Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Ескизування шрифтових робіт




Ескіз - це найважливіший етап роботи художника. Тому, перш ніж приступитися до виконання завдання в оригіналі, необхідно зробити чорнові ескізи. Починати треба із чорнового ескізу в зменшеному масштабі. У ньому знаходять своє місце всі частини композиції, приблизний розмір букв, довжина рядків, величина міжрядкових відстаней, кількість рядків, розставляють всі графічні й значеннєві акценти (у тому числі кольором), визначається співвідношення шрифтової частини з полями й з усім аркушем.

У чистовому ескізі уточнюють все знайдене в чорновому варіанті, але вже в натуральному розмірі, злегка прорисовуючи олівцем букви, їхні пропорції, співвідношення штрихів, вивіряючи між буквені пробіли.

Для виконання ескізів рукописних шрифтових робіт дуже зручно користуватися здвоєними олівцями, зв'язавши їх так, щоб кінці грифелів імітували зріз пера або ширину кисті, якими будуть виконувати шрифт начисто. Ескізну роботу вже на цьому аркуші можна довести до повної завершеності. Але тому що на ньому в результаті пошуку найкращого ритмічного й композиційного ладу робиться багато різних виправлень і підтирань, то краще зробити ще один, остаточний чистовий варіант, але вже на кальці. Прозорість кальки дає можливість побачити всі погрішності, що залишилися, а при переміщенні її уздовж рядків - переносити букви з максимальною вивіреністю оптичних полів між буквених пробілів. Потім чистовий варіант, підтушований графітом зі зворотного боку, накладається на аркуш або іншу поверхню, на якій буде виконуватися оригінал, і всі основні лінії переносяться шляхом обведеного по малюнку твердим олівцем або спицею. У такий спосіб на оригіналі залишаються відбитки необхідних ліній і вихідних точок, по яких можна писати букви фарбою тим або іншим інструментом. Ця кропітка праця потрібна тільки початківцю або коли від роботи потрібні дуже високі художні якості.

Аналогічним способом створюються чистові композиції для мальованих шрифтових композицій. Отриманий остаточний ескіз на кальці наклеюється гумовим клеєм на чистий аркуш, призначений під оригінал. Букви вирізують лезом або скальпелем, обережно знімаються разом із залишками клею й покривають фарбою за допомогою кисті або тампона, після чого з аркуша знімаються залишки кальки. На оригіналі залишаються букви з дуже чітким контуром. Якщо ж на оригіналі залишити кальку тільки з буквами, знявши всю іншу, і покрити тло фарбою, то одержимо "виворітне" зображення, тобто букви білі на зафарбованому тлі.

Можна проводити чистове ескизування й прямо на оригіналі, якщо при цьому вся побудова шрифтової композиції й начерки виконувати олівцем без сильних натисків, для того щоб згодом їх легко можна було забрати гумкою.

Деякі особливості в роботі шрифтовими інструментами при виконанні рукописних шрифтів.

При роботі широко кінцевими інструментами - плакатним пір'ям і плоскими кистями - необхідно дотримувати наступні вимоги:

- зберігати постійне положення руки й ока стосовно аркуша, з часом написання рядків аркуш пересувається нагору;

- не можна виконувати штрихи знизу нагору й з права на ліво, тому що це незручно й, крім того, перо може урізатися в папір;

- кожен штрих виконувати за один прийом;

- не можна змінювати кут нахилу пера - це викликає порушення логічного співвідношення товщини штрихів і загального ритму. (Зміна положення пера допускається при написанні "неправильних" елементів деяких букв або доробці деяких кінцевих елементів, при виконанні рубаних і брускових шрифтів, у яких перо повертають під різними кутами.) При роботі широко кінцевим пером застосовуються наступні фарби: туш креслярську чорну, розведену дистильованою або дощовою водою, щоб туш швидко не засихала на пері й не псувалася; акварель, акварель із гуашшю, гуаш й інші водяні фарби. Готову кольорову туш треба застосовувати обачно, тому що вона нерівномірно усмоктується в папір, висихаючи, робиться плямистою й, крім того, некрасивого кольору.

Для роботи широко кінцевим пером придатний папір гладких сортів, але не крейдований й не глянцевий.

Для виконання шрифтів на тканинах й інших матеріалах із шорсткуватою поверхнею незамінними є плоскі пензлі. Вони набагато еластичніше пера й дають більшу можливість управляти товщиною штрихів. А як відомо, у буквах округлі штрихи (напливи) товще прямих, самі ж прямі штрихи у вертикальному, горизонтальному й похилому положеннях також різні. Подібні оптичні ілюзії легше виправляти, працюючи пензлем й регулюючи ним товщину штриха шляхом більшого або меншого натиску. Для роботи пензлем придатні всі водяні, казеїново-масляні, масляні, нітроемалєві й інші фарби.

При роботі кругло - кінцевим пером виконуються ті ж вимоги, що й при роботі широко - кінцевими інструментами. Дуже важливо стежити за тим, щоб пишучий диск ковзав по паперу всією своєю площею, залишаючи рівномірну товщину штрихів, послідовність накреслення яких та ж, що й при роботі широким пером. Кругло - кінцевим пером, крім креслярського шрифту, виконуються світлі рубані шрифти (типу гротеск), брускові, різноманітний курсив. Гарні зразки таких шрифтів можуть виходити в результаті доробки кінцевих елементів кистю або гострим пером.

Шрифти, виконувані тупокінцевими, гострими й круглими пензлями, своєрідні й відрізняються неповторністю малюнка. Одним і тим же пензлем неможливо написати дві зовсім однакові букви. Тому ними користуються при створенні яких-небудь монографічних написів єдиним розчерком або в кілька прийомів. Це вимагає певної майстерності й тривалого тренування. Результати роботи часом бувають несподіваними навіть для самого виконавця. Все залежить від темпераменту художника, його вміння вловити "характер" і можливості інструмента. Звичайно пензлі застосовуються при виконанні мальованих шрифтів: ними вимальовуються контури букв із наступним заливанням фарбою, робляться найрізноманітніші штрихи, у тому числі щонайнайтонші, і різні виправлення.

Гостре перо застосовуються при виконанні рукописних шрифтів типу каліграфічних. Вони так само, як гострі пензлі, можуть служити для всіляких домальовувань, виправлень нерівностей, для вимальовки контуру букв.

Інші інструменти, необхідні в шрифтовій роботі,- це олівці (НВ, ТМ, Т), циркулі, рейсфедери, лінійки (зі скосом), трикутники, лекала, які в основному застосовуються при виконанні мальованих шрифтів й в ескізній роботі.

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-29; Просмотров: 769; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.