КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Соціально-економічні та історичні умови формування Київської Русі
Образотворче та декоративно-прикладне мистецтво Київської Русі. Архітектура. Музика. Розвиток літератури. Наукові знання. Розвиток писемності та освіти. Соціально-економічні та історичні умови формування Київської Русі. Культура Київської Русі ЛЕКЦІЯ 4
Основні поняття: Агіографія (від гр. «святий» і «пишу») - вид церковно-історичної літератури, де міститься життєпис святих; розповіді про духовних і світських осіб, канонізованих християнською церквою. Апокрифи (відгр. «таємничий», «прихований») – твори християнського фольклору і літератури, які не визнавалися церквою канонічними і заборонялися. Берестяні грамоти – давньоруські тексти, розміщені на бересті (березова кора), шляхом видавлювання чи видряпування спеціальною паличкою – писалом. Короткі листи світського характеру: доручення, боргові, зобов’язання чолобитні, любовні послання, учнівські вправи тощо. Голосіння – старовинні українські народні пісні (на похованнях), імпровізаційні поетичні твори, пов’язані переважно зі смертю, похованням та поминками небіжчика. Епос (від гр. «слово», «розповідь», «історія») – сукупність народних героїчних пісень, сказань, поем. Оповідний рід літератури, що, на відміну від лірики й драми, характеризується розповідно-описовою (епічною) формою, широтою зображення подій і характерів. Літописання, літопис – хронологічно послідовний запис історичних подій, здійснений сучасником. Мозаїка – зображення або візерунок, зроблений з окремих, щільно припасованих один до одного і закріплених на цементі або мастиці різнокольорових шматочків скла, мармуру, смальти. Оранта – один з іконографічних образів Богородиці, який склався у середні віки. Богородицю зображували на повний зріст за піднесеними на рівень голови руками й повернутими від себе долонями. Оранта дістала поширення в іконографії та живопису Візантії й Давньої Русі в ІХ – ХІІІ ст. Скрипторії – майстерні перепису книг. Скоморох – за часів Київської Русі блазень, мандрівний середньовічний актор при дворі князя, монарха, що розважав князя та його гостей витівками, жартами, удаючи з себе дурника, штукаря. Фреска – настінний живопис, картина, написана фарбами (водяними або на вапняному молоці) по свіжій вологій штукатурці.
Існування Київської Русі охоплює період з ІХ ст. по 40-і роки ХІІІ ст. У часи економічного та культурного розквіту давньоруська держава займала територію від Балтики та Північного Льодового океану - до Чорного моря, від Волго-Окського межиріччя - до Карпат. Етнічну основу держави складали східні слов’яни, об’єднані у великі міжплемінні союзи. Східнослов’янські міжплемінні об’єднання поступово склалися в єдину народність, названу Русь. Політичною формою держави у Київській Русі була ранньофеодальна монархія з елементами феодалізму. Держава являла собою історично важливу контактну територію між Арабським Сходом і Західною Європою, Візантією і Скандинавією. Це зумовило її швидке входження в загальноєвропейську історико-культурну спільність. Після укладення ряду договорів особливо зміцніли зв’язки з Візантією, а прийняття християнства поєднало Русь з традиціями візантійського православ’я, її політичними та культурними досягненнями. На думку академіка Б. Рибакова, «прийняття християнства поставило Русь на один рівень з передовими державами цього часу». Київська Русь стала своєрідним центром слов’янської культури. Вона проіснувала до 40-х років ХІІІ ст., перебуваючи під ударами монголо-татарських орд Чингісхана та Батия.
Дата добавления: 2014-11-29; Просмотров: 824; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |