КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Філософія епохи Відродження: нове бачення людини.
Феномен схоластичної філософії. Патристика як філософування в вірі. Філософія Середньовіччя: грунт, проблематика, специфіка. Неоплатонізм як передумова виникнення Християнської філософії. Пізній еллінізм (3-4 ст.ст.). Неоплатонізм – синтез ідей Пл. і Ар., стоїків, діалектика платонівської тріади: єдине, розум, душа. Вмістив ранні християнські погляди. Плотін (бл. 205-270). Школи неоплатонізму: є духовна реальність, яка багатша за речову реальність. Тріада: вчення про тріаду – це ступені створення нашого світу, шлях для душі л-ни до Бога, шлях очищення л-ни: 1.Єдиною реальністю є Єдиний («Першоєдиний»), як духовність, концентрована у найвищій мірі своєї творчої міри; Єдиному замало безмежності, навіть у нескінченності йому тісно, він переливається (еманує) через краї безмежності. Бог не може не творити, бо він не вміщується в безмежності. 2. Бог створює Нус (розум), який покладений в основі раціо, як упорядковуючий, новий тип духовності, як перше породження Єдиного. Це спокійна дзеркальна реальність, сам Єдиний може збагнути себе, дивлячись у Нус, як у дзеркало. Дивлячись в середину себе, Нус бачить Єдиного. Дивлячись поза себе, Нус бачить світ ідей, світову душу. 3. Світова душа – це рух світу і життя. Коли вона дивиться в середину себе, бачить Нус, потім – і Першоєдиного. Коли дивиться поза себе, то споглядає матерію, в яку будуть втілюватися ідеї і закономірності. Своїм рухом світова душа формує правила роботи кожної окремої душі, створює світ матеріальних речей і людину. Споглядання Плотіна – це творення, дія. Коли л-на буди дивитися в середину себе, вона побачить світову душу, потім – нус, потім – першоєдиного. «Це політ єдиного до Єдиного» – стан екстазу. В людській душі є тваринна частина і людська: л-ні потрібно споглядати власну душу, щоб тваринна ч-на не підкорила собі л-ку. Звідси походить вчення про аскезу – споглядальне життя, вдосконалення себе. Аскеза благородна, її мета – поставити на місце нижчу частину душі: це самодисципліна л-на: байдужість до себе і піклування про інших. Звідси – мета філософії – у споглядальній діяльності і «воссоединении» з Богом, це вихід за власні межі («з себе»). Сенс філософування - у визначенні себе, самовизначенні. Ф-я у Плотіна – це наднаука, це стан духу, якому не можна навчити.
Лекція 4. Тема. Основні засади ф ілософії Середньовіччя і епохи Відродження. Західноєвропейська філософія 17-18 ст. і французьке Просвітництво. Німецька класична філософія. Зміст. 2. Періодизація середньовічної філософії: 1) Філософський зміст епохи апологетики.
Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 287; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |