Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Пізня античність: основні ознаки. Етичність і еклектичність філософії еллінізму




Епоха еллінізму виникає разом з утворенням імперії А.Македонського і до падіння Зах. Рим. імперії. Це слідування античній традиції. Завершив античну класику.

Полісний грек брав участь у всіх справах поліса, а в імперії л-на перетворилася на непотрібну і загнану к глухий кут. Проте пізня античність не була теоретичним занепадом. В філософському сенсі вона дала прекрасні зразки думки і дії. Тепер Пізня Античність у сфері філософії зосереджувалась на інших проблемах: від самосущого вона перейшла до віднайдення справжнього місця л-ни в світі, до пошуку і здійснення внутрішньої свободи л-ни як такої.

Візитка пізньої античності:

1. філ.-ка увага зосереджена на проблемі людської індивідуальності;

2. вторинність багатьох ідей (наслідування попередніх філософів). Проте це самостійні с-ми думки, які функціонували в руслі дух. традицій.

3. ф-ка еклектика (поєднання) різних ідей;

4. співвідношення філ.-ї думки з іншими видами дух. досвіду (містика, релігія, філ.-я).

5. структурованість ф-го вчення – фізика, логіка, етика.

 

Філософія раннього еллінізму (2-1 ст.ст. до н.е.).

Приблизно в часи Олександра Македонського засновані 4-и школи.

Кініки. Антисфен(бл. 450-бл.360 до н.е.). Діоген (бл. 400-325 до н.е.)- відмова від потреб; цинізм – відмова від благ і байдужість до благ.

Скептики (від гр.. скептукос – той, що досліджує і критикує).Пірон (360-270 до н.е.) – ідея атараксії – «безмятежности» - «Утримуватись від б.-яких суджень про будь-що», невозмутимость.

Епікурейці. Епікур (341-270 до н.е.) – критикує вчення Демокріта: як взаємодіють чуттєві речі з ідеальними, чому атоми рух-ся в порожнечі? Атоми падають в порожнечу, бо в них є вага. Атоми падають жорстко впорядковано, рух атомів паралельний, отже атоми зустрічатися не можуть, і світ стає неможливим (бо атомізм Демокріта пояснив видимість світу через зустріч атомів). Епікур: атоми не мають частин, це цілісність, кожен з них рух-ся по-своєму: атоми відхиляються від прямої лінії, рух у кожного свій. Отже, атоми можуть зустрічатися, тобто світ існує. «Якщо в основу світу покладений хаотичний рух атомів, то який у світі може бути порядок?»

Етика: «жизнь и смерть не страшн. для мудреца». Поки ми існуємо, смерті немає, коли смерть прийде, нас більше не буде. Принцип гедонізму – задоволення: постійне, рівне духовне блаженство.

Стоїки (3 ст. до н.е. – 3 ст. н.е.): Плутарх, Цицерон, Сенека, Марк Аврелій. Стоїк – мудра л-на, яка мужньо виносить всі негаразди і лишається спокійною, незважаючи ні на що. Ідея «бесчувственного мудреца». Л-на має найвище призначення, яке полягає у свободі від зовнішніх переконань і пристрастей. «Когда б весь мир, дав трещинку, распался, безтрепетним в развалинах остался». Римський стоїк Епіктек: діалог «Кат і жертва»: жертва смертна, загине з необхідністю, кат уб’є жертву (тіло), але в мені, окрім тіла, є ще щось, без чого тіло не є життєвим, це те, що не підвладне необхідності. Це душа, якій підвладні всі тіла, це реальність потужніша від тілесної.

Сенека: «Розумного доля веде, а дурного тягне».

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 1222; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.