якого виникли 4 елементи: вогонь, вода, повітря, земля.

Піфагор « Наука чисел і мистецтво волі - ось два ключі магії, які відкривають двері Всесвіту» - число як принцип кожної речі. Школа П-ра.

Геракліт Ефеський: нормальний стан реальності – це постійне становлення, зміна і перехід (приклад річки). Вогонь – як першоречовина, як постійно змінювана форма: «Мірами спалахує, мірами згасає» - міра – як закон, логос, вияв міри і послідовності. «Мудреці почули і зрозуміли слово, інші – почули і не зрозуміли, а треті – і не чули його».

Елейська школа: Ксенофан, Парменід – якщо все існуюче є проявом першоречовини, то як ця першоречовина притаманна всім предметам? Висновк: всі предмети існують – це буття – воно є. Буття – всеосяжне, є скрізь, заповнює увесь простір. Небуття немає, отже немає й ніяких змін, ніякого руху, є лише буття. Чуттєве сприйняття має ілюзорну форму знання. Зенон – 5 апорій (ускладнень, доказів від протилежного): немає ніякого руху. Якщо зміна – це ілюзія, то стає неможливим пізнання. Криза.

Емпедокл – як існує рух? Все почалося з ідеї існування першоречовини. Якщо першоречовин кілька, вони можуть обмінюватися місцями, рухатися, зберігаючись у тому самому обсязі.

Анаксагор -Розум (нус)–у світі різне поєднання першоречовин («гомеомерій») утворюють світ: «Все у всьому».

Атомізм Левкіппа-Демокріта – існує дві першоречовини: атоми і порожнеча. Їх можна обмінювати місями, отже, рух є: атоми, рухаючись в порожнечі за законом необхідності. Атом – це неподільність. Чуттєве сприйняття – це ілюзія. Різна форма атомів, отже речі, які нас оточують – це сукупність атомів і порожнечі. Демокріт завершує докласичний період, формується класика.

Софісти (7-6 ст.; 5-4 ст.?) – люди, які присвятили себе розумовій діяльності, вчителі риторики; навчали платно; софістика: Протагор – дає визначення людини, отже, поряд з природою з'являється л-на. « Л-на це міра всіх речей, існуючих в тому, що вони існують, неіснуючих в тому, що вони не існують». Людина виходить за власні межі, з'являється свідомість. Горгій – « Нічого не існує, якщо що-небудь існує, то воно не пізнаване. Якби воно навіть і було пізнаним, то його не можливо передати іншому». Продік.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 790; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.